Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Internet Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 2 February 2019, 21:15   #1
anoniem13515
Guest

Standaard Inloggen - Soms deze pokke schermen.

Jullie zullen deze schermen ook wel eens tegen komen, waar je je suf moet klikken om verder te komen.
Dan denk je het goed te doen en klik je aan wat ze vragen, maar dan nog kom je niet verder en komt er weer een nieuw scherm.
Wat een ergernis is dat toch, ook al kies je zelf een ander scherm.
Weet iemand waar dit door of vandaan komt?

Bijgaande plaatje ( en een heleboel méér ) kreeg ik bij een poging om in te loggen in het Sony forum.
Maar krijg ze ook elders.
Zodra ik zo'n scherm zie heb ik al de pest in, want heel vaak lukt het dan weer niet om in te loggen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Iritante manier van inloggen.jpg‎ (108,4 KB, 11x gelezen)
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2019, 23:12   #2
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
Weet iemand waar dit door of vandaan komt?
Dit is de nieuwe methode om te verifiëren dat men geen registratie robot is.
Normaliter krijg je dat eigenlijk maar 1x te zien, bij het registreren en misschien bij de eerste inlog, of de eerste paar keer als nieuwe gebruiker.

Maar zo moeilijk is dit toch niet?
Je selecteert alle gevraagde dingen (trappen in dit voorbeeld) zo lang die voor blijven komen.
Bij sommige versies is het 3 of 4 plaatjes die je moet aanklikken.
Bij andere versies komen er weer dingen terug bij plaatjes die je al hebt aan geklikt. Zo kan dus een weggeklikte trap (in dit geval) weer een nieuw plaatje van een trap weergeven.
Zo gauw je die allemaal aangeklikt hebt kun je verder. In geval dat er meer verschijnen is het over het algemeen niet meer dan 6-10 plaatjes die je klikken moet.

Een van de nieuwe soorten captcha is dit.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2019, 00:02   #3
anoniem26138
Guest

Standaard

Ik heb ook een periode gekend met deze chaptcha's, maar na een aantal is het afgenomen.
Persoonlijk vind ik ze wel slim om robots te weren.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 3 February 2019 om 00:05
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2019, 18:50   #4
anoniem13515
Guest

Standaard

@BlackTiger,
nou, zo moeilijk is het juist soms wel, al klik je het gevraagde, in dit voorbeeld de trappen, krijg je ook vaak weer een volledig nieuw scherm met weer wat anders zoals winkel.
Heb dat al zo vaak gehad, ik vind het helemaal niets, ze kunnen toch gewoon vragen of ik een robot ben?
Of dat je een getal moet invullen, dat werkt dan makkelijker.
Ik heb maar zelden dat ik in een keer verder kom.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2019, 21:33   #5
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
krijg je ook vaak weer een volledig nieuw scherm met weer wat anders zoals winkel.
Hmmz.. dat heb ik nog niet vaak gehad. Alleen als ik op verifiëren klik voordat ik alle gevraagde artikelen (bijv. trappen) gehad heb die opnieuw verschenen zijn.

Helaas werkt een getal niet alleen voor jou gemakkelijker, maar ook voor spamrobots, vandaar dat dit niet meer gebruikt wordt.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2019, 12:19   #6
anoniem14945
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door burgkop Bekijk bericht
Ik heb maar zelden dat ik in een keer verder kom.
Ik ook, dan weet ik bijvoorbeeld zeker dat ik alle verkeersborden heb aangeklikt, maar toch is het niet goed. Gelukkig kom ik dit soort puzzels niet vaak tegen

Los daarvan heb je er volgens mij maar mee te leven. Het is de eigenaar van de website die gekozen heeft voor deze vorm van ongemak.

Waarom het vaak niet werkt kan ik alleen maar over speculeren. Ze gebruiken neem ik aan beeldherkenning om te bepalen of er op een foto een trap staat (in dit geval). Die is nooit 100% goed. Zo kan ik me voorstellen dat de computer in de foto linksonder geen trap ziet. Dan heb jij het goed, maar is het toch fout. Pas als zeg 990 van de 1000 mensen, die die foto hebben gehad, hebben aangegeven dat er toch echt een trap is in die foto. Dan zal dat worden meegenomen als "de waarheid van de meerderheid" en staat er vanaf dat moment ook volgens de computer een trap op de foto. Dat gegeven wordt dan weer meegenomen om de beeldherkenning te verbeteren. Dus waar jij denkt dat je op een website moet inloggen, ben je intussen eigenlijk niks anders aan het doen dan het beeldherkenningsalgorite van Google te helpen verbeteren. Ik denk dus dat ze je bewust meerdere puzzels laten oplossen. Eerst een of twee waarvan ze zelf nog niet zeker zijn en pas later een om daadwerkelijk vast te stellen dat je geen robot bent.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2019, 22:24   #7
anoniem13489
Guest

Standaard

Dit soort captcha's zijn er niet om te controleren of er een robot probeert om in te loggen.
Maar wij, de mensheid word hier misbruikt om robots intelligenter te maken. Om dingen beter te herkennen.

Er is vast wel een andere manier om in te loggen. Anders zouden mensen met een visuele handicap niet in kunnen loggen.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 February 2019, 14:31   #8
anoniem15124
Guest

Standaard

Sinds ik via een VPN verbinding maak, moet ik met enige regelmaat plaatjes klikken.
Zet ik de VPN uit en ga ik naar dezelfde website, dan heb ik geen captcha: lijkt dus wel een (soort van) robot controle.
Heel soms ben ik na 1 serie klaar, maar heel vaak krijg ik meer dan twee voorgeschoteld. Begint dan behoorlijk te irriteren.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 February 2019, 16:25   #9
anoniem13489
Guest

Standaard

Ik twijfel er niet aan dat je het fout zou hebben gedaan.
De robot herkent het gevraagde object gewoon nog niet. En als wij dat maar vaak genoeg voor hem selecteren. Dan gaat de robot dat als waarheid aannemen.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 February 2019, 19:47   #10
anoniem13515
Guest

Standaard

Ik ben dus niet de enige, mooi.
Zover ik weet gebruik ik geen VPN verbinding.

Ik gebruik wel IE, Firefox, Brave door elkaar.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten