Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > E-mail

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 24 January 2016, 12:17   #1
anoniem59721
Guest

Standaard Live mail

Momenteel gebruik ik @live mail en @outlook.com in Win10 zonder problemen zijn 2 verschillende emailadressen. Nu lees ik dat live mail eruit gaat of niet wordt ondersteund. Is dat dit jaar nog? Moet ik nu alles overzetten naar outlook.com? Of kunnen oude live mails gewoon bewaard blijven.
Wat raden jullie aan? Ik gebruik geen Thunderbird (wil ik ook liever niet) maar Microsoft Office.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2016, 12:36   #2
anoniem26473
Guest

Standaard

Live mail gaat er inderdaad uit.

Outlook zou live mail berichten moeten kunnen importeren.
https://www.google.nl/#newwindow=1&q...ail+to+outlook
  Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2016, 13:20   #3
anoniem59721
Guest

Standaard

Mijn mails van Live worden nog automatisch geladen in MSOffice, ook mijn contactadressen en oudere emails staan erin.

Uit het onderstaand bericht van MS lees ik dat ik het gewoon kan blijven gebruiken omdat ik al in Win10 werk met office? Of begrijp ik dat verkeerd?

Windows Live Essentials 2009 en 2011 worden niet meer ondersteund en u dient te
upgraden naar Windows 8/8.1 of Windows 10 en de Mail-app of www.outlook.com te
gebruiken.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2016, 13:52   #4
anoniem42071
Guest

Standaard

Ik vraag me af waar je gelezen hebt dat Windows Live Mail (2012) eruit gaat. Heb je daar een link van, van Microsoft.
Inderdaad probeert MS die indruk te wekken, met slim opgestelde mailtjes om iedereen naar die waardeloze mailapp van W10 te krijgen.
Hoewel ik 4 websites per dag uitlees over alles wat internet, hardware en sorftware betreft, heb ik nog steeds niet gelezen, dat ze WLM uitfaseren.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2016, 14:06   #5
anoniem59721
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Ik vraag me af waar je gelezen hebt dat Windows Live Mail (2012) eruit gaat. Heb je daar een link van, van Microsoft.
Inderdaad probeert MS die indruk te wekken, met slim opgestelde mailtjes om iedereen naar die waardeloze mailapp van W10 te krijgen.
Hoewel ik 4 websites per dag uitlees over alles wat internet, hardware en sorftware betreft, heb ik nog steeds niet gelezen, dat ze WLM uitfaseren.

Niek
Bij het onderwerp 'Windows 10' - onderwerp live mail van 7 naar 10-
antwoord van:

-----couch_potato

Windows live mail wordt uitgefaseerd, dus ik denk dat het niet wijs is, die te blijven gebruiken. Je kunt overschakelen naar thunderbird. Als je daarin de mail importeert, blijft die gewoon staan. Eventueel kun je een backup maken met mozbackup.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2016, 14:14   #6
anoniem42071
Guest

Standaard

Ja ik heb daar Couch naar gevraagd.
Maar niemand kan een website geven waar Microsoft dat ook laat weten.
Ze hebben een mailtje rond gestuurd met misleidende tekst waarin staat dan oudere versies van WLM niet meer ondersteund werken (tot en met 2011) en dat iedereen beter kon overstappen naar de mailapp van W10. Maar er staat niets over het uitfaseren van WLM 2012 in.

Wat links:
http://tweakers.net/nieuws/106832/ge...erplichte.html

http://forum.computeridee.nl/archive...p/t-80255.html

https://www.schoonepc.nl/tools/windowslivemail2011.html

Niek

Laatst gewijzigd door Niekie30 : 24 January 2016 om 14:19
  Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2016, 14:21   #7
anoniem59721
Guest

Standaard

Bedankt voor je reactie. Dan laat ik het eerst zo. Ik krijg ze ook gewoon binnen. Heb ik nog wel even de tijd om bepaalde emailadressen om te zetten.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten