Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > E-mail

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 26 December 2012, 15:46   #1
anoniem16937
Guest

Standaard Spamberichten

Hoi, ik maak alweer enkele jaren gebruik van Windows Mail. Opzich een fijn mailprogramma. Maar heb er toch een vraagje over. Ik ontvang de laatste tijd steeds meer spam in mijn mailbox. Nu kan je zo'n bericht markeren als 'ongewenst'. Dit doe je door rechter muisklik op het bericht en dan kan je naar 'Ongewenste E-mail' gaan en daar heb je de mogelijkheden om de afzender toevoegen aan een lijst met geblokkeerde afzenders, of je kan de domein van de afzender toevoegen aan de geblokkeerde lijst.
Is er een mogelijkheid dat als ik 1 van de 2 opties neem dat ik dan ook in de 'map' van ongewenste e-mail deze mails niet meer ontvang.
Sommige van deze mails zijn zo hardnekkig en zijn op generlij manier te verwijderen. Ik wil ze dus ook niet meer in deze map ontvangen,want ook dat is zeer irritant. (kom ze dan ook tegen als ik de map moet leegmaken)
Als voorbeeld:
Krijg steeds mails toegezonden van Arke dat ik een zogenaamde vliegreis heb gewonnen of een andere prijs. Heb deze afzender al regelmatig aan de lijst van 'ongewenst' toegevoegd maar deze blijft steeds maar terug komen in mijn gewone mailbox als in de map van 'ongewenst'. Er staat op de pagina zelf geen info om geen mails meer te hoeven ontvangen van dit bedrijf, zoals bij sommige dan nog wel eens het geval is.
Ik wi dus deze mails helemaal niet meer ontvangen...heeft er iemand een idee om dit soort spam uit te bannen?
dank alvast.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 December 2012, 16:22   #2
anoniem15124
Guest

Standaard

Wil je de mail niet meer ontvangen in WM, dan zul je ze voordat je het programma opent moeten verwijderen van de mailserver. Kan bv via webmail of een programmaatje wat checkt of er mail is en je daarin kunt aangeven of je de mail wilt ontvangen/verwijderen. Gebruik zelf e-prompter.

De kans is overigens groot dat je geen mail van Arke krijgt over een zogenaamde vliegreis, maar dat het idd spam is. Als de afzender wel Arke is, dan zou dat mogelijk uit het mailadres moeten blijken, al kan ik ook mail uit naam van Arke versturen. Dan zou er ook een afmeldlink in moeten staan. Je zou ze eens kunnen bellen.

Verwacht echter dat je mailadres in handen gekomen is van spammers. Doe je vrij weinig aan. Je kunt adressen / domeinen blokkeren, maar die gasten hebben telkens een andere afzender.

Het klikken op een afmeldlink is doorgaans dan ook niet zo verstandig, omdat je daarmee laat weten het bericht te hebben ontvangen. Betekent nog meer spam.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 December 2012, 16:36   #3
anoniem42071
Guest

Standaard

Welke provider heb je?

De mijne heeft een fantastisch spamfilter. Jaren geleden had ik al meer dan 200 spam mailtjes per dag. Sinds dat gratis filter aanstaat, kijk ik al op als er 1 per maand 1 door slipt.
Dus ik zou even contact opnemen met je provider.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 26 December 2012, 17:36   #4
anoniem16937
Guest

Standaard

Dank Obelix en Niekie. Denk, zoals ik het lees, maar eens een goede spamfilter op de pc zet. Denk dat dat beter is dan steeds weer die mails als ongewenst moeten aanvinken. Blijf ze anders toch ontvangen.
Provider is trouwens UPC/Chello.
De spam lijkt wel steeds van Arke af te komen, want 'Lijkt' zo de originele site van Arke te zijn. Is ook steeds dezelfde afzender. Dat wil eigenlijk zeggen dat de zogenaamde knop om ongewenste e-mail buiten de deur te houden, van windows, ook niet echt deugd.
Dank jullie beiden voor de info.
ps.....misschien nog een goede suggestie voor een goed progje dat spam tegenhoud?
  Met citaat antwoorden
Oud 26 December 2012, 23:11   #5
anoniem42071
Guest

Standaard

http://www.upc.nl/internet/veilig_internet/email_spam/

Niek
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten