Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 8

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 27 October 2012, 11:08   #11
anoniem54577
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desperado Bekijk bericht
Als Engels geen probleem is , kun je het doen.

Maar als al het andere in NL is , dan is het toch lastig werken.

En voor 30 Euro meer heb je toch een NL versie.
was het maar waar! maar op dit moment is er alleen een engelse en een spaanse versie...
  Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2012, 11:14   #12
anoniem54577
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ethernal flame Bekijk bericht
Om te upgraden heb je idd een voorgaande geinstalleerde versie nodig. Windows 7 op D installeren is dan nodig, als je dan van die upgrade eerst een opstartbare dvd moet maken, het zei zo.
Maar windows 7 installeren op D:

kan je doen met de windows 7 dvd.
nadat je dat gedaan hebt kan je kiezen welke je op wil starten, en die op D: zou je dan kunnen upgraden zonder het systeem waar je nu in werkt te beinvloeden.

Of windows 8 op deze manier gebruiken dan wel of niet geweldig is, dat kan je dan uitproberen, is het jou 30 euro waard, wat goedkoop is gemaakt door microsoft in de hoop de markt van mobiele apparaten te veroveren, kunnen we uit de geschiedenis van microsoft wel halen dat je inderdaad vaak beter even kan wachten, zodat kinderziektes er allemaal uit zijn, enz... maar in een multiboot is wel de enige manier om zoiets uit te proberen zonder je bestaande systeem kwijt te raken, dus windows 7 upgraden in een single boot systeem resulteert er sowieso in dat je windows 7 kwijt bent, upgraden in een schoon systeem is ook veel beter.
bedankt voor de moeite, maar ik ga (na een tijdje wikken & wegen) gewoon wachten op de nederlandse versie denk ik, en die zet ik dan op de D: partitie. ik HAD ooit al een dual boot met W7 en W8 release preview, en die had W8 zonder nadere aansporing op de D: gezet.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2012, 11:21   #13
anoniem54435
Guest

Arrow

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwirinus Bekijk bericht
was het maar waar! maar op dit moment is er alleen een engelse en een spaanse versie...
Hier ???

http://www.alternate.nl/html/shop/pr...=tweakers.net&

Of voor meer ..http://tweakers.net/pricewatch/31970...ur-00017).html

Mischien.

Laatst gewijzigd door Desperado : 27 October 2012 om 11:23
  Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2012, 11:50   #14
anoniem42071
Guest

Standaard

Als je een officiële dualboot wilt, zal je toch een versie van dik 100 euro moeten aanschaffen straks.
De versies van 3 en 6 tientjes zijn allemaal upgrades, waarbij je jet W7 dus kwijt bent.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2012, 13:07   #15
anoniem22217
Guest

Standaard

Ik heb al weer een poosje geleden de Bèta op een van mijn laptops geïnstalleerd over Windows 7 heen, zonder noemenswaardige problemen, de enige 2 problemen die ik had, waren met software die eigenlijk niet kan, volgens Windows.

Mocht je de Startknop missen dan is hier het programma er voor te downloaden, ook dat werkt goed hoewel ik het er zelf weer afgehaald heb omdat na een week of twee Windows 8 net zo begrijpelijk is als Windows 7.
Er is veel veranderd maar eigenlijk ook niets alleen beter geworden en sneller, o ja één ding Windows kan nu zelf pdf files openen
  Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2012, 13:34   #16
anoniem54577
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desperado Bekijk bericht
helaas; in beide gevallen gaat het weer om een upgrade.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2012, 13:42   #17
anoniem54577
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stroke33 Bekijk bericht
...het programma er voor te downloaden, ook dat werkt goed hoewel ik het er zelf weer afgehaald heb omdat na een week of twee Windows 8 net zo begrijpelijk is als Windows 7.
Er is veel veranderd maar eigenlijk ook niets alleen beter geworden en sneller, o ja één ding Windows kan nu zelf pdf files openen
ook ik heb prima ervaringen met (de preview van) W8, met en zonder startknop, maar ik heb het er afgegooid omdat ik in januari, wanneer ik in het buitenland zit, niet wil meemaken dat W8 ineens begint te 'knipperen' en wegvalt. wie weet wat er dan met mijn windows 7 op de C: partitie gebeurt!
  Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2012, 14:45   #18
anoniem54794
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Als je een officiële dualboot wilt, zal je toch een versie van dik 100 euro moeten aanschaffen straks.
De versies van 3 en 6 tientjes zijn allemaal upgrades, waarbij je jet W7 dus kwijt bent.

Niek
Hoe bedoel je? als je windows 7 op 3 partities installeerd en op 1 van de 3 een upgrade naar windows 8 uitvoert kan je nog steeds 2 keer windows 7 opstarten... wat ben je dan kwijt?
Ik zal verder de voordelen, mits genoeg schijfruimte, van werken met multiboots niet gaan omschrijven, maar je computer altijd op kunnen starten met een goedwerkend systeem stel windows liep volledig in de soep en niet meer te repareren is de beste back-up die je buiten een kapotte hdd/hardware om kan hebben. Kapotte hdd/hardware/mbr virus e.d. is een ander verhaal.

Ik kan je wel een situatie schetsen, stel je hebt 2 partities en wil windows 7 en 7+upgrade er op zetten.
Eerst zorg je dus dat op beide partities windows 7 is geinstalleerd, waarna je als je de computer opstart je kan kiezen uit 1 van de 2 windows 7 install's
Dan, wanneer je op de windows 7 die je dus niet gebruikt voor je dagelijkse zaken, maar op die 2de een upgrade uitvoert, dan is je windowspartitie waarmee je altijd al internette en mee werkte er nog steeds, daar veranderd helemaal niks.
Mocht je na het upgraden van die 2de install niet meer in een bootkeuzemenu komen als je de computer opstart, maar start deze alleen nog windows 8 op, wat ik niet weet of dat gebeurd, dan kan je het volgende doen.
dan start je de windows 7 cd op en gaat niet installeren, maar klikt op het repareren, windows zou dan de boot repareren.
zou dat niet lukken, dan kan je windows 7 opnieuw installeren op de partitie die je had upgegrade naar windows 8, na die geformateerd te hebben, en als die is geinstalleerd checken of er een keuzemenu komt als je de computer opstart.
zou dan alleen die nog opstarten kan je weer de cd van windows 7 gebruiken, die echt wel de install van je eerste windows 7 aan de boot toe zal voegen omdat die install nog steeds bestaat en gevonden wordt.

is het op een computer met een recovery systeem zonder windows 7 cd, dan is dat een ander verhaal...

Laatst gewijzigd door ethernal flame : 27 October 2012 om 15:30
  Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2012, 17:56   #19
anoniem22217
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwirinus Bekijk bericht
helaas; in beide gevallen gaat het weer om een upgrade.
Als ik deze pagina zo bekijk dan is dat dus niet waar volgens mij

Natuurlijk upgrade je je systeem altijd als je er een nieuw besturingssysteem op of overheen zet.
Wat zeg ik, zelfs als je er 4 Gb geheugen bij zet, dan upgrade je je systeem, ik denk dat je dat upgraden naar Windows 8 ook zo moet zien.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2012, 18:18   #20
anoniem25653
Guest

Standaard

Ik heb een paar weken geleden een nieuwe pc gekocht. Volgens de verkoper kon ik hem vanaf 26 oktober voor 20 euro upgraden naar windows 8. Hij raadde me wel aan eerst de kat uit de boom te kijken, en ik doe dat denk ik ook maar.
Volgens mij werkt windows 8 het beste icm een touchscreen.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten