Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Websites maken

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 21 August 2011, 16:28   #11
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
Dynamisch ip adres
Ik neem aan dat je een statisch (vast) ip adres bedoeld. Bij hosting krijg je namelijk geen dynamisch (wisselend) ip adres, dat krijg je bij je internet provider meestal.

Voor datgene wat je gebruikt blijf ik nog steeds bij mijn eerder advies. Mede omdat de eigenaar daarvan ook op webhostingtalk aanwezig is (onder zijn eigen naam dacht ik) en kennis van zaken toont en jarenlange ervaring. En duur is het ook niet.

@Foobar: Ja klopt, maar omdat Sjoukito zelf al aangaf 900 mb in gebruik te hebben.....
Ik heb me inderdaad vergist. Want ik telde aan 100mb maar dat is nog lang geen 1 GB (10x zoveel). Dus bij deze trek ik mijn voorgaande argumentatie weer in als zijnde onjuist.
Je hebt inderdaad behoorlijk wat nodig om aan 1 GB ruimte te komen, zelfs als de mysql database wordt meegeteld. Dus je had volkomen gelijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 August 2011, 16:35   #12
anoniem14733
Guest

Standaard

P.s. Een eigen ip kost voor SSL kost volgens mij daar 30 euro per jaar. Een SSL certificaat kost normaliter nog veel meer en is meestal elders aan te schaffen.

Daarom de tip om het te doen zoals veel andere bedrijven doen, een gateway gebruiken zoals Mollie of Multisafepay o.i.d. Dan worden betalingen toch via SSL geregeld en kost het je slechts een klein percentage per betaling.
Het loont zich alleen om zelf zoiets te nemen als je echt een behoorlijke omzet hebt. Als je tenminste een echt goed certificaat wilt.

Er zijn ook goedkope. Hier kun je eens kijken wat ssl certificaten kosten: http://www.sslshopper.com/

Let wel op mogelijkheden van ondersteunde browsers maar vooral ook op wat bekende bedrijven (als Microsoft en Verisign bijv.) als erkend betitelen. Meestal stappen mensen weer snel af van die goedkope.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 August 2011, 17:09   #13
anoniem14945
Guest

Standaard

Het alternatief is dan SSL via een generiek domein (zoals Strato dat doet, maar dat zei ik geloof ik al). Geen idee hoe makkelijk zoiets in een webshop is te integreren.

Als je helemaal aan de Nederlandse wetgeving wilt voldoen, moet ook accountregistratie en dat soort dingen via SSL. Persoonlijk ben ik echter al redelijk tevreden als een webshop in ieder geval de betaling via een beveiligde verbinding regelt. Als die er niet is, koop ik niks.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 August 2011, 00:27   #14
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
Als je helemaal aan de Nederlandse wetgeving wilt voldoen, moet ook accountregistratie en dat soort dingen via SSL.
Nee, dat is vooralsnog een advies van CBP, maar nog geen wet. Je bent wel verplicht de persoonsgegevens te beschermen. Maar dat mag vooralsnog ook anders.

Voor betalingen kun je zoals gezegd Mollie ofzo gebruiken, dan gaan je betalingen ook via SSL.

Doch als je aan de wet wilt voldoen moet er nog veeeel meer op staan waaronder ook naam, adres en telefoonnummer, handleiding om gemaakte stappen tot sluiten van overeenkomst ongedaan te maken, bedenktijd.... Er zijn er nog een paar maar aan de meeste hier genoemde wordt door de meeste webshops niet eens voldaan.
@bron: http://www.mkbservicedesk.nl/1070/wa...eving-voor.htm
  Met citaat antwoorden
Oud 22 August 2011, 00:42   #15
anoniem14945
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTiger Bekijk bericht
Nee, dat is vooralsnog een advies van CBP, maar nog geen wet. Je bent wel verplicht de persoonsgegevens te beschermen. Maar dat mag vooralsnog ook anders.
Ok, dan heb ik dat verkeerd begrepen. Hoe dan ook, onder beschermen valt dan ook gecodeerd overdragen van computer naar server.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 August 2011, 14:30   #16
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
Hoe dan ook, onder beschermen valt dan ook gecodeerd overdragen van computer naar server.
Voor zover ik het kon zien nog niet, alleen de opgeslagen gegevens. Of ik moet niet goed genoeg gezocht hebben. Het zit er echter wel aan te komen dat ook de overdracht beschermd moet zijn, vandaar ook dat het CBP al adviseert om SSL te gebruiken.
Hetzelfde geldt momenteel ook voor webhostingproviders. Daar vullen klanten ook gegevens in en dat gaat ook niet over SSL. Een uitzondering daargelaten.
Maar dat gaat allemaal wel komen.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 August 2011, 23:13   #17
anoniem31645
Guest

Standaard

Inmiddels heb ik antwoord op me email aan antagonist , allemaal erg positief maar geen word over de snelheid maarja dat is misschien ook wel logies want garanties geven dat het sneller zal draaien kunnen ze natuurlijk niet.

Een jaar abonnement is 29,95, dit is dus goedkoper dan wat ik bij one.com heb en ik vraag me nu dus eigenlijk wel af of dit wel echt beter zal zijn.

Een andere waar ik over zit te denken is csv-networks.nl/

Ik weet ik blijf een beetje hangen op dit probleem maarja ik heb weinig zin om hierna weer een andere host te moeten zoeken, dan betaal ik liever iets meer voor iets goeds waar ik de komende jaren mee vooruit kan zonder problemen .

@ BlackTiger, wat voor hosting zou jij/ jouw bedrijf me kunnen bieden dan?
  Met citaat antwoorden
Oud 23 August 2011, 00:19   #18
anoniem14733
Guest

Standaard

Garanties dat iets sneller draait is moeilijk te geven, dit is natuurlijk mede omdat men geen zicht heeft op welke hardware de huidige server draait waar jouw hosting op zit. Dus cpu, geheugen etc.
Naast dat gegeven is het ook weer van belang hoeveel klanten er op zitten die deze resources moeten delen, hetgeen de prestaties ook weer kunnen beinvloeden.

De andere door jou genoemde is mij niet bekend maar is actief vanaf 2002, althans het domein.

Ik kan je bieden wat je wilt, maar de prijzen (bij de benodigde harddisk ruimte) zijn niet vergelijkbaar met Antagonist of csv-networks. Reken ongeveer op 96 euro per jaar excl. domeinnaam, excl. ssl, excl. statisch ip en excl. b.t.w. Zit je wel op een snelle server.

Je kunt natuurlijk bij ispgids gaan kijken. Wat ik wel grappig vindt is dat csf-networks 2 jaar langer bestaat dan Antagonist, maar laatstgenoemde 708 recenties heeft, de andere slechts 2.
Tja je hebt ook nog webreus en sohosted. Snelle servers is altijd weer zoiets.

Een andere optie is een eigen vps. Dat wil ook nog wel eens snel draaien als je een goede hebt.
Misschien is de VPS Basic van VPS Slim wel iets a 9,99 per maand (excl. b.t.w.)
http://www.sitedeals.nl/hostingdeals...echts-5-a.html
Hoger zou ik niet gaan, want voor 33 euro per maand heb je een eigen dedicated server bij Leaseweb met 4 TB aan dataverkeer p/m.

Ik weet hoe moeilijk dit soort beslissingen zijn. Misschien is het ook handig om aan te geven waar die 900 MB uit bestaan want dat is inderdaad enorm veel.
En als het grote afbeeldingen zijn, zou dat een oorzaak kunnen zijn van het traag lopen van de webshop.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 August 2011, 09:53   #19
anoniem31645
Guest

Standaard

Ik heb alle mappen van me website eens flink opgeschoond en heb slechts 450mb overgehouden. De foto's zijn geen van alle groter dan 125kb.

Sohost heb ik net eens gemaild,ik ben benieuwd wat ze zullen antwoorden, als ik dat zo zie lijkt sohost erg goed. De website van webreus vind ik eerlijk gezegd nogal knullig.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 August 2011, 11:45   #20
anoniem31645
Guest

Standaard

Helaas Sohost bied alleen de mogelijkheid om openssl te gebruiken.

Citaat:
SoHosted ondersteunt geen https aanvragen richting uw domein bij SoHosted. Wel is het mogelijk om gebruik te maken van bijvoorbeeld OpenSSL in PHP5(!) om een veilige verbinding op te zetten om functionaliteit zoals iDEAL toe te voegen aan uw website.
Ik zit momenteel weer erg te denken of Getzenned mischien toch niet geschikt is. Ik weet dat de website niet het mooiste is en meeste bling, bling heeft maar aan de andere kant richten ze zich specifiek op zencart gebruikers waardoor het gebruik van zencart voor hun eigen website wel weer een logische en vertrouwde keuze is.
Verder bieden ze alles wat ik nodig heb en hebben ze grote kennis van zencart en bieden ze vele plug-ins. voor betaalmodules en dergelijk en installeren ze dat tegen een klein bedrag.
Als laatste plus punt vind ik dat ze het snelste reageren op e-mails van alle hosts die ik tot nog toe heb gemaild.

maarja inderdaad is er weinig te vinden over deze host en oogt de website op het eerste gezicht niet super.

Laatst gewijzigd door Sjoukito : 23 August 2011 om 11:59
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten