Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Websites maken

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 4 September 2011, 22:08   #1
anoniem31645
Guest

Standaard tekst veld

ik heb inmiddels sphider (een zoek script) geinstaleed wat netjes werkt.
Nu heb ik in het header gedeelte een tekst veld gezet zodat er vanuit elke pagina gezocht kan worden op mijn website.

Hiervoor gebruik ik deze code (van het internet en dan aangepast):
HTML-code:
<form id="search" action="/../zoek/search.php" method="get">
<fieldset style="border:0px; ">
<input type="text" name="query" maxlength="255" />
<input  type="hidden" name="search" value="1" />
<br />
<select name="zoek" id="zoek" class="">
  <option value="site">Informatie</option>
  <option value="webwinkel">Webwinkel</option>
</select>   

<a href="javascript:document.forms['busqueda'].submit()" onclick="return mySubmit()"><input type="submit" value="Zoek" /></a>
</fieldset>
Nou is het dus de bedoeling dat de informatie uit dit tekstveld word verzonden naar het tekstveld van de echte zoek pagina wat netjes werkt maar als men al op de zoek pagina zelf staat werkt het zoeken vanuit dit tekstveld niet meer.

(het drop down menu is voor later zodat men naar informatie kan zoeken of naar producten in de winkel maar dat is voor later en laat ik dus even buiten beschouwing.)

Weet iemand wat er fout gaat?

De zoek pagina is overigens: http://www.plantmania.nl/zoek/search.php

Laatst gewijzigd door Sjoukito : 4 September 2011 om 22:33
  Met citaat antwoorden
Oud 5 September 2011, 12:18   #2
anoniem14945
Guest

Standaard

Het gaat mis in hoe je je url opbouwt, bijvoorbeeld: http://www.plantmania.nl/zoek/search...ts=20&search=1

Daar staan gewoon dingen dubbel (query en seach), waardoor het laatst genoemde geldt. Oorzaak is dat als je </form> weglaat beide formulieren één worden. Er is overigens nog veel meer aan de hand met je html, zie http://validator.w3.org/check?uri=ht...Inline&group=0
  Met citaat antwoorden
Oud 5 September 2011, 19:21   #3
anoniem31645
Guest

Standaard

Er zitten inderdaad een flink aantal fouten in, veel heb ik er inmiddels uit en hopelijk binnenkort de rest.

Nu heb ik dus een zoek functie goed werkt voor het zoeken via het zoek script van sphider wat goed werkt (hoewel ik nog wel flink aan de slag moet met de meta tags)

Echter wil ik met het dropdownmenu ook kunnen zoeken via de zoek functie die Ingebouwd zit in zencart.

Zelf zat ik te denken om het formulier te verzenden naar een nieuw php script welke via een if statement afhankelijk van de gekozen optie het formulier verzend naar het een of het andere zoek veld.
Maar hoe zou ik dat het beste kunnen doen en is er misschien een betere manier?
  Met citaat antwoorden
Oud 5 September 2011, 23:40   #4
anoniem14945
Guest

Standaard

Een apart tussenliggend php script is niet de meest elegante oplossing, maar wel de makkelijkste denk ik. De header gaat hier je vriend zijn denk ik.

Alternatief zou iets zijn met javascript waarbij je actief de formulier-actie gaat aanpassen afhankelijk van het geselecteerde. Maar ik zou zelf ook voor het php alternatief gaan.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 September 2011, 22:44   #5
anoniem31645
Guest

Standaard

ok het liefste wil ik alles via php doen natuurlijk maar hoe zou header hier bruikbaar zijn?
  Met citaat antwoorden
Oud 8 September 2011, 13:39   #6
anoniem14945
Guest

Standaard

header('Location: http://www.site.nl/zoek/zoek.php?q=zoekwoord');

Het is aan jou om de URL-variabelen van de vorige pagina op te vissen via $_GET en om te schrijven naar een nieuwe URL waar de zoek-pagina iets mee kan.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten