Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 25 February 2016, 13:40   #1
anoniem57043
Guest

Standaard snelkoppelingen op bureaublad werken niet

Windows 10 ge-update over W 8.1. Maar nu werken de snelkoppelingen op het bureaublad niet meer.(Mijn Ing-Mijn Ziggo-Mijn DSW bv) Ook Edge in de taakbalk werkt niet. Ik krijg steeds de melding "pagina kan niet worden weergegeven" Hoe kan ik dat oplossen?
  Met citaat antwoorden
Oud 25 February 2016, 16:29   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Kan je eens kijken in Apparaatbeheer of alle drivers (vooral van Wlan en Lan) zijn geïnstalleerd?

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2016, 08:47   #3
anoniem57043
Guest

Standaard windows 10

Stom misschien maar ik zie helemaal geen drivers in apparaatbeheer. Waar moet ik die vinden?Inmiddels heb ik gemerkt, dat hyperlinks in mailtjes ook niet werken. Zal wel met hetzelfde euvel te maken hebben neem ik aan.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2016, 08:59   #4
anoniem54435
Guest

Standaard

Zie je wel vraagtekens in apparaat beheer ??
  Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2016, 10:51   #5
anoniem57043
Guest

Standaard windows 10

nee hoor, nergens. Ik ben nou al 2 dg bezig met al dat geklooi.Ben ook niet zo'n techneut. Denk dat ik maar weer naar W 8.1 terug ga.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2016, 17:16   #6
anoniem15124
Guest

Standaard

Installeer een andere browser (firefox, chrome, ....) en kies er voor dat dat de standaardbrowser is. Kans dat de snelkoppelingen dan wel werken.

Edit: of kun je helemaal niet meer internetten?
  Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2016, 19:05   #7
anoniem26138
Guest

Standaard

Ik zou eerst kijken bij 'Standaarprogramma's' welke browser(s) daar vermeld staat.

En ook die losse snelkoppelingen naar je sites, via de Eigenschappen onderzoeken wat het doel is waar ze naar wijzen.
Het lijkt mij geen groot probleem.

Als je Standaard browser (blijkbaar Edge) eenmaal aangewezen is, kan je ook die niet-werkende Snelkoppelingen in een mapje ergens op je Bureaublad parkeren (bewaren dus), en de Snelkoppeling opnieuw op het Bureaublad proberen te maken. Dat doe je door naar zo'n site te gaan (Inlogscherm Ziggo bijvoorbeeld), het adres in de adresbalk kopiëren, naar je Bureaublad te gaan, rechts te klikken, en voor 'Nieuw - Snelkoppeling maken' kiezen.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 29 February 2016 om 09:25
  Met citaat antwoorden
Oud 29 February 2016, 07:26   #8
anoniem57043
Guest

Standaard windows 10

Het is gelukt! Ik heb Google Chrome als standaard ingesteld. het werkt weer als voorheen.
Nog een vraagje. Wat is de goede verhouding van het beeldscherm? Het lijkt nl.te groot; links (en rechts misschien ook maar dat valt niet op) valt een deel af
  Met citaat antwoorden
Oud 29 February 2016, 09:32   #9
anoniem54435
Guest

Standaard

Normaal stelt W10 de maximale resolutie zelf in .
  Met citaat antwoorden
Oud 29 February 2016, 09:37   #10
anoniem26138
Guest

Standaard

Wat voor een soort monitor ? Beeldbuis (KSB of CRT dus, als ik niet uitgelachen wordt ), of een andere ?

Heb je wel de resolutie kunnen wijzigen ? Daar kan je proberen, en kan je een aantal seconden beslissen of dat de instelling is die werkt en die je wil.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten