Ga terug   Computer Idee Forum > Software > Games

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 6 May 2008, 23:40   #11
anoniem30685
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StillBorn Bekijk bericht
ja.. maar als je games download krijg je niet zo'n mooi hoesje
en deze site checked het automatisch, wat een stuk sneller gaat..
en bovendien staat hier een hele verzameling van games, wat ook makelijk is
Ow..... ik ging er vanuit dat iedereen 'eerlijk' de spellen kocht......

Die site moet je gewoon vergeten, die is absoluut niet betrouwbaar.
Ga gewoon naar de site van de makers van het spel, daar vind je 9 van de 10 keer gewoon de specificaties voor dat spel.
Zo niet, tik in Google even de woorden "forum spelnaam" en vaak komt er een forum naar boven waar mensen het onderandere over de benodigde hardware hebben.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 May 2008, 00:30   #12
anoniem26255
Guest

Standaard

haha :P
das inderdaad misschien wel beter als de site toch niet zo betrouwbaar is/blijkt..
en ik vind die spellen van tegenwoordig echt veel te duur om ze te kopen..
en downloaden is net zo goed en een STUK goedkoper :P
  Met citaat antwoorden
Oud 7 May 2008, 01:49   #13
anoniem30685
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StillBorn Bekijk bericht
haha :P
das inderdaad misschien wel beter als de site toch niet zo betrouwbaar is/blijkt..
en ik vind die spellen van tegenwoordig echt veel te duur om ze te kopen..
en downloaden is net zo goed en een STUK goedkoper :P
Ik zal je eerlijk vertellen, als er een goede game uitkomt (tenminste als de recenties goed zijn), dan download ik deze eerst, ik installeer hem en speel hem een korte tijd. Vind ik het spel de moeite waard, dan koop ik hem meteen, zo niet, dan gaat ie bij mij ook meteen de prullenbak in, ik brand ze nooit op cd's of dvd's.

Spellen zijn duur, dat weet ik, maar ik zie dat geld als een investering voor de game-makers, zodat ze in de toekomst meer en betere spellen kunnen (blijven) maken.
Trouwens, wat is tegenwoordig nou € 50,-??
Voor de rokers onder ons, dat zijn 10 pakjes sigaretten. Heb je daar dan zoveel plezier van?
Als niemand de spellen meer koopt, zullen de spelfabrikanten liever de spellen voor gameconsoles uitbrengen, daar deze minder vaak gekraakt worden en minder PC-games uitbrengen.
Uiteraard is online gamen op ranked servers en een originele handleiding voor mij ook een punt.....
  Met citaat antwoorden
Oud 7 May 2008, 22:10   #14
anoniem20986
Guest

Standaard

je mag ook geen games downloaden.

Je maakt de industrie kapot. Waarom denk je dat gta4 ook niet gelijk naar de pc komt. Heus niet omdat die nog niet af is hoor.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 May 2008, 22:21   #15
anoniem13933
Guest

Standaard

Voor consoles is het stuk lastiger. Je moet om gebrande ala illegali games, een aanpassing maken en dat kost geld. Echter door de flexibiliteit van pc's is het voor pc's met behulp van cracks en virtualisatie een stuk makkelijker.
Een lijntje programma code maakt zo het verschil. Het nadeel, online wil niet. Mijn advies: Hou een database van illegale cd-keys, hoewel uitgegeven cd-keys makkelijker is en zorg ervoor dat tijdens de installlatie ene internet verbinding aanwezig moet zijn de kijkt of de cd-key wel helemaal helder is door hem te vergelijken met de lijst op de server.
De laatse vraag dan: Wie onderhoudt de servers en kan je na 10 jaar het spel nog steeds installeren?
  Met citaat antwoorden
Oud 7 May 2008, 22:36   #16
anoniem30685
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silverstarme Bekijk bericht
Voor consoles is het stuk lastiger. Je moet om gebrande ala illegali games, een aanpassing maken en dat kost geld. Echter door de flexibiliteit van pc's is het voor pc's met behulp van cracks en virtualisatie een stuk makkelijker.
Een lijntje programma code maakt zo het verschil. Het nadeel, online wil niet. Mijn advies: Hou een database van illegale cd-keys, hoewel uitgegeven cd-keys makkelijker is en zorg ervoor dat tijdens de installlatie ene internet verbinding aanwezig moet zijn de kijkt of de cd-key wel helemaal helder is door hem te vergelijken met de lijst op de server.
De laatse vraag dan: Wie onderhoudt de servers en kan je na 10 jaar het spel nog steeds installeren?
ik heb dit stukje nu 4x gelezen, maar wat zeg je nou eigenlijk ik kan er geen touw aan vastknopen..... Was dit een vraag????
  Met citaat antwoorden
Oud 7 May 2008, 23:11   #17
anoniem13933
Guest

Standaard

Ik zeg wel eens vaker dingen waar mensen wel 10x bij moeten nadenken. De kern is dat het voor consoles een stuk moeilijker is om illegale games te draaien. Er zijn hardwarematige aanpassingen (die uiteraad illegaal zijn) nodig, wil het werken.
Bij pc's zijn de aanpassingen softwarematig en dat maakt het een stuk makkelijker. Dat is te zien, want cracks zijn er wel voor elke game en Daemon tools o.a. maakt het mogelijk cd images te gebruiken zonder ze eerst op een cd-tje te zetten.
Om het echt te stoppen is mijn advies: Maak een server en zet daar alle cd-keys die je hebt uitgegeven op en eventueel een zwarte lijst met cd-keys die illegaal worden aangeboden. Het installatie programma moet dan eerst contact met de server maken om te zien of de cd-key legaal is. Staat de key op de zware lijst of niet op de lijst met uitgegeven keys, dan gaat het hele feest niet door. Oftewel: De software installeert niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2008, 00:59   #18
anoniem30685
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silverstarme Bekijk bericht
Ik zeg wel eens vaker dingen waar mensen wel 10x bij moeten nadenken. De kern is dat het voor consoles een stuk moeilijker is om illegale games te draaien. Er zijn hardwarematige aanpassingen (die uiteraad illegaal zijn) nodig, wil het werken.
Bij pc's zijn de aanpassingen softwarematig en dat maakt het een stuk makkelijker. Dat is te zien, want cracks zijn er wel voor elke game en Daemon tools o.a. maakt het mogelijk cd images te gebruiken zonder ze eerst op een cd-tje te zetten.
Om het echt te stoppen is mijn advies: Maak een server en zet daar alle cd-keys die je hebt uitgegeven op en eventueel een zwarte lijst met cd-keys die illegaal worden aangeboden. Het installatie programma moet dan eerst contact met de server maken om te zien of de cd-key legaal is. Staat de key op de zware lijst of niet op de lijst met uitgegeven keys, dan gaat het hele feest niet door. Oftewel: De software installeert niet.
Nou snap ik het een stuk beter, de drank raakt zeker uitgewerkt....

Dat is wel een HEEL omslachtige manier..... Weet je wat een geld dat zou gaan kosten voor de makers cq uitgever van zo'n spel? En wat nu als ik geen internet heb? Of wat nu als HUN server een probleem heeft? En als ik mijn (legale) cd key nu ook aan jou geef? En hoelang moet die server in de lucht blijven? Komt er een 'houdbaarheidsdatum' op de spellen te staan?

Nee hoor, zoals ze nu al vaker doen, gaat het gewoon goed. Als je een niet legitime cd-key gebruikt, kan je vaak niet op 'ranked' servers spelen.
Maak de spellen dus zo, dat de mensen GRAAG online er mee willen spelen en dat er op 'ranked' servers ook nog wat te halen valt (bijvoorbeeld hogere rang en/of het vrijspelen van extra's).
Ik denk als voorbeeld met name aan Battlefield 2. Dit spel kan je wel illegaal downloaden en spelen, maar niet op ranked servers. En juist die ranked server zorgen ervoor dat je in rang kan stijgen en daardoor ook nieuwe wapens kan kiezen. Dat maakt het spel uniek en verslavend.

Maar aan de andere kant, die knuppeltjes die ALLEEN MAAR illegale spellen downloaden, die moeten hun mentaliteit eens veranderen. Als het zo door gaat, dan heeft geen een spelmaker meer zin om een spel te maken voor de pc, want het verkoopt toch niet en iedereen gebruikt het spel illegaal.
Dat soort knuppeltjes zijn het dus gewoon voor zichzelf maar ook voor ons aan het verpesten.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2008, 11:54   #19
anoniem26255
Guest

Standaard

tja..
downloaden van spellen kunnen ze toch niet tegengaan... :S
en de voordelen van ranked servers boven unranked servers zijn te minimaal voor de meeste...
natuurlijk heb ik ook wel legale games hoor :P ben niet zo'n "knuppeltje" zoals qpc zegt
maarja punt/uitleg is duidelijk
allemaal bedankt voor het commentaar/advies
  Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2008, 17:43   #20
anoniem26528
Guest

Standaard

Maare... om even terug te komen op SR Test, ik heb een AMD Opteron van 2.0 GHz, en er staat: rated at 3.21 GHz. Wat wil dat nou precies zeggen?
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten