Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Multimedia > Muziek

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 23 April 2018, 15:12   #1
Johannes1903

Johannes1903's schermafbeelding

Question Lege mp3's

Als ik op mijn mobiele telefoon muziek afspeel, stopt hij er soms mee. Als ik dan kijk, dan heb ik de melding dat de mobiele telefoon dit bestandstype niet ondersteunt. Dat is raar, want alles staat in de mp3- of een enkel WMA-bestand. Als ik hem in mijn laptop steek, zie ik dat het bestand 0 bytes heeft. Hij is dus leeg. Hoe kan dit zomaar? Kan ik dit repareren? Ik krijg bij een ander sd-kaartje de melding dat hij beschadigd is, als ik hem dan laat controleren, dan is er achteraf toch niets aan de hand. Bij dit kaartje met die 0 bytes-bestanden, krijg ik die melding niet.
Johannes1903 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2018, 18:24   #2
FooBar

FooBar's schermafbeelding

Standaard

Soortgelijks heb ik ook een keer gehad; de muziekbestanden opnieuw naar de SD kaart kopieren was voldoende om het weer te laten werken. Kijk na het kopieren of je de muziek op de SD kaart op de computer kan afspelen. Als je dan nog steeds bestanden van 0 bytes heb vermoed ik dat het SD-kaartje overleden is.
FooBar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2018, 22:10   #3
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Een melding van een beschadigd kaartje, en bestanden die 0 bytes hebben (en daardoor natuurlijk een niet ondersteund formaat in zich hebben) kan duiden op een slechte kaartlezer, b.v. een slecht of vuil contact.
Citaat:
Als ik hem in mijn laptop steek...
Werk een tijdje met een externe (losse) nieuwe USB kaartlezer, en kijk of dat beter gaat.
Wel kijken of er op het kaartje zelf ook geen vuil op de contacten zit.

Die kaart die als beschadigd gezien werd zou dan na formattering zo'n melding niet meer geven, en die kaart met 0 byte bestanden zou ik ook formatteren en opnieuw vullen.
erikdenhouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 April 2018, 01:18   #4
Johannes1903

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Een melding van een beschadigd kaartje, en bestanden die 0 bytes hebben (en daardoor natuurlijk een niet ondersteund formaat in zich hebben) kan duiden op een slechte kaartlezer, b.v. een slecht of vuil contact.
Werk een tijdje met een externe (losse) nieuwe USB kaartlezer, en kijk of dat beter gaat.
Wel kijken of er op het kaartje zelf ook geen vuil op de contacten zit.

Die kaart die als beschadigd gezien werd zou dan na formattering zo'n melding niet meer geven, en die kaart met 0 byte bestanden zou ik ook formatteren en opnieuw vullen.
De bestanden spelen dus niet af op mijn mobiele telefoon, dus in een externe USB-lezer zal niet uitmaken. Op 1750 nummers vind ik 3 beschadigde bestanden niet veel. Ik denk dat ze verwijderen en er weer op zetten meer soelaas biedt. Ik heb het hele kaartje gecontroleerd, het zijn er maar 3. Wat ik nog wel even kan kijken is of het oorspronkelijke bestand nog goed is.
Oud 24 April 2018, 10:53   #5
erikdenhouter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johannes1903 Bekijk bericht
De bestanden spelen dus niet af op mijn mobiele telefoon, dus in een externe USB-lezer zal niet uitmaken.
Nee ik bedoel dit anders: wanneer je kaartlezer waarmee je ze op die kaart zet niet helemaal lekker is, dan kan er een bestand van 0 bytes ontstaan. Ik stelde dus voor om een andere kaartlezer te proberen om de kaart te vullen, niet om ze af te spelen.
Oud 24 April 2018, 21:19   #6
Johannes1903

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Nee ik bedoel dit anders: wanneer je kaartlezer waarmee je ze op die kaart zet niet helemaal lekker is, dan kan er een bestand van 0 bytes ontstaan. Ik stelde dus voor om een andere kaartlezer te proberen om de kaart te vullen, niet om ze af te spelen.
Ja, in feite heb ik dat ook gedaan door een andere computer te gebruiken. Maar wel raar, omdat ik nog meer mp3'tjes erop heb gezet en die zijn niet leeg.
Oud 26 April 2018, 16:28   #7
erikdenhouter

Standaard

Volgens mij mogelijk, de tijd die het neemt om één mp3 neer te zetten is heel kort, maar een slecht contact kan nog korter een storing geven. Denk maar aan het kraken van een stekkertje; daarbij is het contact misschien minder dan een duizendste seconde verstoord.
Of dat echt het probleem is is ook voor mij de vraag, want ik zou ook verwachten dat er een foutmelding zou komen, maar het lijkt mij toch wel fout te gaan bij het overzetten naar het kaartje.

Windows controleert ook niet of alles goed aangekomen is, alleen je kaartlezer zal volgens mij wel per sector checken of die correct weggeschreven zijn, maar die kaartlezer weet niet of die data zelf wel correct bij de kaartlezer is aangekomen.

Je kan een test doen:
grote map met (kleine) bestanden nemen, en de zoekfunctie in de Verkenner daar op gebruiken. Die heeft een optie om te zoeken op lege bestanden.
Daarna de hele map kopiëren naar het kaartje, en de kaart onderweg wat bewegen.
Dan nogmaals dezelfde zoekactie doen op het doel.
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten