Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 14 February 2016, 17:45   #1
anoniem57787
Guest

Standaard mappen in onedrive en deze pc

Ik heb map documenten gecopieerd van deze pc naar onedrive. Als ik nu iets in deze map bijplaats bij deze pc, komt deze dan automatisch in de documenten map in onedrive? en andersom?
  Met citaat antwoorden
Oud 14 February 2016, 18:48   #2
anoniem15124
Guest

Standaard

Ik neem aan dat je dat toch gewoon zelf kunt testen???
  Met citaat antwoorden
Oud 14 February 2016, 19:18   #3
anoniem57787
Guest

Standaard

Nee, Het is ook niet erg duidelijk uitgelegd door Microsoft

Wat ik zou willen is een lijst met mappen op "deze pc" en een lijst met mappen op onedrive. Voor een deel kunnen die mappen identiek zijn. Dan zou ik willen dat deze lijsten geen dubbele ruimte innemen op je pc, dat ze over en weer gesynchroniseerd worden en dat alles offline toegankelijk. Je zou dat kunnen doen door alles in onedrive op te slaan en dit te synchroniseren met de cloud. De mappen die onder "deze pc" staan zou je dan bij wijze van spreke weg kunnen gooien. Of is er een slimmere manier?
  Met citaat antwoorden
Oud 14 February 2016, 19:30   #4
anoniem45394
Guest

Standaard

Volgens mij geef je zelf het antwoord al, je zet het op je computer in One drive en laat deze automatisch synchroniseren met de cloud dan heb je dus 1 map op je harde schijf en 1 identieke map in de cloud
  Met citaat antwoorden
Oud 14 February 2016, 20:39   #5
anoniem42071
Guest

Standaard

Ja ja, maar zo simpel kan dat niet. Je zal de betreffende gebruikers mappen met "Locatie wijzigen" naar de map Onedrive moeten verplaatsen.

Maak eerst een backup op een extern medium van al he mappen in de gebruikers omgeving, want 1 keer verkeerd klikken straks en je bent een map kwijt.

Dan maakt je eerst de betreffende lege mappen "Documenten" Afbeeldingen" etc. aan in de map van Onedrive.

Daarna ga je via C:\Gebruikers\gebruikersnaam naar bijv. de map "Documenten". Je klikt met rechts op deze map en kiest "Eigenschappen". Dan kies je het tabblad "Verplaatsen".
Je klik op "Verplaatsen" en bladert naar de map "Documenten in de map Onedrive" en daar verplaats je de hele inhoud naar.

De map "documenten"zal dan verdwijnen in je gebruikers omgeving en alle programma's die die map nodig hebben, zulen keurig verwijzen naar de map in Onedrive.

Blijven 2 dingen over.
Je moet dan wel synchroniseren en je moet opletten, dan je standaard maar 5 GB ruimte hebt in Onedrive.
Waar ik "Onedrive" gebruik, bedoel ik de map Onedrive op je eigen pc.

Niek

Laatst gewijzigd door Niekie30 : 14 February 2016 om 20:42
  Met citaat antwoorden
Oud 14 February 2016, 20:48   #6
anoniem42071
Guest

Standaard

Waarom stel je trouwens 2 vragen over hetzelfde onderwerp binnen een paar uur J . Claassen?
http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=80500
http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=80504

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 15 February 2016, 10:17   #7
anoniem57787
Guest

Standaard

Voor de 1e vraag zat ik me af te vragen of de mappen die je op onedrive zet extra ruimte innemen. Ik stelde de vraag op dit forum. Tegelijkertijd ging ik zelf verder kijken en daaruit resulteerde de 2e vraag. Ik had de 1e vraag kunnen verwijderen. Weet niet of dat kan.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 February 2016, 11:16   #8
anoniem57787
Guest

Standaard

Ik voel voor de methode van Niekie, echter in mijn documenten zit een map die alleen al 16 GB is en die ik weinig wijzig. Hij hoeft dus niet gesynchroniseerd te worden. Ik wil de map documenten onder "deze pc" dus wijzigen in documenten 1 en documenten 2. Hoe doe ik dat?
  Met citaat antwoorden
Oud 15 February 2016, 12:46   #9
anoniem42071
Guest

Standaard

De naam wijzigen is niet zo'n slim plan, daar kan Windows aardig van in de war raken.
Waarom maak je geen 2e map aan die Documenten2 heet, waarin je die 16 GB overzet.
Daarna kan je de originele map "Documenten" naar Onedrive verplaatsen.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 15 February 2016, 14:00   #10
anoniem57787
Guest

Standaard

Hoe zie ik die map documenten2 dan in mijn mappen onder "deze pc"?
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten