Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter
Geef je je verzameling ventilatoren ook wel op tijd te eten ?
Koeler op de CPU ziet er inderdaad iel uit.
Ik heb vergelijkbare kast, maar heb op je foto rechts onderin ( = voor-onder in de kast) een oppervlak plaatijzer van zo'n anderhalve CD weggeboord o.a. daar waar het speakergat zit, en in de bodem, en dan ook nog de onderkant (bodempje) van het plastic front er uitgezaagd.
Niet makkelijk te doen als alles eenmaal al gemonteerd zit, zoiets moet je doen met lege kast, al sowieso i.v.m. slijpsel wat absoluut uit de buurt van je elektronica moet blijven.
Soms zitten er in het metalen front nog plaatjes om de niet gebruikte drive bays af te sluiten, die kan je ook verwijderen.
|
Die pc koeler is de originele afmeting, als je daar een grotere op zou doen heb je ook een probleem. Als je even logies nadenkt:
Nu blaast hij dóór de ribben en blaast den vrij uit aan de achterkant naar alle zijkanten.
Doe je er een grotere op dan wil hij wel door de ribben blazen, maar blaast dan niet vrij aan de achterkant omdat er ook naast de PCU wordt geblazen dus eigenlijk druk je die waai ook weer terug.
Zegt mijn technisch oog.
Een zelfde maat met hogere opbrengst zou dan logischer zijn.
Onderin aan de voorkant zit een rooster, in het verleden heb ik daar meen ik ook eens een ventilator tegen gemonteerd.
In die kleine kasten heb je echt niet zoveel ruimte en heeft een beetje onlogische indeling.
De waai komt nu van onderkant voorkant naar bovenkant achterkant dat is in mijn ogen prima.
Aan de achterkant onder de kastventilator alle gaatjes afgeplakt, anders is er Géén lucht stroom, gaat het daar naar binnen en bovenin er weer uit, zonder langs de andere dingen te komen. Nu zit dat dus beter, wie het er niet mee eens is mag het zeggen
De harde schijven liggen buiten die range, vandaar dat ik elke schijf heb voorzien van een losse dunne ventilator.
Dus dat moet goed zijn, althans beter dan zonder.
Ik kan aan de losse zijkant onderin aan de voorkant wel een gat maken voor nog een grote ventilator, dat is op zich geen probleem.
Ik heb al eerder laten weten op zoek te zijn naar een andere kast, maar geen gevonden die op dezelfde plek past en dan houdt het gauw op. Zijn allemaal groter.
Kan hem niet op andere plek kwijt en om kast te slopen waar het in komt te staan , heb ik even geen zin in, wij hebben al niet veel ruimte hier en dan zou die grote kast nog eens een stuk kamer in komen.
Denk dat deze kast nog een poos blijft staan.
Wil wel een nieuw moederbord, maar weet niet of dat voor mij erg veel nut heeft qua prijs prestatie, met nieuwe processor en wéér nieuw geheugen.
Losse videokaart zou ik niet meer nemen, dat spul kan allemaal goed genoeg op mb zitten.
Voeding is goed, die wil je dan ook niet kwijt.