Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Systemen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 18 December 2013, 18:03   #11
anoniem13227
Guest

Standaard

Zou eerst eens bij de fabrikant kijken of er voor dat model drivers beschikbaar zijn voor win8(.1)
Mijn laptop kwam met win7 en kreeg update voor 8 erbij maar nu met win 8.1 toch 2 rode duiveltjes bij de hardware. Wel van iets wat ik blijkbaar niet gebruik, BT oid wellicht maar voor hetzelfde is het je netwerk of ander belangrijk iets.
Heb er ook de software van HP op die met hun eigen updates komt dus wellicht de rode duiveltjes ook nog eens weg.
Laptops blijft tricky om zomaar te upgraden.
Anders had ik er ook wel XP opgezet overigens voor wat ik er mee doe.

Toen Vista pas uit was hebben we velen terug gezet naar XP want minstens een factor 2 sneller.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2013, 18:17   #12
anoniem14945
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aladin Bekijk bericht
Zou eerst eens bij de fabrikant kijken of er voor dat model drivers beschikbaar zijn voor win8(.1)
Dat had ik gedaan, die zijn er niet. Vandaar mijn opmerking over de tv-tuner en infrarood functie. Aangezien die niet worden gebruikt lijkt het me niet zo'n probleem als die niet gaan werken.

XP is niet echt een optie meer, omdat de ondersteuning bijna gaat stoppen. Voor surfen, mailen, muziek en tekstverwerken is Vista ook goed genoeg. Deze specifieke laptop moet Vista prima kunnen draaien. Het is niet het beste besturingssysteem dat Microsoft ooit gemaakt heeft, maar als je computer het aan kan is het een stuk beter dan XP.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2013, 18:27   #13
anoniem36023
Guest

Standaard

De Vista draait in een netwerk waarin ook een XP zit. Omdat de XP in 2014 wordt vervangen door een nieuwe pc met Windows 8.1 is het plan de Vista te upgraden om gewend te raken aan Windows 8.1.
Dat lijkt overdreven maar voor ons leken, leek dit een goed plan.

Moeten we er vanaf zien?
  Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2013, 19:22   #14
anoniem14945
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lieve Bekijk bericht
Moeten we er vanaf zien?
Dat is aan jullie natuurlijk, maar zou je die Windows 8 dan niet gewoon over je heen laten komen zodra die nieuwe computer er komt? Kans bestaat dat we dan aan Windows 8.2 zitten. De geruchten gaan dat daar wel een normaal startmenu in zit, en dan hoef je helemaal niet zo veel meer te wennen.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2013, 19:54   #15
anoniem36023
Guest

Standaard

Dat kan ook maar is er een risco dat het straks niet werkt, uitgezonderd de tv tuner en het infrarood?
  Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2013, 20:28   #16
anoniem14945
Guest

Standaard

Los van de tuner en infrarood is dat risico heel erg klein.
Je kunt kijken wat Microsoft er over denk met de upgrade advisor: http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=321548
  Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2013, 23:42   #17
anoniem42071
Guest

Standaard

Dat wordt gewoon een nieuwe installatie, als ik er van uit ga dat je Vista 32 bit is en je nieuwe W8.1 64 bit (dan wordt ook de volle 4 Gb geheugen gebruikt.)
http://windows.microsoft.com/nl-nl/w...e-to-windows-8

Citaat:
Wanneer uw pc over een compatibele 64-bits processor (CPU) beschikt, maar daarop momenteel een 32-bits versie van Windows wordt uitgevoerd, kunt u een 64-bits versie van Windows 8.1 installeren, maar hiervoor moet u deze wel op een dvd kopen en een nieuwe installatie uitvoeren. U kunt bovendien geen bestanden, instellingen of apps behouden als u een update van een 32-bits naar een 64-bits versie uitvoert.
Dus gewoon je data en mail wegzetten naar extern en gewoon W 8.1 er fris opzetten. In april 2014 verwachten ze 8.2 met volledig menu op het bureaublad.
Je zal verbaast zijn van de snelheid winst.

En natuurlijk gaat W8.1 erop draaien. Mogelijk met uitzondering van de al genoemde hardware onderdeeltjes.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 19 December 2013, 10:13   #18
anoniem16239
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Je zal verbaast zijn van de snelheid winst.
Valt best tegen ... Meer voelbare snelheidswinst boek je met een dergelijke laptop als je de HDD vervangt door een SSD (met schone Vista SP2 installatie).
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lieve Bekijk bericht
is het plan de Vista te upgraden om gewend te raken aan Windows 8.1. Dat lijkt overdreven maar voor ons leken, leek dit een goed plan. Moeten we er vanaf zien?
Zoals eerder gezegd lijkt Windows 8.1 in bureaubladmodus erg op het oude vertrouwde Windows met Startknop. En met Windows 8.2 krijg je hoogstwaarschijnlijk ook de Startknop weer terug met alle functies zoals je die van de oudere Windows versies gewend bent, dus wacht liever daar op zou ik zeggen.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 December 2013, 11:06   #19
anoniem54435
Guest

Standaard

SSD ja snel opstarten , maar verder maakt het met een van zich zelf al snelle Computer of Laptop niet zoveel uit.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 December 2013, 13:21   #20
anoniem16239
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desperado Bekijk bericht
SSD ja snel opstarten
Niet alleen het opstarten, maar natuurlijk alles wat je met lezen/schrijven van en naar de systeemschijf doet gaat veel sneller met een SSD dan met een conventionele HDD. Vergeet bijv. de swapfile niet (het virtuele werkgeheugen). En ja, dat scheelt ook bij een wat oudere processor als de Core 2 Duo T7500.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten