Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 8 March 2016, 21:30   #11
anoniem42071
Guest

Standaard

Lieve Oma.
Sorry als mijn opmerking verkeerd overkwam. Was niet zo bedoeld sorry.
Acer en HP waren tot 3 jaar geleden de laptops die gemiddeld het vaakst in reparatie moesten volgens een groot onderzoek, dus het is niet echt mijn mening.

Ik denk dat zeker Acer beter z'n best is gaan doen de laatste jaren.
Maar ik geloof me, ik haal bijna dagelijks laptops uit elkaar en als ik een Toshiba uit elkaar haal, zie in degelijkheid. Bij Acer kom ik nog wel eens een stukje tape tegen om zaken op hun plaats te houden.

Waarom mijn advies over dat logboekje:
Een gloednieuwe laptop mag niet deze problemen geven:
Leeg accu als de laptop een nachtje in slaapstand gaat. (als je de laptop dichtklapt gaat de slaapstand direct in, als je hem gewoon aan laat staan, na 30 minuten).

Een gloed nieuwe laptop moet geheel foutloos systeemherstel kunnen uitvoeren en mag niet met een fout melding komen.

Verder lees ik problemen met ontbrekende drivers, rare dingen met Onedrive, hoewel die laatste 2 ook niets met de laptop te maken kunnen hebben.

Ik wil niet het vertrouwen in je mooie nieuwe laptop ondermijnen, maar je alleen laten weten: Hou het bij op papier, dan nemen ze je klachten ook serieus, mocht je terug moeten.

Niek

Laatst gewijzigd door Niekie30 : 8 March 2016 om 22:14
  Met citaat antwoorden
Oud 8 March 2016, 21:59   #12
anoniem59721
Guest

Standaard

@niek ik begrijp jou ook wel hoor, ik wil ook ècht niet eigenwijs overkomen. Jullie hebben sowieso hier meer verstand van dan ik daarom stel ik hier ook mijn vragen wat jij opsomt vind ik dus idd ook dat ik dit niet bij een nieuwe laptop mag verwachten want dan had ik mijn 'oude' ook kunnen aanhouden. Want nu denk ik steeds wat is het volgende probleem......
  Met citaat antwoorden
Oud 9 March 2016, 08:42   #13
anoniem15124
Guest

Standaard

Als de laptop 3 maanden oud is (nieuwe aankoop) en problemen geeft, zou ik eens nadenken over mogelijke garantie.
Wat nog een optie is, is om terug te gaan naar fabrieksinstellingen.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 March 2016, 11:33   #14
anoniem45394
Guest

Standaard

In hoeverre geeft een fabrikant hier garantie op, als de fout in de hardware zit.... ja vast wel, maar als de fout in de software zit..... ik denk het niet
  Met citaat antwoorden
Oud 9 March 2016, 11:44   #15
anoniem15124
Guest

Standaard

Dan wordt het terug naar fabrieksinstellingen om te testen.

De vraag is of de software fouten komen door een ongelukkge handeling van gebruiker of door probleem in hardware.

Kreeg zelf een keer software fouten, als gevolg van een slechte harde schijf.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 March 2016, 21:01   #16
anoniem59721
Guest

Standaard

@Obelix terug naar fabrieksinstelling is natuurlijk wel heel rigoureus. Ik heb de laptop gekocht met win 8.1 erop en heb hem gelijk voor ingebruikname ge-update naar win10. Als ik hem nu terugzet naar fabrieksinstellingen betekent dit dan dat ik weer helemaal opnieuw kan gaan beginnen?

En wat voor ongelukkige handelingen zou ik gedaan kunnen hebben?? Ik ben mij hier niet van bewust.

Het vreemde is nu dat er weer een aanmeldingswachtwoord in zit, dit had ik eruit gehaald omdat ik dit veel te lastig vind en ik toch de enige gebruiker ben. Dus nu komt die opmerking van @Marc toch dichtbij van een nieuw profiel?
  Met citaat antwoorden
Oud 9 March 2016, 21:17   #17
anoniem42071
Guest

Standaard

Nee dat is geen nieuw profiel denk ik.
Microsoft heeft het zo geregeld, dat als je met een lokaal account werkt (al dan niet met wachtwoord) en je gaat 1 keer naar bijv. de Store om iets op te halen en je meldt je daar aan met je Microsoft account, dan verplichten ze je gelijk, als je de volgende keer de pc aanzet, om in te loggen via dat account.
Als je weer terug wilt naar je lokale account moet je dat regelen via "instellingen" en dan Accounts.
Daar kies je weer voor je lokale account.
Wat je NIET moet doen is een nieuw account aanmaken, want dan moet je alles weer overzetten.

Niek
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten