Ga terug   Computer Idee Forum > Multimedia > Multimedia Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 18 February 2018, 10:30   #1
anoniem57787
Guest

Standaard formaten films op smart TV

Ik heb een externe HD aan mijn router hangen en die kan ik benaderen vanuit mijn smart TV. Een aantal films kan ik zo bekijken, maar bij een aantal andere zegt hij dat het formaat niet kan worden bekeken. Kun je op een smart TV ook een app of zo downloaden zodat hij meer typen films kan bekijken?
  Met citaat antwoorden
Oud 18 February 2018, 12:13   #2
anoniem14945
Guest

Standaard

Ligt er aan welke tv je hebt.
Als je de Google Play Store op je tv kan vinden, open die dan eens en zoek naar VLC.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 February 2018, 14:55   #3
anoniem14733
Guest

Standaard

Leg eens uit Foobar? Kun je die dan op TV installeren om je HD mee aan te spreken? Dat zou voor mij ook nieuw zijn en interessant.

@J. Claassen: Voor zover mij bekend zou dat in de handleiding van je TV moeten staan want het kan verschillen.
Over het algemeen wordt .AVI, .MP4 en MKV wel herkend, maar er zijn bijv. TV's die geen .mov en .vob (dvd formaat) herkennen (ik noem maar iets).
Mocht je andere formaten hebben kun je vaak eenvoudig converteren.

Echter ik ben ook nieuwsgierig naar het antwoord van Foobar want als je VLC zou kunnen gebruiken als speler op de TV dan zou er veel meer mogelijk zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 February 2018, 15:58   #4
anoniem14945
Guest

Standaard

Ik ben niet zo bekend met smart tv's, maar als ik me niet vergis bestaan er modellen met Android, en dan doe ik maar de aanname dat er ook een Google Play store op zit en je daardoor weer zo'n beetje alles kan installeren wat op een telefoon/tablet ook kan, waaronder dan VLC.

Zelf heb ik een Raspberry Pi met OSMC aan mijn tv hangen. Dat speelt alles wat ik wil spelen. Geen smart tv voor nodig.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten