Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Hardware overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 16 January 2016, 13:39   #1
anoniem59721
Guest

Standaard Numlock schakelt uit

Sinds een aantal weken een nieuwe laptop (Acer Aspire ES17) met Win 10. Als ik mijn numlock inschakel blijft dit niet aan, als ik hem weer uit de slaapstand haal is de numlock weer uit, bij mijn vorige laptop bleef de numlock continue aan wat ik wel handiger vind.
Heeft dit met de instellingen te maken?
  Met citaat antwoorden
Oud 16 January 2016, 17:01   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Dat wordt een lastige denk ik.
Zoiets kan je meestal in het bios instellen, of numlock "aan" of "uit" moet bij het opstarten.
Het bios bereik je bij Acer, door direct bij het opsarten herhaaldelijk op de Functie toets F2 te drukken.
Je krijgt een scherm met tekst. Ergens in het scherm staat hoe je moet navigeren en instellingen kunt wijzigen. Dit is per bios verschillend.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2016, 10:44   #3
anoniem59721
Guest

Standaard

Bedankt voor je antwoord. Dit is mij toch een beetje tè technisch daar durf ik niet aan te beginnen. Ik schakel de numlock eerst wel handmatig in.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 February 2016, 20:27   #4
anoniem61310
Guest

Standaard

ik heb de zelfde fout en al in de Bios gaan zien maar kan nergens Numlock vinden., het is wel een beetje
lastig na een half uur wil men in een document iets aan maken dan moet men eerst terug de toets.indrukken.
Gr pieter204
  Met citaat antwoorden
Oud 15 February 2016, 23:24   #5
anoniem35068
Guest

Standaard

OnderXP wekte het als volgt: pc opstarten, niet inloggen, numlock in de gewenste stand zetten, pc opnieuw opstarten. De stand van de numlock werd dan onthouden. Mogelijk dat dit in de nieuwere Windows versies ook nog zo gaat?
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten