Ga terug   Computer Idee Forum > Software > Software Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 10 March 2018, 10:43   #1
anoniem57787
Guest

Standaard adresboek in Microsoft office 2016

Ik was helemaal verslingerd aan Windows Live Mail, maar noodgedwongen moest ik veranderen en omdat ik toch Office had besloot ik Outlook te gebruiken.
Volgens voorschrift heb ik mijn adresboek over proberen te zetten, maar heel veel werk hiermee gehad. Terwijl ik duidelijk aangegeven heb de namen in achternaam-voornaam te willen hebben, geeft het boek toch de ene keer dit en de andere keer dat aan. Ik was het zat en heb alle namen ingevoerd op de manier zoals ik dat wil, maar als achternaam, dus laatste naam: Broek, Kees van de.
Nu blijkt dat als het adresboek aanklik, hij leeg is. Er wordt de keuze gelaten uit 2 adresboeken, maar beiden zijn leeg. Het vreemde is dat als ik een mail wil sturen en ik typ in Bro...., dan vult hij het mailadres van Kees van de Broek al in.
Waar staat dit verborgen adresboek dan? Verder had ik in WLM het voordeel dat wat ik ook intikte, Kees of Broek, het gevraagde adres tevoorschijn kwam. Dit werkte in Outlook heel wat minder prettig.
Concreet is mijn vraag. Hoe krijg ik dit verstopte adresboek weer in mijn zichtbare adresboek zonder al te veel te typen?
  Met citaat antwoorden
Oud 10 March 2018, 11:33   #2
anoniem26138
Guest

Standaard

Dit gevonden, zelf heb ik het niet:
Outlook_addressbook.jpg

( https://support.office.com/en-us/art...rs=en-US&ad=US )
  Met citaat antwoorden
Oud 10 March 2018, 13:21   #3
anoniem14945
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door j.claassen Bekijk bericht
Het vreemde is dat als ik een mail wil sturen en ik typ in Bro...., dan vult hij het mailadres van Kees van de Broek al in.
Waar staat dit verborgen adresboek dan?
Geen oplossing voor je probleem, maar de lijst die je krijgt als je begint te typen in het vak "aan" heeft geen relatie met het adresboek. Dit is een op zichzelf staande lijst van recent gebruikte adressen. Hier kunnen dus adressen in staan die helemaal niet in je adresboek staan.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 March 2018, 15:03   #4
anoniem57787
Guest

Standaard

Zijn jullie het met me eens dat Microsoft Outlook vreemd omgaat met zijn adreslijsten
  Met citaat antwoorden
Oud 10 March 2018, 16:12   #5
anoniem14945
Guest

Standaard

Ja, daar ben ik het zeker mee eens. Is altijd al zo geweest met Outlook. Zo heeft ieder mailprogramma wel wat en is er niet echt een als beste aan te wijzen.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 March 2018, 21:09   #6
anoniem42071
Guest

Standaard

Aan de andere kant: Wat maakt het uit hoe een adres in je adresboek staat.
Als het maar tevoorschijn komt als je een stukje ervan intikt.
Begrijp me goed, ik ben echt geen voorstander van Outlook.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 10 March 2018, 22:15   #7
anoniem14396
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door j.claassen Bekijk bericht
Zijn jullie het met me eens dat Microsoft Outlook vreemd omgaat met zijn adreslijsten
Nee, maar ik kijk vanuit het oogpunt van een Exchange beheerder.

Er is een verklaring waarvoor Outlook zo gek omgaat met adresboeken. Outlook is oorspronkelijk niet ontworpen voor gewone gebruikers thuis, maar voor grote organisaties, die een eigen Exchange server hebben met een Active Directory waarin alle informatie van alle gebruikers centraal staat.
Daarom heb je twee adresboeken. Een centraal beheerde (Global Adress List) en een persoonlijke (Outlook Adress Book). Alleen, als je geen exchange server gebruikt dan kan je ook gebruik maken van de Global Adress List als een tweede persoonlijke adresboek, om bijvoorbeeld zakelijke contacten apart te houden van familie en vrienden.

Wanneer je contacten exporteert van Live Mail naar Outlook loop je tegen wat geks aan. Ze kunnen allebei een *.CSV bestand gebruiken om te exporteren en te importeren. Maar ze gebruiken een verschillende definitie van *.CSV. Een gebruikt de puntkomma ( ; ) als scheidingsteken tussen de verschillende stukjes informatie, de andere de gewone komma ( , ). Het makkelijkste is om het CSV bestand even te openen in kladblok en daar even te kijken welk scheidingsteken gebruikt wordt. Daarna kan je dan een simpele zoek en vervang doen voor , naar ; of vice versa. (Al raad ik ten sterkste aan om eerst even te zoeken naar het nieuwe scheidingteken voordat je gaat zoeken en vervangen. Het kan soms zijn dat er in het bestand al ergens het teken al voorkomt. Dan kan je dat teken tijdelijk even vervangen voor wat anders, terwijl je ook even opschrijft waar je het later weer moet corrigeren.) Mocht je Excel hebben, dan kan je het ook gewoon openen in Excel en dan bewaren als een Excel bestand. Die kan je ook importeren. Kijk wel even of de data in verschillende cellen staat, anders gaat het ook fout.

Zodra je hiermee klaar bent kan je het importeren. LET OP! Bij het importeren moet je goed kijken dat je hem importeert in de juiste map. Als je meerdere email accounts hebt selecteer dan je primaire emailaccount:

(ik vermoed dat het hier bij jou fout gegaan is. )

Als je dan alles goed gedaan hebt, dan staat je adressenbestand in Outlook.

Laatst gewijzigd door Marc H : 10 March 2018 om 22:30
  Met citaat antwoorden
Oud 10 March 2018, 22:22   #8
anoniem42071
Guest

Standaard

Er wordt mij met de uitleg van Marc heel veel duidelijk. Thnx.
Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 10 March 2018, 22:29   #9
anoniem14396
Guest

Standaard

Ach ik verveelde me, ik heb het uiteindelijk nog kort gehouden
  Met citaat antwoorden
Oud 11 March 2018, 04:58   #10
anoniem57787
Guest

Standaard

Hi Marc. Ik heb het adresbook weer werkend gekregen, maar het heeft veel tijd gekost. Ik heb nu als 1e de achternaam opgegeven en als tweede de voornaam. Ik krijg dan bij volledige naam: voorn achternaam. Bij opslaan als achternaam voornaam en bij weergeven als ook weer achternaam voornaam. Nu weer met niks ertussen, dus geen komma noch puntkomma.
Ik schrok me kapot toen ik net weer het adresboek opende want hij was weer leeg. Ik krijg nu "mijn primaire account"en 2 keer "contactpersonen (alleen deze computer)"
Ik zal je verhaaltje nog eens bestuderen om te zien hoe ik dat kan verduidelijken. In elk geval bedankt. Ik heb weer studiemateriaal.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten