Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Software > Software Overige

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 19 March 2018, 14:48   #1
huzky

Standaard Paint opstarten met Start ipv met Bestand

Omschrijving van het onderwerp misschien niet duidelijk, maar wat ik bedoel is het volgende:

Als ik MS Paint opstart (Windows 10, de 'gewone', niet de 3D-versie) zie ik bovenaan in de balk "Bestand - Start - Beeld" staan.

Altijd als ik iets in Paint opende, begon ik standaard met 'Start' en kon ik meteen iets aangeven en bijv. uit het bestand knippen. Nu begint Paint standaard telkens met 'Bestand' en moet ik eerst naar Start gaan, dan kan ik bijv. iets knippen (of op andere manier bewerken, gummen bijvoorbeeld), en als ik even later hetzelfde wil doen met een nieuw bestandje, begint hij weer standaard met 'Bestand'.
Ik heb al van alles zitten proberen en op internet zitten zoeken, maar kan niet vinden hoe ik dit kan wijzigen.

Als ik Paint dus open, wil ik dat hij gelijk (zonder dat ik dat telkens zelf moet aanklikken) met 'Start' opent, zodat ik meteen met die functies aan de slag kan gaan.

Het lijkt misschien overdreven, maar soms heb ik tijden waarin ik even heel veel moet doen op deze manier en dit vereist constant extra handelingen, terwijl het een tijdje geleden wél op de manier ging zoals ik dat graag wil, dus het moet wel mogelijk zijn...

Hopelijk is duidelijk wat ik bedoel en het zou heel fijn zijn als iemand hier een antwoord op heeft. Zal wel iets met standaardinstellingen van Paint te maken hebben en (hopelijk) heel simpel zijn, maar ik kom er even niet uit.
huzky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 April 2018, 11:33   #2
huzky

Standaard

Probleem heeft zich gisteren ineens 'vanzelf' opgelost. Geen idee hoe dat is gebeurd, maar het werkt weer zoals ik dit graag wilde, dus wat mij betreft kan dit onderwerp worden gesloten!
huzky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 April 2018, 15:15   #3
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Nog even open:

ik 'vermoed' dat je het lint op 'minimaliseren' had staan. Misschien zag je die optie niet omdat dat (als zelden) in de Programmabalk is ondergebracht.
.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg MS-Paint_lint_verbergen.jpg‎ (130,3 KB, 2x gelezen)
erikdenhouter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten