Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 6 March 2016, 13:10   #1
anoniem59721
Guest

Standaard onverklaarbare dingen

Windows 10 ppff je blijft toch tegen allerlei onverklaarbare zaken oplopen.

Vanmorgen laptop aaangezet, niets... stroom eraan(wat ik ook regelmatig doe) startte hij op, bleek dus dat de accu leeg was, waarschijnlijk aan blijven staan na afsluiten pc??? Er brandde geen lampje meer toen ik hem uit heb gezet want daar let ik altijd op omdat hij soms zomaar weer opstart.
Maar goed, even geduld totdat de accu iets was opgeladen, krijg ik waarschuwingen dat ik niet meer beveiligd ben, AVG uitgeschakeld, Windows Defender uitgeschakeld ????
defender ingeschakeld, geen probleem. AVG doet helemaal niets meer, geprobeerd te herstellen, verwijderen lukt niet. Pc opnieuw opgestart, gebeurt niets...... alleen het logo van Acer (ES1-731-C1HB) blijft draaien en draaien, toch maar de aan en uitknop ingedrukt. Pc weer opgestart krijg ik de mogelijkheid om systeemherstel te doen, dus gedaan en dan na een poosje een foutmelding (0x800700b7) plus de melding systeemherstel is niet voltooid. Weer opnieuw opgestart. Heeey de windows tegels zijn er weer?? Alleen mijn Microsoft pakket werkt niet meer en moet ik alles opnieuw activeren en instellen.

Wat kan ik eraan doen om deze ellende in de toekomst te vermijden????? Bij instellingen of iets dergelijks? Wie weet raad?

Trouwens AVG werkt weer alleen defender niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 March 2016, 13:11   #2
anoniem54435
Guest

Standaard

Als AVG werkt dan word Defender uitgeschakeld . 1 Scanner is ook voldoende.

Laptop accu leeg gelopen ,omdat hij niet goed uitstond , ja dat geeft problemen. en dat ligt dan niet aan Windows.

Laatst gewijzigd door Desperado : 6 March 2016 om 13:14
  Met citaat antwoorden
Oud 6 March 2016, 14:26   #3
anoniem26138
Guest

Standaard

Wanneer MS aanbiedt Systeemherstel te doen bij een rare afsluiting of opstart wil ik je adviseren om in eerste instantie dit af te slaan, en indien mogelijk te kiezen voor 'Normaal opstarten' of eventueel 'Afsluiten'.

* Wil het dan bij 'Normaal opstarten' niet werken, dan kan je altijd nog voor herstel kiezen.
* Sluit je af, dan heb je de kans om eerst een z.g. 'Power drain' te doen; PC uitzetten, alleen stekker er uit trekken (voor een laptop kan je de laadstekker + accu even verwijderen), en dan slechts een paar keer op de aan/uit schakelaar drukken. Hierna gewoon aansluiten en proberen opstarten. Dit proces is er voor om reststroom in het systeem te laten wegvloeien om bepaalde elektronische circuits welke wel eens vast kunnen staan in een verkeerde stand te relaxen, op nul te proberen te zetten.

Ik zou in jou geval eerst je schijf checken (HD Tune), maar ik heb het idee dat dat recentelijk al eens gebeurd is gezien meerdere malen dat er problemen waren ?
  Met citaat antwoorden
Oud 6 March 2016, 15:28   #4
anoniem59721
Guest

Standaard

Ik heb idd systeemherstel eerst overgeslagen maar kwam niet verder, dus toen toch mar voor die optie gekozen. Met mijn Microsoftaccount moest ik mij opnieuw aanmelden om msoffice te activeren. Mijn outlook heeft een andere layout als voor die tijd, irritant. Komt dit nu alleen maar door de leegelopen accu?
Een HD Tune heb ik nog niet gedaan, kun je mij zeggen hoe en waar ik dit kan vinden?
  Met citaat antwoorden
Oud 6 March 2016, 16:01   #5
anoniem26138
Guest

Standaard

http://www.hdtune.com/

De free trial downloaden, en een volledige errorscan doen, en zien of het gehele oppervlak groen blijft, wat een goed teken is.
Kan een paar uur duren.

Nee, wat je omschrijft heeft niet echt iets met een lege accu te maken, maar wat wel weet ik niet. Vandaar HdTune nu.

Outlook een ander uiterlijk ? Wel dezelfde taal ? Bij het gebruik van browser regelmatig checken of het URL in de adresbalk wel juist is.
Het moeten activeren van software is helemaal raar.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 6 March 2016 om 16:08
  Met citaat antwoorden
Oud 6 March 2016, 18:55   #6
anoniem59721
Guest

Standaard

Oké ik zal de HDtune uitvoeren ik ga er morgenmi wel even rustig voor zitten als het een aantal uren gaat duren (ik koppel nog wel even terug)
outlook heb ik weer goed gekregen, had met leesvensters en lettertypegrootte te maken maar toch raar dat dit veranderd was.

ps
backupmodje mag geen omaatjes uitlachen
  Met citaat antwoorden
Oud 6 March 2016, 19:22   #7
anoniem32141
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaatje Bekijk bericht
ps
backupmodje mag geen omaatjes uitlachen
Spammert
  Met citaat antwoorden
Oud 6 March 2016, 22:37   #8
anoniem42071
Guest

Standaard

Omaatje: Ik mag je adviseren om een logboekje bij te houden op papier, van wat je met dit ding allemaal meemaakt, want volgens mij ga je binnenkort een beroep doen op je garantie. (Hou ook in de gaten hoe lang je garantie hebt.)
Zo'n nieuw ding mag niet zulke rare problemen geven.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 7 March 2016, 12:00   #9
anoniem14396
Guest

Standaard

Wat omaatje beschrijft, klinkt als een profiel probleem. Tijdens afsluiten op profiel niet goed kunnen wegschrijven, nieuw profiel gekregen. Vandaar ook andere instellingen outlook.

Staat de datum en tijd goed?

Laatst gewijzigd door Marc H : 7 March 2016 om 12:02
  Met citaat antwoorden
Oud 8 March 2016, 21:51   #10
anoniem59721
Guest

Standaard

Bedankt dat jullie allemaal met mij en voor mij meedenken.

@Erik ik heb de HDtune uitgevoerd en geen problemen gezien, compleet groen.

@Niek ik ga wel notities maken, maar ik vind dat je wel een beetje denigrerend over "het ding" mijn laptop van 3 maand oud praat. Ik las ergens dat Acer niet ècht jouw merk is, maar voor een 'normale' gebruiker met een klein budget een prima laptop. Al jaren Acer gehad zonder problemen.

@Marc datum en tijd zijn goed. Het vreemde is dat de laptop soms in 1x afsluit en een andere keer in 2x
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten