Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Netwerk

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 24 February 2014, 21:07   #11
anoniem54435
Guest

Standaard

Als er Vista op een Computer aanwezig is ?? kan dat zeker een oorzaak zijn.

Sluit dan eerst alleen de Vista machine aan, met eventueel installatie van de router software .
  Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2014, 21:12   #12
anoniem36023
Guest

Standaard

De 2e pc is inderdaad een laptop met Vista draadloos in ons netwerk. Wat bedoel je met de router software?
  Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2014, 22:23   #13
anoniem42071
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lieve Bekijk bericht
Niek, dit is geen optie. Na herstel van de fabrieksinstellingen worden alle openbare mappen in de map van de beheerder geplaatst. In een ander deel van de handleiding staat:

Fabrieksinstellingen herstellen
Let Op: de reset van het product wist alle Dashboard-gegevens zoals gebruikers, groepen, gedeelde mappen en instellingen.
Als u om welke reden dan ook uw harddrive wilt herstellen naar de fabrieksinstellingen, volgt u de procedure.
Na het herstellen naar de standaardwaarden worden alle bestanden verplaatst naar een map met de naam Recovery (Herstel) in MyShare en zijn ze dus standaard alleen beschikbaar voor de beheerder.
In de link die jezelf gaf lees ik onderaan:

Citaat:
Schakel de drive UIT. Wacht tot de drive is uitgeschakeld. Als de drive niet binnen twee minuten is uitgeschakeld, koppelt u het netsnoer los en sluit u dit opnieuw aan.

Schakel de drive IN. Na ongeveer drie seconden verplaatst u de stroomschakelaar naar de UIT-stand en vervolgens opnieuw naar de AAN-stand.

Als het lampje aan de voorzijde snel knippert, is de drive teruggezet naar de fabrieksinstellingen. De gegevens worden door deze procedure niet aangetast.
Wat jij leest is een echte (fabriek) reset (maken zoals je hem kocht) . Wat ik in jou link lees (en hierboven citeer) is de instellingen van de schijf terug zetten naar fabriek instellingen.

Maar ik zou inderdaad ook geen risico nemen, zonder een goede backup.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 25 February 2014, 07:11   #14
anoniem36023
Guest

Standaard

Desperado, alleen de procedure bij de Vista gevolgd en van andere pc's de Network Assistent verwijderd, werkt ook niet. De Network Assistant is dan op de Vista ook niet te benaderen.
Als nadien de procedure op andere pc's is herhaald, is daar de Network Assistent ook niet te benaderen.

Niek, in de officiële handleiding staat hetzelfde:

LaCie Network Space 2 • DESIGN BY NEIL POULTON Uw LaCie Network Space beheren
Gebruikershandleiding pagina 54
4.16. Fabrieksinstellingen herstellen
LET OP: de reset van het product wist alle Dashboard-gegevens
zoals gebruikers, groepen, gedeelde mappen en instellingen.
Als u om welke reden dan ook uw harddrive wilt herstellen naar de
fabrieksinstellingen, volgt u deze procedure:
Na het herstellen naar de standaardwaarden worden alle bestanden
verplaatst naar een map met de naam Recovery (Herstel) in MyShare
en zijn ze dus standaard alleen beschikbaar voor de beheerder.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 February 2014, 10:13   #15
anoniem42071
Guest

Standaard

Dit zijn de handelingen voor een echte fabrieks reset:
Citaat:
Controleer of de Network Space 2 is uitgeschakeld.
2.
Houd de aan/uit-knop tien seconden ingedrukt. Laat de knop
los wanneer de LED onafgebroken rood oplicht
.
3.
Wanneer de LED rood begint te knipperen, drukt u opnieuw
op de knop. (Het lampje knippert slechts vijf seconden rood.
Daarom moet u de knop opnieuw indrukken om het herstel
-
len te bevestigen voordat de vijf seconden om zijn.) Als u de
knop niet indrukt wanneer het LED-lampje rood knippert, start
de drive normaal en wordt het herstelproces afgebroken.
4.
Als het apparaat correct is hersteld, start de Network Space 2
automatisch en zijn de standaardinstellingen hersteld
Je moet dan een knop 10 seconden ingedrukt houden. Daarna wordt alles gewist.

De reset die ik noemde is de NAS eigenlijk 2 keer aan en uit zetten. Dan moeten je bestanden bewaard blijven.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 25 February 2014, 15:13   #16
anoniem36023
Guest

Standaard

Niek, ik heb vanmiddag een bericht met een bijlage van de instellingen van het Ubee router en de netwerkschijf naar LaCie gestuurd. Ik heb gevraagd of ze willen controleren of beiden goed staan ingesteld.

Gisteren heb ik 1 keer de voeding van de netwerkschijf losgenomen, bedoel jij dat ik dat 2 keer moet doen?
  Met citaat antwoorden
Oud 25 February 2014, 15:32   #17
anoniem42071
Guest

Standaard

Volgens de instructies zou je dit (stap voor stap) moeten doen:

Citaat:
Schakel de drive UIT. Wacht tot de drive is uitgeschakeld. Als de drive niet binnen twee minuten is uitgeschakeld, koppelt u het netsnoer los en sluit u dit opnieuw aan.

Schakel de drive IN. Na ongeveer drie seconden verplaatst u de stroomschakelaar naar de UIT-stand en vervolgens opnieuw naar de AAN-stand.

Als het lampje aan de voorzijde snel knippert, is de drive teruggezet naar de fabrieksinstellingen. De gegevens worden door deze procedure niet aangetast.
Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 25 February 2014, 18:42   #18
anoniem36023
Guest

Standaard

Jammer, 2x aan /uit heeft ook niet geholpen. Ik wacht nu maar op de reactie van LaCie voor ik verder nog iets probeer. Kun je even uitrusten Niek, heb je wel verdiend.

Wordt vervolgd.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 February 2014, 22:23   #19
anoniem42071
Guest

Standaard

Da's jammer. Heb je wel het lampje aan de voorzijde zien knipperen?
En graag gedaan. Het is m'n hobby, die computers en netwerken goed te laten werken.

Heb je de optie nog overwogen, om aan Ziggo te vragen om de Ubee op afstand zo aan te passen, dat daar wel weer de router achter kan hangen.

Ik verwacht nl. van LaCie niet zo snel, of geen antwoord eigenlijk.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2014, 19:51   #20
anoniem36023
Guest

Standaard

Ik heb dit inderdaad overwogen maar ik ga pas terug naar router achter router als er geen oplossing is.
Het lampje aan de voorkant werkt als altijd.

Als ik het IP adres van de Netwerkschijf wijzig en het Ubee modem/router reset, kan ik met het progr. LaCie Network Assistant de Netwerkschijf met beide pc's openen. Als de pc's opnieuw zijn opgestart, lukt dit niet meer.

Heb dagelijks en soms 2x per dag berichtenverkeer met LaCie, heb b.v. gisteren een aantal schermafdrukken gestuurd van de netwerkschijf rechtstreeks gekoppeld aan de pc.

Vandaag heeft LaCie gevraagd om hetzelfde te doen met een andere pc. Ook het wijzigen van het IP adres van de netwerkschijf heeft niet geholpen.

In de oude situatie, router na router, kon ik met de draadloze printer normaal van meerdere pc's printen. Na het verwijderen van het 2e router en opnieuw configureren van de printer, gaf een pdf afdruk vreemde tekens.
Na een nieuwe configuratie met waarschijnlijk een iets ander instelling (maar ik weet niet meer wat ik anders heb gedaan) is de print van een pdf weer normaal.

Dus vermoedde ik dat het toch een kwestie van instelling van het Ubee router of de netwerkschijf is. Maar volgens Ziggo en LaCie is dit niet het geval.

Wordt vervolgd.

Laatst gewijzigd door Lieve : 27 February 2014 om 21:21
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten