Ga terug   Computer Idee Forum > Overige > Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 2 August 2014, 14:48   #21
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FooBar Bekijk bericht
Ik heb dat ding namelijk vooral als fototoestel en navigatiesysteem (met offline kaarten, dat doet/deed Nokia erg goed). Dat je er mee kan bellen is mooi meegenomen.
Dat is iets wat ik mij afvraag, want eigenlijk hou ik al lang mijn ogen open voor een handheld navigatie dingetje (tracking) welke als stand alone apparaat (Garmin b.v.) nogal duur zijn. (Sommige van die stand alone modellen hebben misschien als voordeel dat ze standaard batterijen (AA of AAA) accepteren, waar ik nogal een voorkeur voor heb)

Is dat werkbaar op een smartphone ? En zijn de kaarten makkelijk te vinden ? Tracking dan, voetpaden, fietspaden, dus niet alleen snelwegen.
Zijn er eigenschappen voor navigatie waar ik dan op zou moeten letten ?
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 2 August 2014 om 15:36
  Met citaat antwoorden
Oud 2 August 2014, 15:07   #22
anoniem14945
Guest

Standaard

Ik kan alleen spreken over Nokia Maps op Symbian. Ik verwacht dat het op Windows niet veel anders is.
Voor autonavigatie werkt het perfect. Wat mij betreft beter dan TomTom. De kaarten zijn gratis te downloaden via de applicatie zelf. Je kunt ongeveer de hele wereld per land/regio downloaden. Je doet er wel goed aan om een autohouder en autolader er bij aan te schaffen. Met twee uur navigeren is mijn telefoon wel zo'n beetje leeg.

Verharde fietspaden staan er meestal wel op. Onverharde voetpaden niet of nauwelijks. Je kunt wel kiezen voor navigeren per auto of lopend. Dat laatste werkt prima in de stad, je komt langs dingen waar je anders nooit geweest zou zijn als je kiest voor de kortste route. In de natuur is het niet zo geschikt om te lopen. Als de paden niet op de kaart staan is het niets meer dan een veredeld kompas. Nog steeds nuttig als je echt de weg kwijt bent natuurlijk. Gezien de batterijduur is dat ook waar je het voor zou moeten gebruiken: als je de weg kwijt bent om weer in de goede richting te gaan.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 August 2014, 15:33   #23
anoniem26138
Guest

Standaard

Onverharde voetpaden zijn hier niet veel, dat is dan ook niet onoverkomelijk. Wel de batterijduur.... Twee uur is niet echt veel, en het wordt dan pas goed bruikbaar als je hem in de auto kan pluggen, de auto die ik niet heb dus. Tja vergat ik natuurlijk, er draait op dat moment iets meer dan een GPS ontvanger + routekaart.
Of je kan een extra lading in een accu-pack meesjouwen.

Heel mooi dat zoveel kaarten te vinden zijn
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten