Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 21 September 2017, 21:09   #11
anoniem26138
Guest

Standaard

Off topic, maar even geen idee wat dit probleem bij mij is. Op mijn smartphone op dezelfde router heb ook ik geen probleem.
Kan de DNS server zijn die ik ingesteld heb, zal gaan checken.

Edit:
yep, ik had nog voor een test of zo de twee Google DNS servers ingesteld staan. Op automatisch gezet (= DNS van de router (= provider) gebruiken) en ik heb de site nu ook Het zou best een vervuilde DNS cache op mijn PC kunnen zijn geweest.

End off-topic dan maar weer

(Edit-2
heb als test even de Google DNS terug ingesteld, en ik heb weer hetzelfde probleem.
Blijkbaar heb niet ik maar hebben zij een vervuilde cache.... )

End off-topic dan maar weer weer
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 21 September 2017 om 21:34
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2017, 11:23   #12
anoniem14942
Guest

Standaard

De term 'orgel' is hier bij wijze van spreken, ik bedoel daar uiteraard m'n PC mee.
Een oranje speakertje: Realtek HD Audio configuratie. En een wit Windows volume spiekertje:
Luidsprekers (Realtek High Definition Audio).
Als ik via het oranje speakertje de configuratie inga, krijg ik bij 'testen' wel geluid.
Bij Youtube filmpjes of wat dan ook: doodse stilte.

>>Op deze pagina zie ik alleen versie 5.10.0.6662 voor W7, niet de 6.0.1.6662 die jij noemt.<<
Dat klopt, maar na installatie via apparatenbeheer\stuurprogramma vind je dan 6.0.1.6662. En idd
voor W7, maar volgens mij zou (bijna) alles wat onder W7 werkt, het ook onder W10 moeten doen.

Volgens mij zit UAA (Microsoft Universal Audio Architecture) al ingebakken in de Realtek HD Audio
drivers.

Marcel

Aanvulling: Ik heb zonet in het Realtek HD Audio configuratieprogramma een luidspreker-configuratie gedaan. Als ik dit bevestig met OK en het prog opnieuw start, zie ik dat de configuratie is vastgehouden. Na een reboot ben ik echter m'n configuratie weer kwijt en staat ie weer op (waarschijnlijk) de default. Dit is onder W10, onder W7 wordt het wel vastgehouden.

Laatst gewijzigd door marcelj : 22 September 2017 om 13:28
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2017, 23:03   #14
anoniem14942
Guest

Standaard

Hoi Erik,

Volgens mij staat bij mij, zowel onder W7 als W10 de Realtek als default.
Ik heb indertijd bij 'Çonfig luidsprekers' voor 7.1 gekozen, omdat ik bij 5.1 bij het testen maar geluid uit 3 boxen hoorde ipv uit 5. En bij 7.1 was dat uit alle 5 de boxen.
Met het testen heb ik dus onder W7 én W10 geluid, al zit daar wel een verschil in:
Testen in W7 geeft geluid uit de 2 grote boxen in het plaatje en de kleine centrale én de 2 middelste kleine boxen, maar niet uit de buitenste 2 kleine.
Testen in W10 geeft GEEN geluid uit de 2 grote boxen in het plaatje, wel uit de centrale box en de vier kleine. Ik weet niet waardoor dat komt en of het wat uitmaakt, maar er komt in ieder geval geluid uit.
Maar bij gewoon gebruik, bv melding van nieuwe mail, blijft alles doodstil.
Dus ergens heb ik waarschijnlijk toch iets fout staan.

Marcel
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20170922_01_W10.jpg‎ (72,2 KB, 5x gelezen)
Bestandstype: jpg 20170922_02_W10.jpg‎ (193,2 KB, 3x gelezen)
Bestandstype: jpg 20170922_03_W7.jpg‎ (57,8 KB, 2x gelezen)
Bestandstype: jpg 20170922_04_W7.jpg‎ (40,6 KB, 3x gelezen)
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2017, 23:26   #15
anoniem14396
Guest

Standaard

Haal je speakers eens los en sluit ze opnieuw aan. Kijk goed naar de kleurcodes van de bekabeling en de jacks achterop de computer. Samen met de handleiding.

Ik heb het idee dat je bedrading verkeerd zit. Met de instelling op 5.1 moet het gewoon goed werken. Werkt het niet goed, zit het niet goed.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2017, 01:15   #16
anoniem38560
Guest

Standaard

Je kan dit proberen.
Pak je drivers uit in een map en rechtsklik op de ini file en kies installeren.

Dappertje
  Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2017, 11:40   #17
anoniem26138
Guest

Standaard

Ik heb twee audio services draaien (W7):

Windows Audio
Windows AudioEndpointBuilder

Check bij jou ook of ze gestart zijn ?

Simpel idee, maar je moet toch wat:
https://support.microsoft.com/en-us/...sound-problems
https://blogs.technet.microsoft.com/...shooting-tips/

.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 23 September 2017 om 12:29
  Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2017, 12:10   #18
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dappertje Bekijk bericht
Je kan dit proberen.
Pak je drivers uit in een map en rechtsklik op de ini file en kies installeren.
Je bedoelt waarschijnlijk het .inf file.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2017, 21:43   #19
anoniem14942
Guest

Standaard

De twee services 'Windows Audio' en 'Windows AudioEndpointBuilder' zijn bij mij ook actief, in W7 én W10.
Verder ben ik in het stof gedoken onder m'n bureau en heb alle draadjes bekeken, samen met de handleiding. Volgens mij zit alles goed.
Als ik bij de configuratie 5.1 kies (wat idd zou moeten) en de zwarte (middelste) jack niet inplug dan krijg ik bij testen slecht uit drie boxen geluid, waarbij uit 2 boxen 2 keer geluid. Die jack is voor een 7.1 set en zou bij mij dus geen functie (moeten) hebben.
Anyways, ik heb van alles geprobeerd maar bij W10 nog steeds helemaal geen geluid.

Erik, die 2 URL's ga ik morgen bekijken, voor vandaag ben ik het ff zat. Ik laat nog van me horen

Iedereen bedankt zover,
Marcel
  Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2017, 14:20   #20
anoniem14942
Guest

Standaard

De bedrading nog een keer helemaal los gehad en weer gekoppeld adhv voorbeeld, werkt niet.
Een INF file zag ik niet en de INI file geeft bij rechtsklik geen Installeren.
De eerste URL geprobeerd: bij Troubleshoot kom ik in `Netwerkproblemen oplossen´ of iets dergelijks, maar daar los ik geen audio probleem mee op.
De adviezen uit de tweede URL heb ik allemaal (of bijna allemaal) uitgeprobeerd, zonder resultaat.

Ik denk, dat ik maar het geluid van m'n buis ga gebruiken, dan ben ik in ieder geval van dit gedonder af.

Iedereen bedankt voor het meedenken, geweldig.
Marcel
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten