Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > E-mail

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 25 February 2018, 09:36   #1
anoniem17111
Guest

Standaard mail via gmail verzenden en ontvangen op telf

Ik heb al langere tijd problemen met mijn mail-app van mijn telfortaccount (=android)

Kan wel ontvangen maar niet verzenden.

Nu vroeg ik mij af, is gmail zo in te stellen dat ik mail in mijn gmailapp kan opstellen en dan laten verzenden via gmail-servers?
En/of het mailadres zo er laten uitzien dat het lijkt alsof het via telfort-mail verzonden wordt.

Zit echt al jaren te kloten met de mailinstellingen op mijn telefoon. Telfort komt er maar niet achter wat het probleem is met de uitgaande instellingen.
Gelukkig ben ik niet de enige, maar vervelend is het wel.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 February 2018, 14:09   #2
anoniem14396
Guest

Standaard

Ja kan, Je hoeft niet eens je gmail account aan te passen.

In je telfort account instellen dat je van gmail smtp server gebruik wil maken, (kijk even in je gmail account welke server dat is.) en gebruik de gebruikersnaam en het wachtwoord van je gmail adres. Als je het goed doet kan je dan verzenden via Gmail server terwijl je de antwoorden ontvangt op je Telfort adres.

Succes
  Met citaat antwoorden
Oud 25 February 2018, 14:19   #3
anoniem17111
Guest

Standaard

OK thnx.
Ga ik vanavond eens puzzelen.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2018, 06:19   #4
anoniem17111
Guest

Standaard

Wonder boven wonder kwam ik op de Telfort site tegen dat ik mijn we zou moeten wijzigen on het te laten werken. En ik viel van verbazing van de bank. Het werkt gewoon.

Bedankt voor het meedenken. Ik kan weer mailen
  Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2018, 14:27   #5
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
dat ik mijn we zou moeten wijzigen
Je wat? Wat is een "we"?
  Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2018, 17:00   #6
anoniem17111
Guest

Standaard

Auto spelling is a bitch sometimes.
Bedoelde ww (wachtwoord)
  Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2018, 14:41   #7
anoniem14733
Guest

Standaard

Ik had al zo'n vermoeden maar vond het vreemd dat alleen een wijziging van wachtwoord een en ander zou laten werken.
Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Bedankt voor de terugkoppeling.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2018, 08:14   #8
anoniem17111
Guest

Standaard

Telfort heeft, ongeveer een jaar of 3 a 4 geleden, hun veiligheidsinstellingen op de SMTP-servers gewijzigd.
Dit was wel verkondigd en dergelijke, maar er werd nooit verkondigd dat dit gevolgen zou hebben voor diegene die hun gekregen wachtwoord van Telfort (of Tiscali, wat later Telfort is geworden) nooit hadden gewijzigd.
Mijn oude wachtwoord bestond uit 8 letters (grote en kleine) maar geen cijfers oid.
De huidige eisen zijn dat het wachtwoord uit grote- en kleine letters en minimaal 1 cijfer dient te bestaan.

Hoe het kan begrijp ik ook niet helemaal. Maar om een samenvatting van die jaren te geven dat ik met het probleem zat, heeft geen enkele klantenservice medewerker (en ik heb er heel veel via chat, mail en telefoon gehad) mij verteld dat ik mijn mailbox wachtwoord moest veranderen.

Dus ik was al wat blij dat ik ergens op een forum een tip vond van iemand die ook dit probleem ondervond en zijn wachtwoord had gewijzigd.

Kon in die tijd wel mailen middels de app MyMail. (vraag me niet waarom) maar die app verwijderde mijn mails van de webserver na 3 weken. Dus ik kon onderweg nnooit terugzoeken in mijn mail.
Dit had ik omzeild door de binnenkomende mail direct door te sturen naar Gmail.

Maar nu ben ik gelukkig van ditt gezeur af.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 May 2018, 19:52   #9
anoniem17111
Guest

Standaard

............. had dit antwoord al eens gegeven
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten