Ga terug   Computer Idee Forum > Computer Idee > Vraag het de redactie - (geen technische vragen)

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 23 February 2009, 11:36   #11
anoniem31888
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch-online Bekijk bericht
Zo ook eindelijk wakker

En ook een kant en klaar computer is nog steeds aan te passen.
Klopt maar hoeveel mensen zullen dit doen, maar daar gaat het ook niet om.

Waarom Mac OS hardware is in dit topic ondergeschikt lijkt mij.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2009, 12:05   #12
anoniem37039
Guest

Standaard

Het grappige is [en dit is niet afzeikerig bedoeld, echt niet] dat het idee van 'zelf een computer aanpassen/samenstellen' een exclusief Windows idee is. Waarom ? Omdat, afgezien van RAM of een harddisk aanpassing, de Mac al optimaal is bij aankoop. Als je 'm koopt kun je kiezen hoeveel RAM of wat voor HD, en igv een iMAC hoe groot je scherm. De rest zit er al op. Je kunt er achteraf zelfs nog 1 of meerdere monitors aan toevoegen als je dat wilt, aansluitingen zitten er al op. RAM upgraden of een HD aanpassen is overigens ook fluitje van een cent - op YouTube kan zelfs de grootste kluns filmpjes vinden waarop precies staat hoe en wat. Alleen bij de Mac Pro kun je alles aanpassen, single, duo, quad of zelfs 8-core processors, multi-track geluidskaarten met 192 KB samplerate en noem maar op. Maar dan zit je in het professionele segment.
Maar voor de doorsnee gebruiker zal een standaard Mac ruimschoots voldoen, voor vele vele jaren. Ik heb mijn 6 jaar oude Power PC alleen weggedaan omdat mijn vrouw 'm te lawaaierig vond - hij liep prima [zelfs sneller] op OSX 10.5. Nieuwe HD erin gedaan, batterijtje vervangen, liep als nieuw. Terwijl ie nog ontworpen was voor OS 9.0. Toen VISTA werd geintroduceerd was 94% van de PCs niet in staat om VISTA zonder problemen te draaien, of helemaal niet vanwege hardware problemen.

Iets optimaals aanpassen is niet logisch.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2009, 12:27   #13
anoniem21772
Guest

Standaard

Citaat:
Zo ook eindelijk wakker

En ook een kant en klaar computer is nog steeds aan te passen.
Zelfs Dell kan je aanpassen... (om OSX er beter op te laten werken )
  Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2009, 13:29   #14
dutch-online
Guest

Standaard

[QUOTE=Steven Bas;448063]Het grappige is [en dit is niet afzeikerig bedoeld, echt niet] dat het idee van 'zelf een computer aanpassen/samenstellen' een exclusief Windows idee is. Waarom ? Omdat, afgezien van RAM of een harddisk aanpassing, de Mac al optimaal is bij aankoop. Als je 'm koopt kun je kiezen hoeveel RAM of wat voor HD, en igv een iMAC hoe groot je scherm. De rest zit er al op. Je kunt er achteraf zelfs nog 1 of meerdere monitors aan toevoegen als je dat wilt, aansluitingen zitten er al op. RAM upgraden of een HD aanpassen is overigens ook fluitje van een cent - op YouTube kan zelfs de grootste kluns filmpjes vinden waarop precies staat hoe en wat. Alleen bij de Mac Pro kun je alles aanpassen, single, duo, quad of zelfs 8-core processors, multi-track geluidskaarten met 192 KB samplerate en noem maar op. Maar dan zit je in het professionele segment.
Maar voor de doorsnee gebruiker zal een standaard Mac ruimschoots voldoen, voor vele vele jaren. Ik heb mijn 6 jaar oude Power PC alleen weggedaan omdat mijn vrouw 'm te lawaaierig vond - hij liep prima [zelfs sneller] op OSX 10.5. Nieuwe HD erin gedaan, batterijtje vervangen, liep als nieuw. Terwijl ie nog ontworpen was voor OS 9.0. Toen VISTA werd geintroduceerd was 94% van de PCs niet in staat om VISTA zonder problemen te draaien, of helemaal niet vanwege hardware problemen.

Iets optimaals aanpassen is niet logisch.
....................................

Geen keus is voor veel mensen een slechte optie

Dat je een Apple niet kunt aanpassen ,is dus een kortzichtige visie van die fabrikant.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2009, 13:37   #15
anoniem37039
Guest

Standaard

Heb je wel eens met een Mac gewerkt ? Een weekje of zo ? En ? Wat zou je graag willen aanpassen, dan ?
  Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2009, 13:46   #16
dutch-online
Guest

Standaard

Ja bij mijn vroegere werkgever,

ik ben blij dat ik van Apple af ben

Windows alle soorten werkt gewoon goed op mijn computers

zelfs Linux kan ik mee overweg.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2009, 13:52   #17
anoniem13187
Guest

Standaard

Citaat:
Zo ook eindelijk wakker

.

Er zijn mensen die ook nog een ECHT leven hebben ,en die niet alleen de hele dag voor hun computer zitten.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2009, 14:32   #18
anoniem37039
Guest

Standaard

Wat zou je willen verbeteren dan ?
  Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2009, 16:09   #19
dutch-online
Guest

Arrow

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animal Bekijk bericht
Er zijn mensen die ook nog een ECHT leven hebben ,en die niet alleen de hele dag voor hun computer zitten.
Ja en een heks op de bank natuurlijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2009, 10:19   #20
anoniem37039
Guest

Standaard

@Dutch-online:

en toen bleef het stil. Niks te verbeteren dus ?
Ik schreef al elders: laat een digibeet los op een PC en die zal algauw met een blauw scherm zitten en daarna... niks meer. Windows/MS stelt altijd dat de problemen door de gebruikers worden veroorzaakt. Dat is een onzin opmerking. Het OS is de schakel tussen de gebruiker en de machine. Een 100% perfect OS moet nog worden uitgevonden, maar Windows laat hier teveel steken vallen.
Het MacOS is digibeet-bestendig. Zelf [inmiddels meerdere keren] waargenomen in mijn directe omgeving.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten