Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 8

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 5 June 2017, 19:18   #31
anoniem13515
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Ik weet niet wie die pc van je gemonteerd heeft, maar dat is gedaan door iemand zonder kennis daarvan. Wat een zooitje. Geen wonder dat het ding heet wordt.
Die cpu cooler stelt ook helemaal niets voor.

Niek
Gezellig toch?
Begint eerst met de minimaal aantal kabels die nodig zijn.
Dan heb je net weer een aansluiting te kort en komt er weer een bosje bij.
Het valt nu nog mee, eerder zaten er meer kleinere schijven in, die zijn nu groter geworden zodat er wat uit konden.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2017, 19:34   #32
anoniem26138
Guest

Standaard

Heb je inmiddels het idee dat het de temperatuur was ?
Die CPU cooler, is daarvan het koelblok schoon ? Want anders is het koelen met een deken er op, zeker omdat die koeler minimalistisch is.

En kan je het GPU koelblok goed bekijken ?
  Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2017, 19:50   #33
anoniem13515
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Geef je je verzameling ventilatoren ook wel op tijd te eten ?

Koeler op de CPU ziet er inderdaad iel uit.
Ik heb vergelijkbare kast, maar heb op je foto rechts onderin ( = voor-onder in de kast) een oppervlak plaatijzer van zo'n anderhalve CD weggeboord o.a. daar waar het speakergat zit, en in de bodem, en dan ook nog de onderkant (bodempje) van het plastic front er uitgezaagd.
Niet makkelijk te doen als alles eenmaal al gemonteerd zit, zoiets moet je doen met lege kast, al sowieso i.v.m. slijpsel wat absoluut uit de buurt van je elektronica moet blijven.
Soms zitten er in het metalen front nog plaatjes om de niet gebruikte drive bays af te sluiten, die kan je ook verwijderen.
Die pc koeler is de originele afmeting, als je daar een grotere op zou doen heb je ook een probleem. Als je even logies nadenkt:
Nu blaast hij dr de ribben en blaast den vrij uit aan de achterkant naar alle zijkanten.
Doe je er een grotere op dan wil hij wel door de ribben blazen, maar blaast dan niet vrij aan de achterkant omdat er ook naast de PCU wordt geblazen dus eigenlijk druk je die waai ook weer terug.
Zegt mijn technisch oog.
Een zelfde maat met hogere opbrengst zou dan logischer zijn.

Onderin aan de voorkant zit een rooster, in het verleden heb ik daar meen ik ook eens een ventilator tegen gemonteerd.
In die kleine kasten heb je echt niet zoveel ruimte en heeft een beetje onlogische indeling.
De waai komt nu van onderkant voorkant naar bovenkant achterkant dat is in mijn ogen prima.
Aan de achterkant onder de kastventilator alle gaatjes afgeplakt, anders is er Gn lucht stroom, gaat het daar naar binnen en bovenin er weer uit, zonder langs de andere dingen te komen. Nu zit dat dus beter, wie het er niet mee eens is mag het zeggen

De harde schijven liggen buiten die range, vandaar dat ik elke schijf heb voorzien van een losse dunne ventilator.
Dus dat moet goed zijn, althans beter dan zonder.
Ik kan aan de losse zijkant onderin aan de voorkant wel een gat maken voor nog een grote ventilator, dat is op zich geen probleem.

Ik heb al eerder laten weten op zoek te zijn naar een andere kast, maar geen gevonden die op dezelfde plek past en dan houdt het gauw op. Zijn allemaal groter.
Kan hem niet op andere plek kwijt en om kast te slopen waar het in komt te staan , heb ik even geen zin in, wij hebben al niet veel ruimte hier en dan zou die grote kast nog eens een stuk kamer in komen.
Denk dat deze kast nog een poos blijft staan.

Wil wel een nieuw moederbord, maar weet niet of dat voor mij erg veel nut heeft qua prijs prestatie, met nieuwe processor en wr nieuw geheugen.
Losse videokaart zou ik niet meer nemen, dat spul kan allemaal goed genoeg op mb zitten.

Voeding is goed, die wil je dan ook niet kwijt.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2017, 19:53   #34
anoniem27570
Guest

Standaard

Het is zo'n toeter koeler alla Dell, HP en Acer, de lucht komt gelijk van buiten maar de airflow is er niet en dan kan die minimale ventilator op de graka wel blazen maar de warmte wordt niet afgevoerd, andere componenten zullen er ook een rooie kop van krijgen.

Zijn genoeg kasten, tis zo te zien gewoon een midi-tower.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2017, 20:04   #35
anoniem13515
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Heb je inmiddels het idee dat het de temperatuur was ?
Die CPU cooler, is daarvan het koelblok schoon ? Want anders is het koelen met een deken er op, zeker omdat die koeler minimalistisch is.

En kan je het GPU koelblok goed bekijken ?
Als hij verschillende keren afslaat, kijk ik als eerste of de ventilators het doen.
Daarna naar het koelblok.
Deze zat weer dicht, zie plaatje.
Dan haal ik de ventilator eraf en zet eerst de stofzuiger overal op.
daarna met de compressor alles lekker voorzichtig schoonblazen, kan ie er weer een poos tegen.
Je zal ze de kost moeten geven die de pc niet z grondig schoonmaken.

Tussentijds geef ik toe dat niet te doen, alleen als ik toevallig de kast uit de kast heb en ik zie dat de boel weer verstoft is, dan vaker.

Ander computer moet ik binnenkort ook eens schoonmaken, ook weer tijd geleden,
maar niet voordat de mijne weer dicht is.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg ~SAM_2990.jpg‎ (77,4 KB, 10x gelezen)
  Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2017, 20:14   #36
anoniem13515
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lange Pier Bekijk bericht
Het is zo'n toeter koeler alla Dell, HP en Acer, de lucht komt gelijk van buiten maar de airflow is er niet en dan kan die minimale ventilator op de graka wel blazen maar de warmte wordt niet afgevoerd, andere componenten zullen er ook een rooie kop van krijgen.

Zijn genoeg kasten, tis zo te zien gewoon een midi-tower.
Die andere kasten hebben geen cpu koeling van buiten, maar gewoon met de warmte in de kast.
Dat is ook een dingetje, dan blaas je warme lucht op de cpu, of er moet aan de achterkant van de kast harder gezogen worden zodat het geheel vanbinnen koeler wordt.
Mag er ook wel een ventilator bij, maar dat gaat niet passen, op het smalle stuk achterop.

Kasten zat, al wil ik geen zwarte of witte.
Als je alles van tevoren wist had ik de kast waar hij in staat wel anders gemaakt, deze is nog uit de Atari tijd, met een HD van ik meen 60 MB, dat waren nog eens tijden
  Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2017, 20:16   #37
anoniem54435
Guest

Standaard

Tja als je deze slecht koelende Desktop ook nog in een kast verstopt .???
Ik zou de kast afbreken.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2017, 21:06   #38
anoniem27570
Guest

Standaard

Er wordt niets ingeblazen, geen overdruk dus en ook nog eens in een kast?
Ik geef het op.
Succes ermee.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2017, 22:54   #39
anoniem26138
Guest

Standaard

Kijk rechtsonder dit plaatje, daar heb ik in mijn eigen systeem extra kast en plastic frontje weggehaald.
In feite vertel je hetzelfde verhaal, er moet airflow zijn van voor-onder (koel-blauw) naar boven-achter (warm-rood), en dat wil inderdaad soms zeggen dat je aan de achterkant op halve hoogte wat dicht moet maken, anders krijgt de luchtstroom een 'kortsluiting' aan de achterkant.
EDH_200309_Airflow.jpg
Nogmaals, rechts onder in dat plaatje van mij, zou het een idee zijn om in de zijplaat daar een fan aan de binnenkant te plaatsen die naar binnen blaast ? Je kan het ook op dat net zichtbare speakergat op jouw foto doen, maar dan wel het centrale metaal wat er nog zit wegknippen (let goed op slijpsel !), maar dan heb je ook dat gat onder in het frontje nodig om de aanvoer te garanderen.

Dit zou jij misschien nodig hebben:
https://www.conrad.nl/nl/arctic-free...9096&WT.srch=1
maar dan moet je wel overtuigd zijn dat de CPU jouw grootste warmteprobleem is.

Valt mij ook op dat je geheugenmodules ERG dicht op elkaar zitten, die middelste twee dan. Kan je daar een klein pertinax plaatje tussen steken (en vastzetten) zodat er minstens een millimetertje ruimte gegarandeerd is ? Die verbruiken ~7 Watt, en raak maar eens een 7 Watt lampje aan, dan weet je wat ze individueel kwijt moeten

En onder je grafische kaart zou ik ook zorgen voor een extra opening. Je kan dat eenvoudig doen door dat ene slotplaatje wat er nog onder zit er uit te halen.
En in het plasic front zou je de onderste bay-afdichting kunnen vervangen door iets met gaatjes ?
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 5 June 2017 om 23:31
  Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2017, 23:41   #40
anoniem13515
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desperado Bekijk bericht
Tja als je deze slecht koelende Desktop ook nog in een kast verstopt .???
Ik zou de kast afbreken.
Kast met dubbele openslaande deuren.
Staat al mijn apparatuur in, voorheen Monitor en ook TV beeldbuis, lekker heet.
Nu plat. Bij gebruik staan deuren open.
Gebruik hem al 40 jaar denk ik en gaat altijd goed, behalve soms met pc als het erg warm is. dus het is geen dichte kast, als pc wordt gebruikt, staan deuren ook open
Ik breek het niet af, iedereen die naar binnen kijkt hoeft niet te zien wat er in huis staat.
Nu overdag de boel dicht en alles is netjes opgeruimd, niets te zien.
Mijn vrouw ziet mij aankomen met al dat spul los in de kamer, gelijk echtscheiding.

Vroeger stond er een Maxi tower in, dat was groot, wel veel ruimte in die kast.
Maar ik had de ruimte nodig, vandaar lagere kast. Diepte was hetzelfde.

Laatst gewijzigd door burgkop : 5 June 2017 om 23:49 Reden: aanvulling
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten