Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 24 December 2015, 10:59   #1
anoniem59168
Guest

Standaard AMD Radeon HD 7400M series en windows10

De grafische kaart (AMD Radeon HD 7400 Series) werkt niet meer goed na upgraden naar Windows 10. Moet waarschijnlijk de juiste update downloaden.
Kan iemand mij a.u.b. laten weten, waar ik de juiste update hiervoor kan vinden?
  Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2015, 14:41   #2
anoniem14945
Guest

Standaard

Is het een laptop? (omdat je 7400M schrijft in de titel)
In dat geval eerst even kijken of er drivers zijn bij de fabrikant van de laptop.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 December 2015, 04:42   #3
anoniem59397
Guest

Standaard

Ik heb dan wel een andere video-kaart (nvidia 970 X), maar nadat ik W10 geinstalleerd had werkte mijn scherm niet goed meer. Na veel gevloek en gesukkel en her-installaties kwam ik er uiteindelijk achter dat de drivers voor deze kaart niet automatisch geupgrade waren.
Dus via apparaatbeheer, de driver voor de kaart manueel laten updaten.
100% werkt ze echter nog niet : als ik mijn buroblad instel op 175% dan werkt de muisaanwijzer op het scherm niet meer, wél op 150 of 200%. Ik heb namelijk een 4K scherm van 29". Ik moet alles wel vergroten of de icoontjes zijn piepklein en onleesbaar.
Hier ben ik allemaal slechts na lang zoeken en vloeken achter gekomen.
Windows 10 zeker 4X opnieuw geinstalleerd.

Mijn conclusie over W10 : nog vol kinderziektes en problemen. Ik wacht op de eerste servicepack van microsoft....en de nog tientallen patches die zullen komen....
Uiteindelijk zal toch iedereen naar W10 moeten, en als je te lang wacht kan je ervoor betalen. Dus beter nu de korte pijn.
Nog 2 computers en laptop en tablet te gaan.....
  Met citaat antwoorden
Oud 28 December 2015, 15:42   #4
anoniem59168
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FooBar Bekijk bericht
Is het een laptop? (omdat je 7400M schrijft in de titel)
In dat geval eerst even kijken of er drivers zijn bij de fabrikant van de laptop.
Inderdaad heb ik de drivers bij de fabrikant ge update en dan is er geen probleem meer.
Iedereen bedankt voor dat advies, dat werkte.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 December 2015, 14:07   #5
anoniem42071
Guest

Standaard

Ik zou de laatste drivers voor die kaart eens gewoon bij Nvidia ophalen. www.nvidia.com. (voor de nvidia 970 X)

Niek

Laatst gewijzigd door Niekie30 : 25 December 2015 om 15:16
  Met citaat antwoorden
Oud 25 December 2015, 15:15   #6
anoniem36513
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door heinreis Bekijk bericht
De grafische kaart (AMD Radeon HD 7400 Series) werkt niet meer goed na upgraden naar Windows 10. Moet waarschijnlijk de juiste update downloaden.
Kan iemand mij a.u.b. laten weten, waar ik de juiste update hiervoor kan vinden?
De drivers voor de HD7400M kun je hier ophalen.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 December 2015, 03:48   #7
anoniem59397
Guest

Standaard

op mijn laptop heb ik W10 moeten verwijderen en de originele W7 moeten herinstalleren via de originele DVD. Daar ben je wel 2 dagen mee bezig. Zomaar terugswitchen van W10 naar W7 dat lukt gewoon niet. Als je de originele W7 terugzet, kan je zo'n 300 updates herinstalleren.
Wat een miserie! Ik was zelfs aan mijn downloadlimiet geraakt bij telenet, en werd op smallband gezet. Ik kon niet anders dan blokken bijkopen.

Laat ons hopen dat dit écht de allerlaatste windowsversie is, want het hangt iedereen de keel uit om elke 2 jaar een week werk te hebben met die zever.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 December 2015, 09:14   #8
anoniem42071
Guest

Standaard

Als je binnen een maand was terug gegaan, was het 3 klikken en 10 minuten werk geweest.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 26 December 2015, 11:05   #9
anoniem59397
Guest

Standaard

ik was al (proberen) terug te gaan na enkele dagen, doch dat lukte langs geen kanten meer. Na àlles geprobeerd te hebben, restte mij slechts één oplossing : de originele cd gaan zoeken, en een cleane installatie uitvoeren, dus windows 7 zonder service packs, daar ben je dàgen mee bezig.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 December 2015, 22:25   #10
anoniem13673
Guest

Standaard

Dan vraag ik me toch af waar je in hemelsnaam mee bezig bent. Windows 7 ram je, zelfs met een volledig schone installatie, binnen een uur op de schijf. Een beetje handige computeraar heeft vervolgens een lijstje met zaken die er ook nog op moeten (drivers voor de grafische kaart, virusscanner, office-pakket, overige programma's (browser, mailclient, dat soort zaken), eventueel games. Dat heb je er met een halve dag op staan als je weet waar je mee bezig bent.

Als je echt handig bent dan ga je vooraf óf een lijstje opstellen met alles dat er terug op moet, óf je gaat gewoon de betreffende installers alvast binnenhalen en op een USB stick of schijf zetten. Scheelt je naderhand weer tijd omdat je er alles in één keer op kunt zetten.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten