Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 9 October 2015, 11:52   #21
anoniem27570
Guest

Standaard

Worden de bestanden gedownload en dat duurt lang, ook bij de update kan er lang worden gewacht.

Waarom er een probleem van wordt gemaakt om gewoon een installatie DVD of stick te maken wat de TS al geeft gedaan ontgaat mij.

De upgrade of installatie gaat vele malen sneller dan......
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2015, 13:12   #22
anoniem54435
Guest

Standaard

Vanaf de Stick hoef je niet op, welke melding dan ook van Microsoft te wachten.
Zo kun je direct upgraden naar W10 ,er van uit gaande dat je huidige Windows geschikt is voor de W10 Upgrade.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2015, 15:12   #23
anoniem42071
Guest

Standaard

Zou ziet de inhoud van mijn usb pro eruit.
Dat is zijn dus de installatie bestanden van W10 pro.
In principe heb je zo internet niet eens nodig om te upgraden.

Als je alleen de Media Creation TOOL op usb hebt staan, gaat tie toch eerst W10 ophalen van het www.

Niek
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg W10 media.jpg‎ (57,9 KB, 10x gelezen)
  Met citaat antwoorden
Oud 12 October 2015, 10:31   #24
anoniem16316
Guest

Standaard

@Niekie30
Om te beginnen staan op de DVD (ISO-file) die ik gemaakt heb dezelfde bestanden als op je bijgevoegde afbeelding.

Hieruit ťn uit de voorgaande discussies en reacties maak ik het volgende op:
In geval van algeheel systeemherstel maak ik allereerst gebruik van de herstelpartitie op de pc of bijgeleverde DVD.
Dan heb ik het, door de fabrikant voorgeinstalleerde, originele systeem terug. De OEM-versie van Windows 8.1 dus.
Installeer vervolgens de updates hiervoor via Windows update.
Daarna plaats ik de DVD met de gedownloade ISO-file om W10 weer werkend te krijgen. Dan W10 updaten via Windows update.

De "Media Creation Tool" dient slechts om de gratis W10 icoon te verkrijgen waarmee de ISO-file W10 gedownload kan worden, begrijp ik. Vraag is wel of dat na het verstrijken van de "gratis periode" (juni 2016) nog steeds gratis kan!?

Graag de bevestiging of mijn veronderstelling juist is?
  Met citaat antwoorden
Oud 12 October 2015, 10:50   #25
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fr@ Bekijk bericht
Dan heb ik het, door de fabrikant voorgeinstalleerde, originele systeem terug. De OEM-versie van Windows 8.1 dus.
Installeer vervolgens de updates hiervoor via Windows update.
Zonder mij verder al te veel met dit proces te willen bemoeien had ik na dit bovenstaande punt dus #6 en #11 in gedachten; het maken van een backup van een volledig ge-update W8.1 op een externe schijf, en het branden van een opstartbare DVD onder Windows 8.1 om het systeem mee te kunnen opstarten om die backup terug te zetten.
Best wat werk, maar het is bedoeld om een installatie + update van Windows 8.1 te omzeilen, dat wil nog wel eens langer gaan duren.

Maar goed, het is maar een idee, ieder zijn of haar eigen werkwijze, en je hebt ook eventjes de schijfruimte nodig natuurlijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 October 2015, 10:55   #26
anoniem42071
Guest

Standaard

Als W10 tussen juli 2015 en juli 2016 is geÔnstalleerd op je pc en geactiveerd, dan is de pc met W10 bij Microsoft geregistreerd.
Krijg je daarna (ook na juli 2016 een probleem, dan kan je gewoon met de w10 dvd W10 er meteen opzetten en wordt W10 automatisch geactiveerd.
Je hoeft dan dus niet eerst terug naar 8.1.
Mogelijk moet je dan wel een enkele driver ophalen bij de fabrikant van je pc, maar 99% doet w10 automatisch.

Niek
Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 13 October 2015, 11:13   #27
anoniem16316
Guest

Standaard

Bedankt voor alle mogelijke ideeŽn en opties om een systeemherstel uit te voeren. Zal deze dan ook zeker in overweging nemen.
Maar de vraag is eigenlijk of mijn veronderstelling juist is zoals ik bij #24 gesteld heb.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Je hoeft dan dus niet eerst terug naar 8.1.
Als ik systeemherstel uitvoer zoals ik bij #24 heb omschreven ontkom ik daar niet aan, lijkt mij.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 October 2015, 13:29   #28
anoniem42071
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fr@ Bekijk bericht
Bedankt voor alle mogelijke ideeŽn en opties om een systeemherstel uit te voeren. Zal deze dan ook zeker in overweging nemen.
Maar de vraag is eigenlijk of mijn veronderstelling juist is zoals ik bij #24 gesteld heb.

Als ik systeemherstel uitvoer zoals ik bij #24 heb omschreven ontkom ik daar niet aan, lijkt mij.
Nou die veronderstelling is niet onjuist, maar wel bewerkelijk.
Windows 10 is nl nu geactiveerd op je pc.
Dus opnieuw installeren zou alleen met de dvd van W10 ook kunnen.
Voordeel: Je ontloopt 2 tot 3 dagen updates binnen halen voor W8 en W8.1.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 13 October 2015, 17:03   #29
anoniem54435
Guest

Standaard

W10 DVD plaatsen , en installeren word in het menu naar de licentie code gevraagd , dat kun je gewoon overslaan.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 October 2015, 08:46   #30
anoniem16316
Guest

Standaard

Dus met behulp van de, via de website van Microsoft, gedownloade gratis upgrade van W8.1 naar W10 kan men een 'volledige' systeemherstel uitvoeren? In plaats van de herstelpartitie op de HDD of recovery-CD?
Is deze 'W10-upgrade-DVD' dan gelijk aan een 'W10-installatie-DVD' die je in de winkel koopt?
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten