Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Websites maken

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 8 July 2011, 23:27   #1
anoniem31645
Guest

Standaard domein registratie

Ik wil graag 5 domeinen registreren namelijk, .nl, .be, .de, .eu en . com.

Nou wilde ik dit bij hetzelfde bedrijf als waar ik mijn huidige webhosting hebben maar die doen niet aan alleen registreren en doorlinken. nu vroeg ik me af waar jullie domeinen registreren en wat jullie ervaringen met die bedrijven zijn.

Uiteindelijk wil ik de .nl verhuizen naar mijn huidige hostingsprovider en de rest daar naartoe door linken hoewel als het bij 1 bedrijf kan dat natuurlijk nog makkelijker zou zijn. Maar voor het hosten van mijn huidige site bevat mijn huidige hostingsprovider erg goed zeker qua service.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 July 2011, 08:51   #2
dutch-online
Guest

Standaard

Moeten ze natuurlijk wel beschikbaar zijn .???
  Met citaat antwoorden
Oud 9 July 2011, 09:15   #3
anoniem31645
Guest

Standaard

ja dat is waar maar het adres wat ik wil is NOG beschikbaar
  Met citaat antwoorden
Oud 9 July 2011, 11:56   #4
anoniem51284
Guest

Standaard

Dit is gewoon een kwestie van Nameservers instellen!
  Met citaat antwoorden
Oud 9 July 2011, 12:12   #5
anoniem14945
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door riekeltpcmaster Bekijk bericht
Dit is gewoon een kwestie van Nameservers instellen!
Ehhh, je zult een domeinnaam eerst moeten kopen voordat je uberhaupt nameservers kunt instellen...
En dan kom je bij het punt dat de meeste goedkope hosts je niet de mogelijkheid geven de nameservers aan te passen. En als je ze al kunt aanpassen, dan moet de ontvangende server dat domein ook nog eens accepteren.

Nee, het is dan zonder meer verstandig om een webhost te nemen die het toestaat meerdere domeinen aan één hostingpakket te hangen. Da's veruit het makkelijkste.

Uit ervaring weet ik dat dit kan bij Strato, maar uit ervaring weet ik ook dat Strato niet de goedkoopste is. Dus helaas kan ik wat betreft de te kiezen host niet verder adviseren.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 July 2011, 17:58   #6
anoniem13227
Guest

Standaard

er zijn hosting bedrijven die enkel registratie en doorverwijzen doen.
Zo kan een site gewoon op de ruimte van je internet provider staan en toch in beeld komen met de domein naam boven in beeld.
Heb het zelf zo eens voor 10 jaar vastgelegd, was iets van 30 euro totaal voor die 10 jaar. Site staat gewoon bij onze adsl provider.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 July 2011, 21:30   #7
anoniem14945
Guest

Standaard

Je zult in dat geval denk ik geen gebruik kunnen maken van submappen achter het domein, zoals example.com/contact/
  Met citaat antwoorden
Oud 19 July 2011, 11:13   #8
anoniem51864
Guest

Standaard

Ik host bij Antagonist 99.99% Uptime! Klik!
  Met citaat antwoorden
Oud 19 July 2011, 13:08   #9
anoniem14733
Guest

Standaard

Domein registreren kun je het beste zelf doen bij een bedrijf als Transip of Wiseadvise.
Daarna kun je DNS en naamservers instellen hoe je wilt.

Bedrijven die je wijsmaken dat je domein naar hun verhuist moet worden en dat het niet zonder verhuizing kan maken je iets wijs. Je hoeft alleen de naamservers te wijzigen naar hun naamservers en dan werkt het exact hetzelfde alsof het domein verhuist is naar hun maar blijft de controle bij jezelf.
Bij beide bovengenoemde bedrijven is zoiets mogelijk.
Eenvoudig in te stellen alhoewel het wel in zo'n geval raadzaam is je een beetje toe te leggen om hoe DNS gegevens werken.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten