Ga terug   Computer Idee Forum > Software > Virussen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 20 April 2019, 10:03   #1
anoniem15124
Guest

Standaard Norton elimineren

Heb een jaar lang Norton gebruikt. Op zich tevreden over het pakket, tijdens dat jaar.
Mijn provider biedt mij een "gratis" alternatief. Heb daarop Norton verwijdert. Dacht ik.

Mijn pc begon daarna met enige regelmaat automatisch te herstarten. Uit het logboek maakte ik op dat dit komt door een onderdeel van Norton. Kennelijk staat er nog ergens een verwijzing dat als de pc een tijdje niet gebruikt wordt, er een taak moet worden gestart.

Contact gehad met helpdesk Norton. Op afstand is pc over genomen. Diverse mappen met tijdelijke bestanden zijn leeg gemaakt. In de taakplanner stonden twee taken en die leken weg gehaald. De volgende dag herstartte de pc weer vanzelf. Bleek dat de taken weer in de taakplanner staan. Helpdesk heeft het probleem dus niet verholpen.

Heb daarop zelf de twee taken proberen uit te schakelen in de taakplanner. Dat wordt op de een of andere manier 'overruled', want ze worden weer ingeschakeld.

Ik zie in het register ook nog de nodige verwijzingen naar Norton staan, waaronder 1 verwijzing heel concreet naar het pad/programma wat ik ook in de taakplanner zie staan. Kan ik dat eenvoudig verwijderen? Of help ik dan het register om zeep (en maak daarmee het probleem nog groter)?

Verwezen wordt naar C:\ProgramData\NortonInstaller\NSSInstallStub.exe //partnerid=norton //productlist=nss /delay=5 /launchedby=3
Er is alleen geen map met Norton meer te vinden. Daarop loopt de pc vast en herstart.

Heb nog geprobeerd om het pakket opnieuw te installeren. Dat lukte eerst niet, omdat mijn abonnement verlopen is. Een demo ge´nstalleerd en daarna verwijderd, maar daarmee lukte het me ook niet om dit op te lossen.

Heb een systeemherstel gedaan, terug naar het moment waarop ik Norton nog ge´nstalleerd had. Blijkt niet terug gezet te zijn/worden.

De helpdesk is vandaag a) gesloten en b) heb ik niet zo veel vertrouwen meer in. Hoe kom ik van deze ellende af?
  Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2019, 12:24   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Gaat het met Revo uninstaller op "grondig" ook niet?
https://www.revouninstaller.com/revo..._download.html

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2019, 12:36   #3
anoniem15124
Guest

Standaard

Daarmee heb ik in 1e instantie Norton verwijderd.
Ik zie Norton nu niet meer bij Revo staan en kan dus ook niet meer (grondig) deinstalleren

Ook CCleaner laten draaien. Vindt genoeg, maar daarmee is mijn probleem niet opgelsot.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2019, 17:07   #4
anoniem42071
Guest

Standaard

Ook deze al geprobeerd: https://support.norton.com/sp/nl/nl/...rProfile_nl_nl

Wel eerst goed lezen, want een aantal onderdelen moeten weer handmatig.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2019, 17:16   #5
anoniem15124
Guest

Standaard

Sorry. Had ik ook al geprobeerd. Nu nog een keer uitgevoerd.

Als ik kies voor verwijderen en installeren, krijg ik een melding dat er niets geinstalleerd zou zijn.
Kan daarna kiezen voor verwijderen.

Na herstart staan de taken weer in de takenlijst

Je hebt het over handmatig. Ik zie dat niet terug in de tekst / video.

Laatst gewijzigd door Obelix71 : 20 April 2019 om 17:19
  Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2019, 17:23   #6
anoniem42071
Guest

Standaard

Het ging me om deze zin: "Verwijder Norton Family als u dit heeft ge´nstalleerd, voordat u het hulpprogramma Norton Remove and Reinstall uitvoert.""

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2019, 17:58   #7
anoniem15124
Guest

Standaard

Volgens overzicht in Windows apps/programma's en revo zou er niets meer aan Norton programma's op de harde schijf staan.
Alleen is er "iets" waardoor er in de taakplanner toch steeds taken worden aangemaakt.
Verwijderen, ook als administrator, helpt niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2019, 22:09   #8
anoniem42071
Guest

Standaard

Als je een backup maakt van je register en een systeem herstel punt, zou je het kunnen wagen om het register te doorzoeken op Norton en Symantec

Anders zou ik het ook niet weten.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 21 April 2019, 08:49   #9
anoniem15124
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
zou je het kunnen wagen om het register te doorzoeken op Norton en Symantec
Dat doorzoeken lukt me ook wel zonder het herstelpunt / backup
Het is veel meer de vraag wat er gebeurt, als ik handmatig ingrijp (lees: items verwijder), waar ik wat over twijfel. En daar waag ik me liever niet aan. De kans dat alles om zeep is, is aanwezig. En dan ben ik nog veel verder van huis; kan dan (waarschijnlijk) met een schone installatie gaan beginnen.

In ieder geval dank voor je input
  Met citaat antwoorden
Oud 21 April 2019, 13:13   #10
anoniem26138
Guest

Standaard

Kan je bij de taken in de Taakplanner proberen die taken met de hand te starten (meest rechter venster), zodat je kan zien wat er gebeurt ?
Ik kan me niet voorstellen dat als een taak niet uitgevoerd wordt dat er geen melding komt, maar wel een crash.
Ook in de geschiedenis van de taak kijken (na crash ?) wanneer deze uitgevoerd zijn.

Kan je in msconfig onder services en programma's misschien nog verwijzingen naar Norton vinden ?
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten