Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Websites maken

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 17 May 2011, 22:13   #1
anoniem31645
Guest

Standaard zoek script

Ik ben op zoek naar een goed zoek script.
Als ik via google zoek krijg je 1000 en 1 resultaten maar welke is nou goed en geschikt voor mij?

Ik wil graag de volgende mogelijkheden hebben:
1: zoeken per categorie (catalogus, informatie, agenda en webshop)
2: worden, pagina's en folders uitsluiten van het zoeken.
3: een zoek veld kunnen toevoegen op elke pagina van me site (in het header bestand)
4: indexeren/ herindexeren handmatig uitvoeren.

heeft iemand een aanrader?

Ps niet google.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2011, 14:43   #2
anoniem15124
Guest

Standaard

Leer de basis. Sorry dat ik het zeg, maar als ik kijk naar je topics, lijkt het er bijna op dat jij van alles bedenkt en hier telkens vraagt om (correcte) code.

Als je van alles wat je tot nu toe hebt gemaakt, hebt begrepen hoe het werkt, dan is het toch niet zo moeilijk om een zoekscript te maken?
1) een select-query met een WHERE constructie
2) worden(??) en pagina's uitsluiten. Geen idee waarom je dat zou willen. (Kun je eventueel ook opnemen in WHERE.)
3) met een include is dat simpel of gewoon direct opnemen in het header bestand
4) bedoel je daar mee? Je hebt alle info toch in een database staan? Wat wil je dan nog (her)indexeren?

Dit had je ook zelf kunnen bedenken (en via Google kunnen vinden....)
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2011, 16:12   #3
anoniem31645
Guest

Standaard

nee ik wil juist niet zelf een zoek script maken.

Ik heb een aantal goede (goed lijkende) script gevonden zoals "sphider" (http://www.sphider.eu) welke je website ook indexeert en gewoonweg veel meer en/ of betere zoek resultaten oplevert dan een zelf gemaakt scriptje.
Het is namelijk zo dat ik de zoekresultaten op websites zelf over het algemeen erg mager vind vandaar ook dat ik een uitgebreider script zoek.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2011, 17:00   #4
anoniem14945
Guest

Standaard

Dat Sphider ziet er interessant uit. Installatie is redelijk recht toe recht aan. Waar staat dat je een mysql database moet aanmaken, kun je dat natuurlijk ook gewoon doen via je webhostingpakket en dan door gaan met de volgende stap.

Nadeel is wel dat je alleen kunt zoeken in pagina's die geindexeerd zijn, dus zodra pagina's gewijzigd worden moet 't ding eerst crawlen voordat de wijzigingen doorzoekbaar zijn (met wijzigen bedoel ik ook nieuw en verwijderen).
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2011, 19:52   #5
anoniem31645
Guest

Standaard

Ja het ziet er inderdaad goed uit het enige nadeel is dat het geen standaard script heeft om een aan elke pagina (via de header) een zoekveld toe te voegen.

1 zoek pagina speciaal voor 1 zoek veld (met een aantal extra keuze mogelijkheden) vind ik niet alles. Ik wil een zoek box (met keuze menu(tje)) zoals hier links onder het logo www.gkc.nl kunt zien

Ik weet dat je dat natuurlijk zelf kunt toevoegen maar de scripten waar je dan in moet werken zien er aardig ingewikkeld uit.

Laatst gewijzigd door Sjoukito : 18 May 2011 om 19:57
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten