Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 8

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 16 September 2015, 12:13   #1
Plantje

Standaard Volume up/down niet meer te bedienen

Vandaag in Kodi de add-on MCERemote geïnstalleerd en dat werkt op zich prima alleen bedienen de volume knoppen nu niet meer het systeem volume, maar het volume binnen Kodi.

Ik heb geprobeerd alles terug te zetten naar de standaard en die add on geprobeerd te verwijderen, maar het mocht allemaal niet baten

Iemand een idee waar die defaults in de registry oid zijn opgeslagen en hoe ik deze weer terug kan zetten naar wat het was?

Edit: Als ik dit topic in de verkeerde sectie heb geplaatst hoor ik dat graag.
Plantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 September 2015, 19:32   #2
FooBar

FooBar's schermafbeelding

Standaard

Het is maar de vraag of dat kan. Wat je misschien kunt proberen is het programma EventGhost. Als die werkt met je afstandbediening kun je iedere knop zelf programmeren. Is even werk, maar ik ben er zelf zeer tevreden over icm Kodi.
FooBar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 September 2015, 20:05   #3
Plantje

Standaard

Op zich is het ook "heen" aangepast en ik zou verwachten dat het ook teruggezet moet kunnen worden En anders moet ik Windows opnieuw installeren...
Ik heb ook al geprobeerd die toetsen "niets" mee te geven in de hoop dat ie de default zou pakken, maar dan doen ze niets.
Oud 16 September 2015, 20:43   #4
FooBar

FooBar's schermafbeelding

Standaard

Dan begrijp ik je vraag niet helemaal denk ik. De volumeknoppen werken dus ook niet meer als je Kodi niet gestart hebt?
FooBar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 September 2015, 06:44   #5
Plantje

Standaard

Inderdaad ook buiten Kodi werken de volumeknoppen niet meer om het systeemvolume te veranderen.

Maar ik ben kippig! Ik heb de optie "Reset to MCERemote defaults" gebruikt, terwijl ik MOEST gebruiken "Reset to Windows defaults". Dat is dus weer gefixed.

Jammer is wel, dat ik nu bepaalde opties van mijn MCE remote niet meer kan gebruiken. De optie die ik het meeste mis is om een context menu op te roepen om opnamen te verwijderen enz.
En de groene knop gebruiken om naar het home scherm te gaan lijkt me ook wel handig. Jij gebruikt event ghost zeg je? Kun je daar wat meer over vertellen?
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten