Ga terug   Computer Idee Forum > Software > Software Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 9 April 2018, 15:15   #1
anoniem32530
Guest

Standaard Popups van bloatware verwijderen

Ik heb een tijdje geleden een nieuwe laptop gekocht met Windows 10 erop. De proefversie van de virusscanner is verlopen. Nu komt er telkens een pop-up met reclame om 'goedkoop' de virusscanner aan te schaffen, ook een pop-up van de virusscanner die ik er al op heb staan, maar dan om 'problemen' aan te pakken. Ik heb echter al wat anders waar ik een life-long licentie voor heb. Dan ga ik geen andere aanschaffen. Hoe krijg ik die irritante pop-ups kwijt? (Hoewel die laatste wel handig is, want dan laat ik gewoon die problemenoplosser die ik al had op mijn oude Vista (overgezet) lopen.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2018, 16:38   #2
anoniem46701
Guest

Standaard

je zou dat soort rommel grondig moeten verwijderen, dus netjes via instellingen / apps, of via zoekvenster, typ configuratiescherm en ga daar naar 'programma's en onderdelen'.
wat ook al helpt: tik rechts op de taakbalk, ga naar taakbeheer, en daar naar tabblad opstarten.
daar mag je alles uitschakelen behalve jouw eigen antivirusen evt wifi-software; de rest is absoluut onnodig om windows goed te laten werken.
nadien opnieuw opstarten (onder w10 altijd op deze wijze: startknop, afsluitmenu, optie opnieuw opstarten.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 April 2018, 15:31   #3
anoniem32530
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door falstring Bekijk bericht
je zou dat soort rommel grondig moeten verwijderen, dus netjes via instellingen / apps, of via zoekvenster, typ configuratiescherm en ga daar naar 'programma's en onderdelen'.
wat ook al helpt: tik rechts op de taakbalk, ga naar taakbeheer, en daar naar tabblad opstarten.
daar mag je alles uitschakelen behalve jouw eigen antivirusen evt wifi-software; de rest is absoluut onnodig om windows goed te laten werken.
nadien opnieuw opstarten (onder w10 altijd op deze wijze: startknop, afsluitmenu, optie opnieuw opstarten.
Bedankt. Weet je toevallig ook wat Quickstart (3) inhoudt? Er staat een icoontje van een document bij. Kan die ook uit?
  Met citaat antwoorden
Oud 10 April 2018, 16:16   #4
anoniem46701
Guest

Standaard

nee, dat weet ik niet.
schakel gewoon uit, en als er ergens iets fout loopt in die richting weet je waar je het moet zoeken.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten