Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Onderdelen

Discussietools Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 18 April 2010, 17:21   #13
anoniem43899
Guest

Standaard

@tuin:
"Maar voordat er iets gedaan wordt raad ik aan om even af te wachten wat de rest te zeggen heeft.
Ik wil geen onnodige kosten op mijn geweten"

Hahhaha ik denk dat ik het moederbord wel moet vervangen. Ik heb een reactie gehad van een online winkel (takeitnow.nl) en zij vertelden dat het moederbord welke ik moet kopen €385 kost
De pc is niet bepaald nieuw (dec 2003 gekocht, garantie is dus ook al verlopen), maar hij is nog heel goed. Dus ik laat m liever maken dan dat ik een nieuwe moet kopen.

Een ander vraagje, het moederbord welke de mensen van die winkel mij hebben aangeraden heeft een iets ander nummer, maar die van mij kan ik nergens vinden.. is dat erg?
Dit is wat zij mij aanraden: SUNSHINE PDI MB GA8I915PMF 1.1
En dit is wat ik nu heb: Sunshine (GA-8I915PM versie 1.1)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
( Please, kan je je afbeelding verkleinen ? Dat plaatje van je staat op een vier maal zo groot overbodig vel wit, en verstoort
de lay-out op het forum voor 1024x768 gebruikers.
Je kan onder je bericht op 'Edit' klikken, en dan misschien een andere link plaatsen met alleen dat plaatje zonder de witte
vlakken ? Desnoods, als je geen fotobewerking kan doen, gebruik je het plaatje wat ik er van gemaakt heb door er op rechts
te klikken en voor 'Opslaan' te kiezen.)
Ik heb de afbeelding verwijderd

Citaat:
Als je vader gelijk had, en met rede de voeding vervangen heeft omdat de fan van die voeding niet meer draaide, dan zou je
zeker een behoorlijke brandlucht geroken hebben, want die voedingen zitten binnenin (door de toen nog werkende fan) vol
stof waar je niet bij kan, en als de koeling plots stopt begint dat spul te smeulen vanwege zeer (!) hoge temperaturen.
De fan van de koeling draaide niet, maar ik denk echt niet dat de brandlucht daar vandaan kwam. De voeding is al een keer eerder vervangen, en die wordt (ook van binnen) zo nu en dan schoongemaakt.

Citaat:
Dat is een moeilijk te beantwoorden vraag omdat we het niet kunnen zien.
Een monteur kan best zien of het door oververhitting komt.
Een fotograaf zou het als foto kunnen laten zien.
Maar beoordelen of iets 'te' zwart of 'te' heet geworden is kan ik niet. Is er een duidelijk verschil met die drie andere spoeltjes ?
Kan je het niet simpel schoonvegen, want het zit naast de processorfan, en die zuigt stof en vuil aan.
Er is een heel groot verschil met de andere spoeltjes, deze is echt zwart en dat kun je niet schoonvegen. Het lijkt wel alsof er een laagje gesmolten plastic overheen zit.

Citaat:
Volg die kabel eens.... Die gaat (als het goed is) de voeding binnen ? Waarschijnlijk heb jij abusievelijk gedacht dat die kabel
naar de fan IN de voeding liep ?
Nee, de fan in de voeding haalt zijn spanning natuurlijk uit de voeding zelf en wordt door temperatuur-sensors in die
voeding geregeld
Dat klopt ja, dat kabeltje gaat de voeding in...

Citaat:
OK, dus als je die vierkante plug niet aansluit op het moederbord, en je start de PC op, dan komt de PC wel kort
in Windows, en.... die processor-fan draait dan ?
Als je die vierkante plug wel aansluit op het moederbord, en je start de PC, dan draait die fan een fractie van een
seconde, en alles valt stil ?
Nee, de pc komt nu helemaal niet meer in windows. Die fan (de kleine van de processor) geeft een klein tikje en dan valt de pc helemaal uit... ik weet t ook niet meer. Eerst ging de pc wel aan, maar voordat hij helemaal was opgestart ging hij alweer uit. Hij kwam wel in windows enz. Nu start hij dus nauwelijks op...

Citaat:
Wat vreemd is is het volgende:
de storing begint bij een fan van de voeding die niet draait (de PC deed het, er kwam 'alleen' een brandlucht uit.)
De storing eindigt schijnbaar bij de extra 12 Volt aansluiting.
Dat is wat onlogisch.

Het kan zijn dat in/bij de connector- of spoel op het moederbord sluiting zit waardoor de voeding zichzelf uitschakelt bij
aanzetten (vandaar de processorfan die even probeert te draaien), maar dan is de vraag wel waarom het eerst wel werkte.
Ja dat vond ik dus ook. Je denkt een kleine mankement, is zo opgelost. Je koopt een nieuwe voeding en ineens doet de pc het helemaal niet meer en moet het moederbord vervangen worden. Kan het zo zijn dat het moederbord door die nieuwe voeding stuk is gegaan?
  Met citaat antwoorden

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten