Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Software > Software Overige

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 1 July 2018, 11:47   #11
Niekie30

Niekie30's schermafbeelding

Standaard

Downloaden doe je normaal in de map downloads. Bij het installeren kan je hooguit de partitie bepalen, maar daarna worden de meeste programma's verweven met Windows. Dus losse mappen verwijderen lost niets op.

Niek
Oud 1 July 2018, 17:32   #12
iemand85

Standaard

conclusie is dus:
Ik kan als ik een nieuw programma download voor het downloaden de map download gebruiken, voor instaleren blijf ik program files gebruiken, en mocht ik het programma niet meer nodig hebben kan ik het via de hierboven genoemde lijst met app's verwijderen als het daar zichtbaar is, of via het programma zelf, als ik weet hoe ik dat open, of via Revo, en anders niet,

Klopt dat?
Dank voor jullie hulp
iemand85 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 July 2018, 17:58   #13
FooBar

FooBar's schermafbeelding

Standaard

Ja, da's wel zo'n beetje de samenvatting.

Een uitzondering die je misschien kan tegen komen: sommige programma's zijn "portable". Dat wil zeggen dat deze programma's zijn geprepareerd om juist niet verweven te worden met Windows, en volledig binnen de map blijven waar je ze hebt neergezet. Je herkent ze aan het feit dat ze bij installatie niet uit zichzelf in Program Files willen staan en je geen verwijzing naar het programma in het startmenu krijgt. Veel portable programma's moet je ook zelf uitpakken vanuit een zip-bestand. Het vervelende is dat deze juist niet met een deinstallatie programma komen en je juist wel de map moet weggooien als je er van af wil. Voordeel is wel dat als je ze niet gebruikt, ze alleen maar schijfruimte in beslag nemen en verder niks anders (ze starten niet automatisch op en gebruiken geen werkgeheugen als je er verder van af blijft). Daardoor kun je de vuistregel om niks zelf in Program Files weg te gooien gelukkig wel handhaven. (Hopelijk heb ik het nu niet ingewikkelder gemaakt).
FooBar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 July 2018, 19:05   #14
iemand85

Standaard

nee, duidelijk, dank jullie wel
iemand85 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten