Ga terug   Computer Idee Forum > Overige > Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 28 July 2014, 12:59   #11
anoniem54435
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
En daar hoef ik geen speciaal abbo voor te hebben, gewoon de (TV / Internet) kabel van UPC elke maand betalen en dat lukt ? Want hoe weten zij onderweg dat ik het ben, mijn telefoon provider (prepaid SIM) is ten slotte een andere dan mijn Internet provider.
.
Daarvoor krijg je als het goed is een Code van de Provider .

Maar het zal aan je Internet Abbo liggen of je er recht op hebt.
Dus kijk even bij je provider.

.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 July 2014, 14:02   #12
anoniem13187
Guest

Standaard

Er zijn tegenwoordig 3 maten sim kaartjes.
Omdat je al zo'n oude telefoon hebt ,heb je waarschijnlijk ook een grote sim kaart.
Als je een te moderne telefoon koopt ,dan past je kaartje dus niet.
Dus neem je oude telefoon ,of simkaartje mee naar de winkel.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 July 2014, 14:05   #13
anoniem13187
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
En daar hoef ik geen speciaal abbo voor te hebben, gewoon de (TV / Internet) kabel van UPC elke maand betalen en dat lukt ? Want hoe weten zij onderweg dat ik het ben, mijn telefoon provider (prepaid SIM) is ten slotte een andere dan mijn Internet provider.
.
Als je een "alles in een"abo hebt ,dan heb je die code waarschijnlijk al een keer thuis gestuurd gekregen . Tenminste ziggo deed dat wel.
Maar dat werkt alleen ,als je tenminste niet hebt aangegeven dat er met jou modem niets gedeeld mag worden.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 July 2014, 14:20   #14
anoniem14945
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animal Bekijk bericht
Er zijn tegenwoordig 3 maten sim kaartjes.
Omdat je al zo'n oude telefoon hebt ,heb je waarschijnlijk ook een grote sim kaart.
Als je een te moderne telefoon koopt ,dan past je kaartje dus niet.
Dus neem je oude telefoon ,of simkaartje mee naar de winkel.
Je kan een grote SIM zelf op maat knippen als dat nodig is. De chip is in alle formaten hetzelfde, alleen de hoeveelheid plastic er rond om heen verschilt.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 July 2014, 17:39   #15
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Als je een "alles in een"abo hebt ,dan heb je die code waarschijnlijk al een keer thuis gestuurd gekregen . Tenminste ziggo deed dat wel.
Maar dat werkt alleen ,als je tenminste niet hebt aangegeven dat er met jou modem niets gedeeld mag worden.
Niets van dat alles, geen idee waar je het over hebt....
Ik heb alleen coax kabel met modem, en mijn eigen router (waarvan nu de radio (WLAN) nog steeds uit staat). Ooit met het goedkoopste UPC pakket begonnen (5 MB dacht ik), en in de vaart der meelopers gesleurd naar hogere sferen (ik heb onderweg b.v. een telefoon aansluiting erbij gekregen), en zit nu op 25 MB down en 1 MB up. Een naam heeft dat pakket geloof ik niet.

En een router heeft UPC hier ook niet geleverd, hoe zou ik iets moeten kunnen delen ?

De SIM kaart afmetingen... die worden bij de Kijkshop (in hun etalages) wat vreemd weergegeven als je het vergelijkt met hoe de formaten genoemd worden op WikiMedia:
365px-GSM_Micro_SIM_Card_vs._GSM_Mini_Sim_Card_-_Break_Apart.jpg
Bij de Kijkshop staat meestal: " SIM kaart: mini (Standaard) "
En als dat er niet staat is het: " SIM kaart: micro "

Ik denk dat zij met 'Standaard' dus wel iets anders bedoelen en niet die grote die je denk ik in sateliet-ontvangers e.d. ziet.

(Ik heb de mini, daar begon het ooit mee, en nog steeds hebben veel nieuwe mobieltjes dat formaat, alleen de smartphones hebben snel een micro)

Als je kleiner nodig hebt zijn er inderdaad malletjes te vinden op Internet om ze voorzichtig op maat te knippen.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 28 July 2014 om 18:06
  Met citaat antwoorden
Oud 28 July 2014, 22:08   #16
anoniem13187
Guest

Standaard

Als het modem een keer vervangen wordt krijg je een draaloos modem.
Dat zorgt dan voor 2 draadloze netwerken . Je eigen prive netwerk(draadloos of bedraad) ,en het openbare netwerk. Dat openbare staat standaard aan ,en dat kun je via de site van de provider eventueel uit zetten. Maar als je het uit zet betekent dat ,dat je ook geen gebruik mag maken van de andere openbare netwerken.
Is eigenlijk ongeveer hetzelfde principe als destijds de bedoeling was van die "Fon netwerken"
Ook al is je modem nog niet vervangen dan kun je toch gebruik maken van de openbare netwerken van je provider ,mits dat bij je abo behoort ,maar dat kun je ook vast op de site van je provider vinden.

Oja ,ik ging een paar maanden geleden over van de samsung galaxy note 1 naar de galaxy note 2 (gsm) en ook daar had ik een andere kleinere sim voor nodig ,maar die werd mooi meegeleverd (verlengen van abo)
  Met citaat antwoorden
Oud 28 July 2014, 22:38   #17
anoniem54435
Guest

Lightbulb

De modem zal niet draadloos zijn , maar hij zal een draadloze router functie erbij hebben.

De Modem is niet draadloos, want hij zit vast aan de kabel van een provider.

Ik heb gelukkig nog steeds een Modem zonder die wireless functie.

En ik noem het in ieder geval geen ...draaloos modem

Laatst gewijzigd door Desperado : 29 July 2014 om 00:02
  Met citaat antwoorden
Oud 28 July 2014, 23:29   #18
anoniem14945
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desperado Bekijk bericht
De modem zal niet draadloos zijn , maar hij zal een draadloze router functie erbij hebben.
Hoe noem jij een "draadloos modem" dan?
  Met citaat antwoorden
Oud 29 July 2014, 00:49   #19
anoniem42071
Guest

Standaard

Het zou dan een modem/router worden met Wi-fi Functie

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 30 July 2014, 15:42   #20
anoniem26138
Guest

Standaard

Vliegvlug verdeeldoosie.

Citaat:
Als het modem een keer vervangen wordt krijg je een draaloos modem.
Dat zorgt dan voor 2 draadloze netwerken . Je eigen prive netwerk(draadloos of bedraad) ,en het openbare netwerk. Dat openbare staat standaard aan ,en dat kun je via de site van de provider eventueel uit zetten. Maar als je het uit zet betekent dat ,dat je ook geen gebruik mag maken van de andere openbare netwerken.
....
Ook al is je modem nog niet vervangen dan kun je toch gebruik maken van de openbare netwerken van je provider ,mits dat bij je abo behoort ,maar dat kun je ook vast op de site van je provider vinden.
Klopt zeg, ook als je nog zonder draadloos modem werkt mag je al meedoen, zolang je Internet (van UPC in dit geval) hebt.

Dit staat er bij UPC:

8888888888888888888888888888888888888888888888

WifiSpots gebruiken

Per abonnee heeft u met maximaal 3 ingestelde apparaten toegang tot WifiSpots van UPC. Bijvoorbeeld met twee smartphones en een tablet. En per WifiSpot hebben maximaal 5 apparaten toegang tot internet. Deze kunnen van verschillende gebruikers zijn. Worden het er 6 of meer? Dan komt er een melding dat er geen verbinding mogelijk is.

WifiSpots van UPC aan- of uitzetten
Als u over een draadloos modem van het type Thomson TWG870, Cisco EPC3925 of Technicolor TC7200 beschikt, wordt WifiSpots van UPC automatisch aangezet op uw modem. U kunt WifiSpots van UPC zelf aan- of uitzetten via Mijn UPC. Als u WifiSpots van UPC uitzet, kunt u zelf ook geen gebruikmaken van het UPC WifiSpots-netwerk bij anderen.

Heeft u nog geen geschikt wifi-modem, maar wel een internetabonnement van UPC, dan kunt u wel gebruikmaken van het UPC WifiSpots-netwerk. Uw eigen modem is dan geen onderdeel van het UPC WifiSpots-netwerk. Het is niet mogelijk om een gebruikersaccount van WifiSpots van UPC uit te zetten.

Wachtwoord wijzigen
Het wachtwoord voor WifiSpots van UPC op uw laptop, tablet of smartphone vindt u in Mijn UPC. Uw gebruikersnaam is gelijk aan uw gebruikersnaam van uw Mijn UPC-account. U kunt uw wachtwoord eenvoudig aanpassen in Mijn UPC.
Als u het wachtwoord voor WifiSpots van UPC in Mijn UPC heeft aangepast, moet u dit ook aanpassen op uw apparaten.

8888888888888888888888888888888888888888888888

In de UPC account kun je dus een wachtwoord instellen. Ze weten dus dat ik het ben omdat ik alleen toegang tot 'Mijn UPC' heb op hun site, en mijn wachtwoord daar ingelogd is opgegeven.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten