Ga terug   Computer Idee Forum > Computer Idee > Verschil van mening vanuit threads

Discussie gesloten

Discussietools Weergave
Oud 18 March 2011, 14:18   #21
anoniem26536
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gekwordikervan Bekijk bericht
laten we voor al niet afdwalen rick1, want dat is waar jij als TS deze topic voor gestart bent.
Dus we houden het wel gezellig?
Soms moet je kwaad met kwaad vergelden.

Oud 19 March 2011, 09:46   #22
anoniem26536
Guest

Standaard

Citaat:
Om dit doel te bereiken moet je kort, duidelijk, zakelijk en onpersoonlijk communiceren.
Citaat:
Nope, als je dat wilt moet je een zakelijk werkend support forum opzetten. Zoiets ben ik aan het proberen maar dat werkt niet.
Het lijkt me wel wenselijk, om zo nodig, in eerste instantie, te vragen naar Merk, Model én Typenummer van het betreffende apparaat.

Ook de - uitgebreide - specificaties zijn noodzakelijke informatie.
Een Summary van Speccy * is hiervoor ideaal.
Het overzicht laat zich ook prima in een bericht kopiëren en plakken.

Natuurlijk hoeft een persoonlijke noot in een reactie niet te ontbreken.
Anders wordt het een dooie boel.

* Speccy : http://www.piriform.com/speccy/screenshots

Oud 23 March 2011, 02:53   #23
anoniem26536
Guest

Standaard

In reactie op @ dehulk : http://forum.computeridee.nl/showthr...531#post566531

Citaat:
Die topicstarter en veel lezers zien we hier in ieder geval niet weer terug!
Jóu wel, ondanks deze 'oude koe' aan jouw adres :
Citaat:
"Met steeds groter wordende verbazing de uitlatingen van je gelezen. Als ik een oplossing zou hebben zou ik die misschien niet aan jou mee delen, je bent waarschijnlijk te gefrustreerd en te geïrriteerd om te begrijpen dat anderen hun (vrije) tijd beschikbaar stellen om jou te helpen en met jou willen meedenken!"
Hoe moet je het noemen ? Nestbevuiling ?

Oud 23 March 2011, 17:36   #24
anoniem14733
Guest

Standaard

Ik begin me inmiddels ook af te vragen of ik in deze thread niet de verkeerde gelijk gegeven heb.
Hoe hij nu bezig is door zelf de thread te bevuilen en maar om zich heen te slaan met onjuistheden of niet ter zake doende argumeten laat nogal te wensen over.

Als het niet bevalt zijn er altijd nog andere forums waar ie naar toe kan als hij niet op normale wijze kan discussieren op een correcte plek (hier dus) waar al een discussie net over zoiets opgezet was.

Lijkt mij een pot verwijt de ketel verhaal inmiddels.

Oud 23 March 2011, 18:49   #25
dutch-online
Guest

Wink

quoten kan iedereen en is ook één van de vervelendste zaken op een forum

citaat de Hulk
...........

De Quote knop zit er toch niet voor niets,

En als iemand [of ik ] er niet echt goed gebruik van maakt , wat is dan het probleem.

Moeten we allemaal foutloos zijn, en moet ook de beginnende forum bezoeker meteen weten hoe alles werkt.

Kijk reageren op een topic uit het jaar nul ,is natuurlijk niet echt handig.

Oud 24 March 2011, 16:11   #26
anoniem42071
Guest

Standaard

Ik lees met een beetje pijn in m'n hart deze: http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=69201

Weet je: We zijn allemaal volwassen denk ik. (Of bijna).
We moeten stoppen om op elkaar te reageren in een topic van een vraagsteller. Het is geen reclame voor het forum. Zelf heb ik me er ook schuldig aangemaakt hoor, daar niet van.
Een soort impulsief gedrag is het dan bij mij zo van: "ja maar wat daar staat, klopt niet, of kan helemaal niet. " (En wie zegt dat ik dan gelijk heb)

Het gaat er nl niet om, wie er gelijk heeft.
Het gaat erom om, de vraagsteller te helpen.
Hierbij ventileer je je eigen gedachten en sommige doen dat soms wat uitgebreid of minder aardig.
Als we er nou eens met z'n allen vanuit gaan, dat de klant koning is en dat die klant met een probleem of vraag zit. En we helpen die klant vriendelijk.
Er staat ons maar één ding te doen. De klant helpen.

Dus niet elkaar aanvallen in die treaths (wat een rot woord), maar eventueel een pbtje of het hier even bespreken.

Groet Niek

Oud 24 March 2011, 16:39   #27
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
Het gaat er nl niet om, wie er gelijk heeft.
Het gaat erom om, de vraagsteller te helpen.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar de klant is niet geholpen met een slechter of verkeerd advies of als iets aangegeven wordt waar niet naar gevraagd wordt.
Dus soms is het indirect in sommige gevallen toch een beetje of iemand gelijk heeft, afhankelijk van de vraag.

Bij mij is dat overigens net als bij jou eerder een impulsieve reactie om de TS zo goed mogelijk te helpen dan om een andere reden als die er al moge zijn.

V.w.b. het door jou genoemde voorbeeld is het mooi als iedereen redelijke kennis heeft, dan kun je vanalles aandragen en de vraagsteller kan dan een keuze maken.
Op een forum als dit is het echter meestal zo dat de vraagsteller een leek is of onvoldoende kennis heeft van een bepaald gebied en dus vragen stelt om een goed advies. Als hij dan twintig verschillende adviezen krijgt zodat hij een keuze daaruit kan maken, ziet hij door de bomen het bos niet meer en weet ook niet wat hij moet kiezen.
Conclusie: De klant is niet of onvoldoende geholpen met zijn vraag.

Dus vaak behoort er gewoon argumentatie bij, vooral op het vlak van beveiliging en zeker als de klant vraagt om een zo goed mogelijke en liefst zo goedkoop mogelijke of gratis oplossing.

Elkeaar in threads aanvallen op persoonlijke basis is nooit goed, maar ik zie er persoonlijk niets fouts in om beargumenteerd een advies als beter of minder te betitelen. En omgekeerd moet dat ook kunnen. En niet om iemand af te kraken maar net vanwege wat jij aangeeft, de klant beter te kunnen helpen. Want zoals gezegd, met 20 adviezen weet hij nog steeds niet wat goed is.

Oud 24 March 2011, 18:46   #28
anoniem13187
Guest

Standaard

Op een forum zijn geen "klanten "
Alleen maar forum gebruikers.
Sommige komen wat vragen ,andere geven antwoorden of meningen ,en weer andere hebben eigenlijk niets te zeggen maar doen het toch. Dat mag allemaal.

Dit is een (gezellig) forum ,,en geen helpdesk. !!!

Oud 24 March 2011, 21:38   #29
anoniem18126
Guest

Standaard

Citaat:
Dus niet elkaar aanvallen in die treaths (wat een rot woord), maar eventueel een pbtje of het hier even bespreken.
Wat jij bedoelt zijn ''threads" oftewel "draden" vandaar dat je vaak mensen wel 'draadje(s)' ziet schrijven als ze het over een discussie hebben. Jij bent in de war met threats, wat idd 'bedreigingen' zijn, en een stuk minder leuk.

Oud 24 March 2011, 22:12   #30
anoniem42071
Guest

Standaard

Ik ben zo wie zo "in de war" zeggen ze om me heen, maar goed.
Gelukkig noemen ze het vaker "zeer prettig gestoord".
Kan je nagaan hoe ik me hier op het forum zit "in te houden".

Ja ik had geen zin om het goede woord op te zoeken. maar ik bedoelde gewoon dat ik moeite had de juiste spelling te tikken, vandaar de opmerking "Wat een rot woord". Maar inderdaad met jou uitleg is het dat zeker.
En inderdaad is "klanten" niet echt het goede woord denk ik.
Maar goed de intentie van het bericht mag hopelijk over komen.

Groet Niek

Discussie gesloten

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten