Ga terug   Computer Idee Forum > Multimedia > Muziek

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 27 April 2016, 13:06   #1
anoniem36023
Guest

Standaard afspelen

Op een externe SSD schijf staan een aantal mappen met muziek. Als in W8.1.met de rechter muisknop op een map wordt geklikt, komt een scherm waarin staat "Met WMP afspelen".

In W10 komt na rechtsklikken op een map een scherm waarin NIET staat "Met WMP afspelen".

Kan een map niet in W10 worden afgespeeld?
  Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2016, 14:51   #2
anoniem13673
Guest

Standaard

Misschien een heel voor de hand liggende aanname, maar staat er überhaupt Windows Media Player op die Win10 PC? Ik draai ook Win10, maar ik heb er geen WMP op staan. Toegegeven, het is mogelijk dat ik er die zelf af heb gegooid – ik gebruik het ding nooit – maar ook gezien het gezeik dat Microsoft een tijdje terug met de Europese Commissie heeft gehad over het inbakken van WMP in Windows kan het best zijn dat hij standaard niet meer geïnstalleerd wordt.

Je kunt dat overigens eenvoudig controleren en zo nodig installeren door op de startknop rechts te klikken, dan “Programma’s en onderdelen” te kiezen, en vervolgens te kiezen voor “Windows-onderdelen in- of uitschakelen”. WMP zit onder de Mediaonderdelen.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2016, 14:55   #3
anoniem54435
Guest

Standaard

Mediaplayer is gewoon aanwezig op W10.

En je kan ook een DVD speler installeren want Mediaplayer speelt geen DVD bestanden af.

In het zoekvak [ vergrootglas ] naar DVD Speler laten zoeken , kan wel even duren .

Bijlage 18891

Laatst gewijzigd door Desperado : 15 December 2016 om 09:38
  Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2016, 15:00   #4
anoniem54435
Guest

Standaard

Als er al een andere player aanwezig is ???? VLC of iets dergelijks dan krijg je hem niet.

En voordat je Mediaplayer van Microsoft aan het werk krijgt, moet je eerst een paar dingen in het Menu van Mediaplayer een stippen.

Laatst gewijzigd door Desperado : 27 April 2016 om 15:05
  Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2016, 18:15   #5
anoniem36023
Guest

Standaard

Het ligt wat genuanceerder. In W8.1 kan ik alle mappen afspelen zonder de mappen te openen.

In W10 kan ik slechts enkele mappen afspelen zonder dat ik de mappen open. Ik kan wel alle mp3's in alle mappen afspelen.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2016, 19:03   #6
anoniem54435
Guest

Talking

Misschien bij instellingen van Mediaplayer kijken. ??

Extra Opties.

Bijlage 18892

Laatst gewijzigd door Desperado : 15 December 2016 om 09:38
  Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2016, 20:18   #7
anoniem15124
Guest

Standaard

Ben net even aan het proberen geweest. Heb met rechts geklikt en ik zie daar niet tussen staan "Met WMP afspelen". Als ik de map open door te dubbelklikken en daarna weer terug gaan en klik opnieuw met rechts op de map, staat "Met WMP afspelen" er wel bij. Vreemd. Heb dit bij meerdere mappen geprobeerd en daar gebeurde telkens hetzelfde.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2016, 22:46   #8
anoniem42071
Guest

Standaard

Ik leer er weer bij. Wist niet eens dat het kon (mappen afspelen) maar met VLC player gaat het in elk geval probleemloos in W10.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 28 April 2016, 08:09   #9
anoniem15124
Guest

Standaard

Klopt. VLC stond wel elke keer in het lijstje om af te spelen. Ook als ik een map nog niet had 'geopend'.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 April 2016, 09:03   #10
anoniem36023
Guest

Standaard

Inmiddels heb ik dit al tig keer geprobeerd. Bij de ene map met rechts klikken staat "Met WMP afspelen" er altijd en bij een andere nooit.

Dat heeft naar ik aanneem toch een oorzaak?
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten