Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Internet Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 7 February 2016, 11:56   #1
anoniem59721
Guest

Standaard Driver-toolkit betrouwbaar?

Stuurprogrammafout bij het aansluiten van mijn samsung s4 op mijn laptop. Ik ben gaan googlen en kom ik op DriverToolkit. Nu heb ik een nieuwe laptop gekocht met win8.1 die ik voor het gebruik geupload heb naar win10..
nu krijg ik wel vaker de melding van stuurprogramma fout.

bij het prog. DriverToolkit krijg ik de volgende melding:
5 important Driver Updates Found!

1. Logitech HID-compliant Cordless Mouse (ik gebruik een Logitech muis zonder problemen)
2. Realtek High Definition Audio
3. Intel(R) Display Audio
4. Realtek PCle GBE Family Controller
5. Realtek USB 2.0 Card Reader

plus nog een 28 updates optioneel??

is dit nu ECHT nodig bij een nieuwe laptop of is dit puur reclame ofzoiets.

maar ik zie niks voor een samsung
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2016, 12:09   #2
anoniem26473
Guest

Standaard

Ik ben tot nog toe geen enkel betrouwbaar driver update programma tegengekomen.
Verder is drivers updaten bijna nooit noodzakelijk, helemaal als alles goed werkt.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2016, 12:24   #3
anoniem42071
Guest

Standaard

Toevallig las ik deze week in Computer Idee van deze Driver Booster: http://www.iobit.com/en/driver-booster.php

Let wel op dat je het vinkje weghaalt bij de installatie voor advance systemcare of zoiets. De gratis versie is langzaam maar werkt wel.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2016, 12:40   #4
anoniem54435
Guest

Standaard

Je krijgt toch ongemerkt andere rommel op je Computer.
Dus eigenlijk niet aan beginnen.

Meestal krijg je 1 driver [ vaak nog oude drivers ] gratis ,en voor de rest willen ze geld zien.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2016, 12:42   #5
anoniem42071
Guest

Standaard

Ik ben hem als test nu aan het draaien. Goed lezen, niet voor de betaalversie kiezen. Dan werkt het langzaam maar tot nog toe prima.
Heb 11 drivers geupdate.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2016, 12:45   #6
anoniem46701
Guest

Standaard

ai... iobit, daar zou je ver van moeten blijven.....
als je echt even een beeld wil van wat je mogelijk tekortkomt, doe eens een scan met scancircle via https://www.scancircle.com/nl
geheel gratis, en als er een tekort wordt gevonden, kan je 'als je problemen ondervindt' (!) doorklikken naar de site van de maker van de hardware zodat je geen rommel van elders binnenhaalt.....
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2016, 13:00   #7
anoniem54435
Guest

Standaard

Juist ook Advanced Systemcare is van Iobit erg foute programma's
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2016, 13:07   #8
anoniem42071
Guest

Standaard

Ach, als je geen risico's neemt in dit leven kom je nergens.
Het enige wat ze proberen mee te geven is Advance systemcare en die kan je gewoon uitvinken.
Alle drivers zijn geupdate. Programma verwijdert.
Scans met diverse Anti malware progs en de antivirusscanner, leverden geen enkele besmetting op.
Dus het valt allemaal wel weer mee.
Ik denk ook, dat als ze zo'n prog. in CI noemen (met waarschuwing erbij) dat je dat gerust kunt gebruiken.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2016, 14:32   #9
anoniem54435
Guest

Standaard

Scan je Computer maar eenmalig met Hitman Pro, dan zie je wel wat er eventueel is mee gekomen.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2016, 14:48   #10
anoniem26473
Guest

Standaard

Iobit driverbooster is ook weer zo'n nepper. Wil bij mij ook van alles updaten ("extremely old"), wat gewoon al up to date is. Verder meldt ie doodleuk nieuwere drivers, die helemaal niet bestaan. Of wil ie drivers "updaten" met oudere versies. Of herkent ie versienummers niet goed, met hetzelfde resultaat. Kortom: bagger.

Verder nog iets, waar dergelijke programma's helemaal geen rekening mee houden. Soms werkt bepaalde hardware gewoon niet met de nieuwste drivers. Ik heb bijvoorbeeld een renesas gebaseerde usb3.0 insteekkaart. Deze werkt uitstekend met 2.x drivers. Er zijn ook diverse 3.x drivers beschikbaar, maar de kaart werkt daarmee gewoon niet. Of een realtek netwerkchip, die na installatie van de nieuwste driver ook gewoon niks meer doet. Waarna je geen internet meer hebt, en dan pas echt de lul bent. Uninstallen werkt niet goed, dus kun je een backup terugzetten. Of windows herinstalleren, als je niet aan backuppen doet.

Van iobit is verder bekend, dat ze software jatten, er een eigen jasje omheenfabrieken, en het als eigen software verkopen.

Laatst gewijzigd door couch_potato : 7 February 2016 om 14:56
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten