Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Netwerk

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 27 February 2014, 21:25   #21
anoniem42071
Guest

Standaard

Geef je hem dan wel een ip adres in de range van de Ubee 192.168.178.xxx? (De xjes vervangen door een getal vanaf 2 tot vermoedelijk 200)

En ik bedoelde met het knipperende lampje: Het moet snel knipperen als je een (eenvoudige) reset uitvoert.

Uit post 17:
Citaat:
Als het lampje aan de voorzijde snel knippert, is de drive teruggezet naar de fabrieksinstellingen.

Niek

Laatst gewijzigd door Niekie30 : 27 February 2014 om 21:30
  Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2014, 11:31   #22
anoniem36023
Guest

Standaard

LaCie is tot onderstaande conclusie gekomen:

U kon na het resetten van de router de netwerkschijf met de XP en de VISTA bereiken.
De netwerkschijf heeft een vast IP adres, het blijkt dus dat de router niet de juiste verbinding maakt tussen de beide pc's waardoor de netwerkschijf niet kan worden bereikt.

Ik kan U op afstand niet adviseren welke netwerkinstellingen nodig zijn. De netwerkschijf heeft een vaste instelling deze wijzigt niet.

Het is een netwerk (router) probleem.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2014, 19:20   #23
anoniem42071
Guest

Standaard

Met laCie kunnen we dus weinig.
Ondertussen vergeet je mijn vragen te beantwoorden maar goed.

Iets heel anders: Zijn alle pc's/laptops nog wel lid van dezelfde Thuisgroep?

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 1 March 2014, 12:05   #24
anoniem36023
Guest

Standaard

Sorry Niek, ik heb op enkele bevindingen gewacht, o.a. een test met een W8.1 om te kijken of deze wél op de juiste manier met de LaCie netwerkschijf en het progr. Network Assistant werkt en een reactie van LaCie.

Ook de W8 kan via de Network Assistant geen verbinding maken met de Netwerkschijf.

Antwoord op je vragen:
Alleen de laatste 3 cijfers worden gewijzigd.
Het lampje knipperde snel.
Alle pc's horen tot hetzelfde netwerk, inmiddels ook een W8.1.

Omdat ik twijfelde aan de conclusie van LaCie heb ik een bericht gestuurd. Het antwoord was dat ik hen vermoedelijk niet duidelijk had geïnformeerd. Zij zoeken verder.

Wordt vervolgd.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 March 2014, 13:26   #25
anoniem42071
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lieve Bekijk bericht
Alle pc's horen tot hetzelfde netwerk, inmiddels ook een W8.1.
Thuisgroep en netwerk zijn 2 verschillende dingen. Maar als je bestanden kunt delen tussen de pc's dan zal dat juist zijn ingesteld.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 1 March 2014, 16:13   #26
anoniem36023
Guest

Standaard

Niek, in de oude situatie, router na router, waren er geen problemen. Kunnen die in de nieuwe situatie, met 1 router, zijn ontstaan als de pc's niet in dezelfde Thuisgroep zitten?
  Met citaat antwoorden
Oud 1 March 2014, 16:18   #27
anoniem42071
Guest

Standaard

Ik denk het wel. Sowieso is door het verwijderen van de Sitecom, je netwerk totaal anders geworden.
De laCie zal toch ook kijken naar de Thuisgroep neem ik aan en niet zomaar elke pc op je netwerk toestemming geven om te lezen en te schrijven.

Om ze allemaal lid te maken van dezelfde Thuisgroep/Werkgroep, zet je ze op 1 na allemaal uit. Die ene pc verwijder je uit de thuisgroep, start opnieuw op en maak het lid van de nieuwe Thuisgroep. Schrijf het ww daarvan op en laat de pc aanstaan.
Hierna start je de volgende op. Maak het lid van de thuis groep met het ww etc etc.
Daarna zal je weer aan de gang moeten met de LaCie software.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 1 March 2014, 21:52   #28
anoniem36023
Guest

Standaard

Het is voor mij niet eenvoudig. Alle pc's hebben al een Thuisgroep/Werkgroep.

De Thuiswerkgroep in W8.1. heet Lieve, ik kan de Thuiswerkgroep wel verlaten maar de naam blijft staan. Kan ik de Thuisgroep verwijderen, anders wordt het weer Lieve?

Vista heeft WORKGROUP als Werkgroepnaam, de pc heet Lieve. Als ik de naam van de Werkgroep wijzig in Lieve, komt het venster dat de pc naam niet hetzelfde mag zijn als de naam van de Werkgroep, logisch.
Maar als ik de naam vam de pc wil wijzigen wordt dit niet toegestaan.

In XP kan ik de naam wel wijzigen maar daar wordt geen wachtwoord gevraagd.

Het eenvoudigst is om alle Thuigroepen/Werkgroepen te verwijderen en opnieuw te beginnen, maar hoe?
  Met citaat antwoorden
Oud 1 March 2014, 22:14   #29
anoniem42071
Guest

Standaard

http://windows.microsoft.com/nl-nl/w...sked-questions
Als iedereen de thuisgroep voor 8.1 verlaat, bestaat hij niet meer staat daar.

Ik wist niet eens dat je een Thuisgroep een naam kon geven, maar gebruik W8 nog niet veel.

De pc naam van de Vista zal je moeten kunnen wijzigen: http://windows.microsoft.com/nl-nl/w...#1TC=windows-7

Als de eerste pc lid is van de nieuwe Thuisgroep, zou je de pc's die je daarna verwijdert uit de thuisgroep/werkgroep na een herstart weer lid kunnen maken van de nieuwe thuisgroep.

Na XP (waar de werkgroep wel een naam had) heb ik nooit meer namen hoeven geven aan een thuisgroep. Een "nieuwe"pc in het netwerk, meldt nadat de verbindingen in orde zijn, dat er een thuisgroep is gevonden en vraagt of je daar lid van wilt worden. Als je daarvoor kiest, geef je het ww op en is de pc lid van de nieuwe thuisgroep.
Maar je hebt gelijk het is een vrij ingewikkelde materie.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2014, 18:46   #30
anoniem36023
Guest

Standaard

Inderdaad het is niet eenvoudig. De XP, Vista en W8 heten resp. Lieve 1, 2 en 3. Alle Thuisgroepen/Werkgroepen hebben dezelfde naam. In W8 staan Lieve 1, 2 en 3 in Netwerk.

In XP staan Lieve1 (dat is XP) en Lieve 2 (Vista) in Mijn netwerklocaties maar Lieve 3 (W staat er niet.

In Vista staan ze alle 3 in Netwerk. Als ik Lieve 1 wil openen, krijg ik een venster waarin staat dat er vermoedelijk een netwerkprobleem is. Bij het openen van Lieve 3 wordt er een Gebruikersnaam en een Wachtwoord gevraagd. Gebruikersnaam begrijp ik niet want de Thuisgroep heeft alleen een wachtwoord.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten