Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows Vista/Windows 7

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 13 March 2016, 11:15   #1
anoniem59721
Guest

Standaard windows 7 traag... traag....

Windows 7
pc ontzettend traag. Kan dit komen door de diverse beveiligings/opschoon programma's?
Wat er nu op zit is: AVG, Malwarebytes, CCleaner, Privazer.
Is het nodig dat alles erop blijft? Of kan de trage werking andere oorzaken hebben?
pc is niet zo nieuw meer. En wat is beter pc elke dag in- en uitschakelen of in slaapstand laten staan (wat nu veel gebeurd).
  Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2016, 11:22   #2
anoniem54435
Guest

Standaard

Deze Malwarebytes, CCleaner, Privazer.
Heb je toch niet elke dag nodig , dus die kunnen er gewoon af.
Verder AVG is tegenwoordig ook een programma wat een Computer behoorlijk vertraagd .

Ik draai al een tijd met 360 Total Security en dat bevalt erg goed, geen meldingen over verlengen etc.

https://www.360totalsecurity.com/

Oudere Computer kan tijdens het Updaten van Windows , [ was deze week weer aan de orde ] ook behoorlijk trager zijn.

Schijfopruiming wil ook wel helpen , dus ook alle herstelpunten behalve de laatste verwijderen.

Overbodige Programma's die ook nog mee opstarten vertragen ook.

Laatst gewijzigd door Desperado : 13 March 2016 om 12:26
  Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2016, 11:35   #3
anoniem27570
Guest

Standaard

Gebruik AVG op diverse systemen en die vertraagd niets, weer een broodje aap erbij....

Alles wat niet met drivers of een anti virus heeft te maken wat mee opstart vertraagd de boel en ook niet windows services, die in msconfig uitvinken.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2016, 18:12   #4
anoniem13227
Guest

Standaard

Ja mee eens.
Je hoort toch wel vaak dat mensen een nieuwe computer kopen omdat de oude te traag wordt waar die met hetzelfde systeem eerst wel prima functioneerde.
programma's verwijderen is ook grote onzin. Enkel zorgen dat er weinig van op de achtergrond draait met msconfig
  Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2016, 19:09   #5
anoniem59721
Guest

Standaard

Nu praten jullie elkaar tegen, de een zegt dit en de andere dat, en jullie praten er wel makkelijk over, maar als leek weet ik niet wat ik met msconfig moet doen en waar ik het überhaupt kan vinden.
Heb in het verleden ook wel eens dingen uitgeschakeld 'ergens' wat resulteerde dat de pc helemaal niets meer deed. Dus van het échte werk blijf ik wel af. of het moet al heel simpel zijn

Maar.... heb ik al die programma's nodig voor bescherming: AVG, Malwarebytes, CCleaner, Privazer??
  Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2016, 21:15   #6
anoniem27570
Guest

Standaard

Nee, alleen AVG of een andere anti virus, Panda b.v. zijn er wel meer.
De rest kan weg.
http://pc-en-internet.infonu.nl/anti...sscanners.html

https://www.schoonepc.nl/optim/msconfig.html

Sommige antimalware kun je af en toe draaien.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2016, 22:22   #7
anoniem42071
Guest

Standaard

Elke pc wordt naar gelang die langer gebruikt wordt trager. Deels doordat er toch steeds meer programmaatjes op komen te draaien, deels omdat ook W 7 steeds "zwaarder" wordt door de regelmatige updates.

Een mogelijkheid om een wat oudere pc (W7 wordt al even niet meer standaard verkocht op pc's) toch behoorlijk meer snelheid te geven is de inbouw van een ssd schijf. Zijn gemiddeld bij gebruik 30 keer sneller dan een normale harde schijf. Ze zijn echter wel wat prijzig. (ongeveer 60 tot 90 euro pr 250 GB).

Nou zie ik Omaatje niet zelf een ssd in bouwen en w7 opnieuw installeren, maar geloof me, als de pc niet te oud is en verder goed, is het een goede investering.

Niek

Laatst gewijzigd door Niekie30 : 14 March 2016 om 21:42
  Met citaat antwoorden
Oud 14 March 2016, 21:24   #8
anoniem26138
Guest

Standaard

Traag en traag zijn twee dingen.
Wanneer is het traag ?

Zodra dat gebeurt kan je Taakbeheer starten (Ctrl+Alt+Del - Taakbeheer) en observeren wie daar de meeste tijd van de processor neemt.

Kijk ook of het harddisk LEDje op die momenten zwaar brandt.

Genoeg vrije schijfruimte ?
  Met citaat antwoorden
Oud 14 March 2016, 21:46   #9
anoniem42071
Guest

Standaard

Nou Erik, sinds W10 uit is, duren de updates voor W7 na SP1 nu 2 keer 24 uur constant aanstaan voor ze binnen zijn. Ook veel foutmeldingen bij updaten, ongeacht welke pc/laptop.
Elke computer die ik met een volledig geupdate W7 aflever, lijkt gewoon 30% trager dan een jaartje geleden.

Volgens mij zijn ze bezig met pesten daar bij MS sinds W10 uit is.
Als je alleen al kijkt hoe ze het nu door je strot proberen te persen: " Wilt u Windows 10 nu downloaden en installeren of komende nacht" Dat is zo'n beetje de tekst die mensen krijgen met W8.1 en W7.

Een oplossing voor die melding kan je overigens hier downloaden. http://ultimateoutsider.com/downloads/

Niek

Laatst gewijzigd door Niekie30 : 14 March 2016 om 21:48
  Met citaat antwoorden
Oud 14 March 2016, 22:33   #10
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Nou Erik, sinds W10 uit is, duren de updates voor W7 na SP1 nu 2 keer 24 uur constant aanstaan voor ze binnen zijn. Ook veel foutmeldingen bij updaten, ongeacht welke pc/laptop.
Elke computer die ik met een volledig geupdate W7 aflever, lijkt gewoon 30% trager dan een jaartje geleden.
Lijkt op gebrek aan aandacht.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Volgens mij zijn ze bezig met pesten daar bij MS sinds W10 uit is.
Als je alleen al kijkt hoe ze het nu door je strot proberen te persen: " Wilt u Windows 10 nu downloaden en installeren of komende nacht" Dat is zo'n beetje de tekst die mensen krijgen met W8.1 en W7.
Een slanke melkkoe is denk ik waar ze zich op richten, en die groeit daarna vanzelf. De vorige generatie gebruikers wordt vanzelf murw en wordt als van nature door een jongere generatie vervangen die van geen oude Windows weet. Mensen worden vanzelf geboren....

Windows gebruikers interface was naar mijn idee al af voor de eeuwwisseling.

Ik wordt nog elke dag met het Windows 10 icoon in het systeemvak geconfronteerd, maar als ik er op klik krijg ik telkens te lezen dat mijn systeem niet compatibel is vanwege een oude grafische kaart; of ik een nieuwe Windows PC wil bekijken....

Ik heb overigens Windows 7 en 'volg' de gewone maandelijkse gang van updates, en ondervind daarvan geen noemenswaardige vertraging. Wel op een SSD overigens, al denk ik dat dat v.w.b. de updates niet echt veel uitmaakt.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 15 March 2016 om 09:39
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten