Ga terug   Computer Idee Forum > Software > Software Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 20 January 2016, 16:40   #1
anoniem59721
Guest

Standaard Word 2016

Als ik in Word 2 documenten open heb staan en ik sluit daar 1 van blijft Word niet actief open staan maar wordt geminimaliseerd in de taakbalk. Ik vind dit zeer omslachtig. Ook PowerPoint heeft dit probleem. Bij Excel doet hij dit niet, bij het sluiten van 1 document blijft Excel actief in het scherm staan, rara.
Heeft iemand hier meer problemen mee?
Enig idee wat ik hieraan kan doen?
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2016, 12:40   #2
anoniem14945
Guest

Standaard

Heb je het achterliggende document niet toevallig daarvoor zelf geminimaliseerd, via het minnetje rechtsboven of bureaublad weergeven rechtsonder? Want in dat geval blijft die keuze onthouden.
In dat geval, wen jezelf aan om de taakbalk te gebruiken om tussen vensters te wisselen in plaats van vensters te minimaliseren totdat je de juiste tegen komt. Want op een gegeven moment heb je dan alles geminimaliseerd.

Excel is inderdaad anders. Dat is altijd al geweest. Er is ook maar één vermelding voor Excel op de taakbalk als je meerdere werkbladen open heb staan. Bij Word en Powerpoint krijgt ieder document/presentatie een eigen vermelding op de taakbalk. Vraag me niet waarom, maar je kunt Excel wel instellen dat 'ie zich net zo gedraagt als de anderen (Opties > Geavanceerd > Alle vensters op de taakbalk weergeven). Overigens kun je Word ook op dezelfde manier instellen dat 'ie net zo doet als Excel. Met Powerpoint kan dat dan weer niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2016, 17:17   #3
anoniem59721
Guest

Standaard

Bedankt voor je uitleg.
Documenten minimaliseer ik zelf niet. Bij document 2 - Als ik b.v. naar bestand ga (linksboven) en ik kies sluiten, of ik druk op het kruisje rechtsboven, dan springt het 1e document geminimaliseerd in de taakbalk, terwijl ik daar verder aan wil werken. Het vreemde is dat als ik document 1 dan weer activeer en dan op dezelfde manier ga sluiten, Word actief blijft staan in het venster.
Heb al gekeken bij instellingen maar kan dit niet vinden.

Het volgende probleem is dat elke regel in een document met een hoofdletter begint, dit kun je volgens mij ook wel instellen, maar ja.... waar. Word 2016 is toch even weer wennen
Iemand advies?
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2016, 19:48   #4
anoniem59721
Guest

Standaard

Als ik bij -Bestand-Optie-Controle-Autocorrectie opties- het vinkje verwijder bij "Zinnen met hoofdletter beginnen" wordt er in het document helemaal geen hoofdletter meer gegeven, ook niet bij een nieuwe zin. Maar waar zit het dan verscholen??
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2016, 21:05   #5
anoniem13673
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FooBar
Heb je het achterliggende document niet toevallig daarvoor zelf geminimaliseerd, via het minnetje rechtsboven of bureaublad weergeven rechtsonder? Want in dat geval blijft die keuze onthouden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FooBar
In dat geval, wen jezelf aan om de taakbalk te gebruiken om tussen vensters te wisselen in plaats van vensters te minimaliseren totdat je de juiste tegen komt. Want op een gegeven moment heb je dan alles geminimaliseerd.

Excel is inderdaad anders. Dat is altijd al geweest. Er is ook maar één vermelding voor Excel op de taakbalk als je meerdere werkbladen open heb staan. Bij Word en Powerpoint krijgt ieder document/presentatie een eigen vermelding op de taakbalk. Vraag me niet waarom, maar je kunt Excel wel instellen dat 'ie zich net zo gedraagt als de anderen (Opties > Geavanceerd > Alle vensters op de taakbalk weergeven). Overigens kun je Word ook op dezelfde manier instellen dat 'ie net zo doet als Excel. Met Powerpoint kan dat dan weer niet.

Dat gedrag vertoont Excel al lange tijd, je kunt er in principe maar één instantie van openen. Oftewel, alle Excel-bestanden die je opent zitten in hetzelfde venster. Je kunt ze wel op de taakbalk laten zien, maar je kunt niet twee vensters van Excel naast elkaar zetten, in ieder geval niet standaard.
Er is wel een register-aanpassing voor, en je kunt ook handmatig een tweede instantie van Excel openen en die er dan naast zetten, maar dan werken veel copy-paste acties niet goed meer. Microsoft schijnt te denken dat dit teveel geheugen vreet of zoiets.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaatje Bekijk bericht
Als ik bij -Bestand-Optie-Controle-Autocorrectie opties- het vinkje verwijder bij "Zinnen met hoofdletter beginnen" wordt er in het document helemaal geen hoofdletter meer gegeven, ook niet bij een nieuwe zin. Maar waar zit het dan verscholen??

In principe wordt je uiteraard geacht om zelf een hoofdletter te typen aan het begin van elke zin, maar Word heeft daar inderdaad een autocorrectie voor. Dat is inderdaad de optie “ Zinnen met hoofdletter beginnen”.

Als elke regel in een document met een hoofdletter begint, dan betekent dat waarschijnlijk dat je aan het eind van elke regel op [enter] drukt. Word gaat er dan van uit dat je een nieuwe zin gaat starten. Die enter is echter niet nodig, het is geen typemachine waar je een regelterugloop moet aanslaan om de pagina weer naar links te zetten.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2016, 09:37   #6
anoniem59721
Guest

Standaard

In principe wordt je uiteraard geacht om zelf een hoofdletter te typen aan het begin van elke zin, maar Word heeft daar inderdaad een autocorrectie voor. Dat is inderdaad de optie “ Zinnen met hoofdletter beginnen”.

Als elke regel in een document met een hoofdletter begint, dan betekent dat waarschijnlijk dat je aan het eind van elke regel op [enter] drukt. Word gaat er dan van uit dat je een nieuwe zin gaat starten. Die enter is echter niet nodig, het is geen typemachine waar je een regelterugloop moet aanslaan om de pagina weer naar links te zetten.[/QUOTE]

Ik gebruik al jaaaren Word alleen heb ik nu de nieuwste versie van 2016. In de vorige versies van Word ben ik dit probleem niet tegengekomen, dan krijg je keurig na iedere enter (einde zin) of punt! een hoofdletter en niet als je automatisch naar de volgende regel gaat.. Maar Ik Enter niet! De instellingen zijn vlgs mij niet goed, maar de juiste te vinden is het probleem. Maar de aanhouder wint ik zoek verder.....
Trouwens een typemachine is van het jaar 0.
Bij Excel weet ik dat je gewoon kunt switchen van tablad 1 naar bv 2 of 3.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten