Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > E-mail

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 3 February 2016, 19:41   #1
anoniem36023
Guest

Standaard 2 programma's

Op mijn W8.1 gebruik ik Thunderbird maar wil liever naar Outlook 2016. Daarvoor heb ik een profversie van Office 365 geďnstalleerd.
Als ik Outlook opstart krijg ik een scherm waarin wordt gevraagd de gegevens voor de server in te vullen. Er staat al imap.ziggo.nl

Dan moet ik mijn gebruikersnaam van Ziggo (is volledig e.mailadres) invullen en het wachtwoord waarmee ik bij Ziggo Mail inlog, toch??

Maar dat wordt niet geaccepteerd en het scherm keert steeds terug. Ik heb Ziggo gebeld en die zeiden dat ik het correct invul, toch lukt het niet.

Kan dat komen omdat Thunderbird op de pc staat?

Weet iemand de oplossing?
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2016, 19:45   #2
anoniem27570
Guest

Standaard

https://www.ziggo.nl/klantenservice/...rinstellingen/
Zo gedaan?

Probeer pop3?

Maar waarom een goed email programma ruilen voor die .... van Microsoft?
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2016, 19:54   #3
anoniem36023
Guest

Standaard

Bedankt voor je reactie maar de gegevens die op je link staan worden niet allemaal gevraagd en i.map.ziggo.nl is niet te wijzigen.

Er worden maar 3 gegevens, die ik eerder vermeldde, gevraagd. Misschien heeft het te maken met het programma Outlook maar de ondersteuning van Microsoft weet ook niet waaro de gegevens niet worden geaccepteerd.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2016, 21:36   #4
anoniem26138
Guest

Standaard

En als je inlogt op ziggo webmail, werkt het wachtwoord dan ?
Je kan namelijk meerdere adressen hebben met daarmee meerdere wachtwoorden.

https://mail.ziggo.nl/appsuite/signin
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2016, 21:50   #5
anoniem54435
Guest

Standaard

Ziggo

Inkomende mail =============== pop.ziggo.nl

Uitgaande mail ============== smtp.ziggo.nl

+ de volledige Ziggo mail adressen 1 of meer ???
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2016, 22:48   #6
anoniem42071
Guest

Standaard

Pop is een beetje ouderweds aan het worden en met IMAP kan je ook elders vandaan e-mailen, maar dat terzijde.
Gisteren las ik dat Ziggo een behoorlijke storing met de e-mail had. Misschien morgen nog eens proberen.

Meestal is het in de Office programma's voldoende om je e-mailadres en wachtwoord in te vullen. De rest regelt Microsoft voor je.

Niek.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2016, 09:45   #7
anoniem36023
Guest

Standaard

Desperado, zoals ik al eerder schreef, imap.ziggo.nl staat al ingevuld en dit is niet te wijzigen.

Niek, omdat ik mijzelf wilde controleren of ik de juiste inloggegevens gebruik heb ik gisteren ingelogd bij Ziggo (web) Mail, dus de storing was verholpen of nog niet opgetreden. Direct daarna heb ik voor de zoveelste keer met dezelfde inloggegevens ingevuld in het beginscherm van Outlook 2016, het werkte niet.

Ik heb telefonische hulp gekregen van Microsoft. Hij adviseerde om mijnOffice 2010 (zonder Outlook) te verwijderen omdat dit Office 365 (met Outlook) in de weg kan zitten. Ook dat hielp niet.
Microsoft beloofde vandaag terug te bellen op het op te lossen.

Laatst gewijzigd door Lieve : 4 February 2016 om 09:48
  Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2016, 11:02   #8
anoniem42071
Guest

Standaard

Oke. Hopen dat ze het oplossen.
Ik zou in dit geval het gehele account verwijderen en opnieuw aanmaken.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2016, 18:03   #9
anoniem14733
Guest

Standaard

De email storing was niet gisteren maar eergisteren.

Citaat:
Desperado, zoals ik al eerder schreef, imap.ziggo.nl staat al ingevuld en dit is niet te wijzigen.
Natuurlijk is dat te wijzigen. Maar dat moet je wel bij de accountinstellingen doen.

https://support.office.com/nl-nl/art...3-8607a98d3fcf

Overigens schrijf je over Office 365 en Office 2016, welke heb je nu? Want dat zijn twee verschillende Office versies.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2016, 13:33   #10
anoniem36023
Guest

Standaard

Black Tiger, ik heb Office 2010 gekocht. Om Outlook 2016 te proberen moest ik een proefversie van Office 365 installeren omdat er geen proefversie van Outlook 2016 is.

Microsoft heeft mijn pc overgenomen en de proefversie van Office 365 geďnstalleerd. Hij vermoedde dat een virus de installatie heeft belemmerd. Ik heb F Secure uitgebreid en naar ik aanneem zit daar een virusscanner in.

Toch heb ik de gratis versie van AVG gedownload en deze heeft wel een virus verwijderd.

Moet ik dan naast F Secure ook nog een virusscanner installeren?
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten