Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Websites maken

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 18 May 2011, 21:40   #1
anoniem31645
Guest

Standaard Relatieve paden hoofdmap

Momenteel ben ik een update index pagina aan het maken waarbij ik dezelfde header en footer wil gebruiken als in mijn normale index pagina.
Ik gebruik dus de include functie van php om de header te include in update_index.php pagina.

Nou staat mijn update_index.php pagina in een andere map waardoor ik dus paden relatieve ten opzichte van de hoofdmap moet gebruiken. Het include van de header gaat prima.

Echter in de header worden weer andere php bestanden geinclude zoals het menu en de tip dan de dag. Hier ligt dan ook het probleem.

Het includen van css en javascript bestanden gaat perfect wanneer ik ze relatieve ten opzichte van de hoofdmap maak maar als ik ditzelfde doe bij de php bestanden krijg ik een waarschuwing dat het bestand niet staat waar het hord.

css en java gaat goed:
Code:
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="/../menu/ddsmoothmenu-v.css" />
<script type="text/javascript" src="/../menu/ddsmoothmenu.js">
Php gaat fout:
PHP-code:
include('/includes/menu.incl.php'); 
Hoe zou dit kunnen kommen?
  Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2011, 02:10   #2
anoniem14733
Guest

Standaard

En als je include vervangt door require_once? Dus als volgt:
PHP-code:
require_once('./includes/menu.incl.php'); 
of
PHP-code:
require_once(DIR '/includes/menu.incl.php'); 
Maar onze Foobar kan je dat eigenlijk beter vertellen, ik ben er niet zo in thuis.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2011, 07:33   #3
anoniem31645
Guest

Standaard

Helaas dat is ook geen oplossing. Ik had zelf ook al eens geprobeerd om met ./ te beginnen en DIR te gebruiken.

Als ik hetgeen dat ik op Google vind, zoals:
PHP-code:
 //set_include_path('/incl.php');

of
ini_set
('include_path''/inc.php');

of 
$root 
"http://www.jouwwebsite.nl/";
require(
$root ."inc/symbols.inc.php"); 
een beetje goed begrijp zou je via de root van het domein moeten werken maar niks van dit alles werkt bij mij.

Laatst gewijzigd door Sjoukito : 19 May 2011 om 07:46
  Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2011, 09:34   #4
anoniem14945
Guest

Standaard

Relatieve paden in het header-bestand zijn niet ten opzichte van het header-bestand, maar ten opzichte van het bestand waarin het header-bestand wordt opgenomen.

Het is handig om alle bestanden die direct vanuit de browser aangeroepen moeten kunnen worden (en dus nergens in worden geinclude) in de hoofdmap te zetten. Op dat moment zijn alle relatieve paden ten opzichte van diezelfde hoofdmap.

Zelf werk ik meestal met één index.php en include alle pagina's van de website daarin. Dan zijn alle relatieve paden ten opzichte van die ene index.php.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2011, 10:07   #5
anoniem31645
Guest

Standaard

Citaat:
Zelf werk ik meestal met één index.php en include alle pagina's van de website daarin. Dan zijn alle relatieve paden ten opzichte van die ene index.php.
Dit is ook hoe ik werk echter wil ik nu een uitzondering maken omdat ik de update pagina wil beveiligen met hitacces dus heb ik een aparte index pagina gemaakt welke in een andere map staat. hierin wil ik de originele header en footer gebruiken zodat ik niet ook nog eens 2 headers en footers moet hebben welke ik dan steeds dubbel moet updaten..
  Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2011, 10:19   #6
anoniem14945
Guest

Standaard

Ah, dan moet je in de header gaan differentieren tussen deze twee situaties (en ook in eventuele 'vervolgbestanden').

Makkelijkste weg om dat te bereiken is met file_exists(): bestaat het bestand ten opzichte van de hoofdmap, include dit dan. Bestaat het niet, include dan ten opzichte van een andere map.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2011, 10:27   #7
anoniem31645
Guest

Standaard

ah kijk dat kan natuurlijk ook, ik zat zelf te denken om een waarde in de link wee te geven en dan via GET en een if statement een 2e link te gebruiken maar dit is makkelijker :-p
  Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2011, 19:02   #8
anoniem14733
Guest

Standaard

Kijk dat bedoel ik. Foobar rulez!
  Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2011, 19:32   #9
anoniem15124
Guest

Standaard

Citaat: