Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 22 February 2016, 08:51   #1
anoniem57787
Guest

Standaard automatisch back-uppen

Ik heb een HD aangesloten op mijn router. Ik zie hem in mijn verkenner. Wil back-uppen naar deze schijf. Als ik file verwijder voor back-uppen staat hij er even later weer bij. Er staat iets van 60-70- gb op mijn laptop, een deel daarvan wil ik maar backuppen en het systeem zegt dat ik 115 gb back-ups heb.
Het systeem heeft al een keer gewerkt en toen had ik 4 keer dezelfde file geback-upped. Bovendien staat het heel vreemd:
Schijf z>naam> "desktop"> data> naam> file of in elk geval zoiets. Is dat normaal?
Moeten enkel de nieuwe of gewijzigde files worden geback-upped, of wordt de hele filegeback-upped en de andere gewist.
Hoe groot moet je back-up schijf zijn ?
  Met citaat antwoorden
Oud 22 February 2016, 09:26   #2
anoniem57787
Guest

Standaard

sorry, de juiste weg is
z>naam>"desktop" (?????) > data>c>users> naam.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2016, 12:47   #3
anoniem57787
Guest

Standaard

Nog even over dit automatisch back-uppen. Als ik in W10 back-uppen aanklik krijg ik een lijst met mappen die ik zou moeten back-uppen. Ik wil echter maar 2 of 3 mappen kiezen. Ik verwijder dus de rest, maar even later staan ze er weer. Zelfs als ik specifiek in de volgende lijst aangeef dat ze niet geback-upped mogen worden, staan ze er even later weer gewoon op. Inmiddels staan er bij mij al iets van 24 mappen. Er komen er steeds bij. Hoe stel ik in dat er maar een klein aantal mappen gebackupped wordt?
  Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2016, 15:06   #4
anoniem42071
Guest

Standaard

Als u Windows 10 gebruikt, moet u voor "Bestand geschiedenis" Inschakelen kiezen.
Configuratiescherm\Systeem en beveiliging\Bestandsgeschiedenis

Als u W7 gebruikt kunt u de oude backup methode nog gebruiken.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2016, 19:26   #5
anoniem57787
Guest

Standaard

Ik heb W10. Probleem is dat windows mij verplicht welke mappen ik moet back-uppen. Als ik ze weghaal, staan ze er even later weer.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2016, 19:33   #6
anoniem57787
Guest

Standaard

Nog een paar vraagjes over back-uppen
1e Kan ik op de opslagschijf een map maken met bv videos die ik er gewoon heen sleep (buiten het autom back up systeem om?
2e Als ik iets van de backupschijf weghaal via verkenner, verdwijnt dit dan ook op mijn pc?
3e Als ik iets op onedrive verander, wordt mijn map op de pc dan ook veranderd.
4e Als ik op mijn PC iets in een map verander die staat aangevinkt om geback-upped te worden, wordt dan op de schijf dit item ook veranderd of blijven de 2 naast elkaar bestaan
  Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2016, 21:07   #7
anoniem42071
Guest

Standaard

1) Je kunt alle data mappen in principe met Kopiëren en Plakken extern wegzetten als backup.

2) Daar weet ik het antwoord niet op, omdat ik nooit die functies van Windows gebruik. Ik vind ze te vaag en ze laten te weinig aan de gebruiker over. (Dat blijkt ook uit deze vragen). Ik gebruik een NAS en heel soms de methode onder 1).

3) Ja. De map op de pc wordt gesynchroniseerd met die bij Microsoft.

4) Zie het antwoord op 2).

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2016, 08:54   #8
anoniem57787
Guest

Standaard

Wilde ook een NAS met VPN. Ben dagen bezig geweest met VPN met oude laptop, maar is me niet gelukt. Wel crashte mijn 6 maanden oude laptop en dus ben ik nu bezig met opslag. Kocht donderdag bij mediamarkt een HD met daarbij 200gb als reclame onedrive. Dacht alles geinstalleerd te hebben(maar dat zal wel niet want ik heb nu plotseling upload center en sharepoint workspace en widows defender, maar geen 200gb) Moet het allemaal weer uitzoeken (heb mappen verplaatst naar onedrive die maar voor een deel geupload zijn) . Onedrive geeft ook niet duidelijk aan hoeveel gb je beschikbaar hebt. Overigens heb jij ergens een duidelijke beschrijving hoe je een NAS met VPN installeert?
  Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2016, 08:55   #9
anoniem57787
Guest

Standaard

Ik heb nu op mijn apparatuur heel veel "desktops" Waar komt dat vandaan. Ik heb wel een desktop, maar die staat niet aan.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2016, 09:15   #10
anoniem45394
Guest

Standaard

Ik denk dat jij heel veel dingen tegelijk doet en veel te snel op knopjes drukt zonder eerst even te kijken op wat voor knopje je drukt. meestal resulteert dat in niet of slecht werkende app's en apparatuur
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten