Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Netwerk

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 24 February 2014, 07:50   #1
anoniem36023
Guest

Standaard router instellingen

We begonnen met een Sitecom router, daarna ontvingen we van Ziggo een Ubee modem/router. Het Sitecom router werd achter het Ubee modem/router geschakeld.

Op advies is het Sitecom router verwijderd en zijn onze pc's met en zonder draad verbonden met het Ubee modem/router.
We gebruiken een LaCie netwerkschijf. Met de LaCie Network Assistent konden we de netwerkschijf (op afstand) openen, enz. Na verwijdering van het Sitecom router werkt de Network Assistent op geen enkele pc meer.

We hebben advies gevraagd bij LaCie, dit was het antwoord:

Het wel of niet zien van de NAS en de wake on heeft te maken met de verschillende Operating systemen, XP, W7, VISTA, W8 etc.
Doordat U 1 Router verwijderd heeft moeten instellingen wijzigen, dat gebeurd meestal automatisch als op de Router Up&p aanstaat. Door de pc's op te starten komt er een ander comunikatie protocol dat blijkbaar nieuwe instellingen vraagt.

Ik ben niet instaat U hierin te begeleiden daar dit instellingen op de Router of PC vergt.
Dit is normalerwijze niet komplex maar moet gekontrolleerd gebeuren om IP konflikten te voorkomen.

Wat wordt hiermee bedoeld en hoe wijzig ik de instellingen?
  Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2014, 09:14   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Aan welk apparaat hing, of hangt de Lacie nu?

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2014, 09:29   #3
anoniem36023
Guest

Standaard

Hing aan het Sitecom router, nu aan het Ubee modem/router. De netwerkschijf kan wel op de pc's via de Verkenner worden geopend, maar niet via het progr. Network Assistent dat op de pc's opnieuw is ge´nstalleerd.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2014, 14:30   #4
anoniem42071
Guest

Standaard

UPnP moet standaard aan staan in de Ubee. Heb je de modem/router al eens een keer opnieuw opgestart met de Lacie eraan.

Installeer daarna de Network Assistent opnieuw, om te kijken of de schijf daarna weer normaal benaderbaar is.
Ik heb zelf geen ervaringen noch met Ubee, noch met Lacie netwerk schijven, maar dit lijkt me de logische weg.

Ziggo heeft wel gekozen voor de voor hen simpelste oplossing. Ze kunnen de Ubee ook (op afstand) zo voor je instellen (DHCP uit zetten) dan de Sitecom er gewoon achter kan blijven hangen.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2014, 15:57   #5
anoniem36023
Guest

Standaard

Het is jammer maar het is niet gelukt. In kan wel inloggen in het router, waar kan ik zien of de UPnP aanstaat?

Laatst gewijzigd door Lieve : 24 February 2014 om 16:08
  Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2014, 16:11   #6
anoniem42071
Guest

Standaard

Kijk eens op bladz. 19 van deze handleiding: https://static.ziggo.nl/images/WT-14...cm14-37173.pdf

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2014, 17:34   #7
anoniem36023
Guest

Standaard

Staat op NPnP. De functie "Zet een toestel aan" (wake up call) via de Network Assistent is wel terug nadat ik de door jou beschreven procedure heb gevolgd.

Ik heb wel http://www.lacie.com/NL/support/supp...&guideid=10596 gevonden maar als leek zegt me dit weinig.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2014, 17:51   #8
anoniem42071
Guest

Standaard

Dat onderste stukje over de reset is vrij duidelijk toch? Zoe je ook nog kunnen proberen.

Het verhaal daarboven houdt in dat je het beste je antivirus software even uit kunt schakelen, als je naar de schijf op zoek gaan.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2014, 19:24   #9
anoniem36023
Guest

Standaard

Niek, dit is geen optie. Na herstel van de fabrieksinstellingen worden alle openbare mappen in de map van de beheerder geplaatst. In een ander deel van de handleiding staat:

Fabrieksinstellingen herstellen
Let Op: de reset van het product wist alle Dashboard-gegevens zoals gebruikers, groepen, gedeelde mappen en instellingen.
Als u om welke reden dan ook uw harddrive wilt herstellen naar de fabrieksinstellingen, volgt u de procedure.
Na het herstellen naar de standaardwaarden worden alle bestanden verplaatst naar een map met de naam Recovery (Herstel) in MyShare en zijn ze dus standaard alleen beschikbaar voor de beheerder.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2014, 20:45   #10
anoniem36023
Guest

Standaard

Het is een vreemd verhaal. Op alle pc's het progr. Network Assistant verwijderd, Firewall uitgeschakeld, progr. Network Assistant opnieuw ge´nstalleerd, router gereset en pc's opnieuw opgestart.
Op 1 pc kan de Network Assistant weer worden benaderd.

Bij de 2e pc lukt dit niet. Procedure op de 2e pc zonder succes herhaald, Maar nu is op de 1e pc de Network Assisrant ook weer niet te benaderen, wel de wake up call.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten