Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Verbinding

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 16 December 2018, 19:56   #1
anoniem25186
Guest

Standaard wel draadloos, maar geen bedraad internet

Beste mensen, wat is er aan de hand? 2 dagen geleden nog lekker gewerkt op mijn standalone. Nu vandaag, geprobeerd wat sites op te zoeken, maar geen internet. Draadloos internet werkt gewoon. Alsnog modem gereset, geen oplossing. Windows netwerkcontroel uitegveord, krijg ik de melding "LAN-verbinding heeft geen geldige IP-configuratie"...heb er niet veek verstand van helaas. Bij mijn weten niets alarmerends aan de hand geweest; wel 2 dagen geleden RAM-geheugen uitgebreid van 4 naar 8gb, maar dat heeft niets met internet te maken. Kabel eruit en erin, ook niets...

wat moet ik doen? Iemand een idee?

Laatst gewijzigd door messo69 : 16 December 2018 om 21:14
  Met citaat antwoorden
Oud 16 December 2018, 20:30   #2
anoniem26138
Guest

Standaard

Je titel en verhaal spreken elkaar tegen; bedraad of draadloos defect ?

En heb je na dat geheugen nog wel ge´nternet ?

* Je PC (wat is een standalone ?) helemaal uitschakelen, en de stekker er uit.
* router dan even een minuut van de spanning halen, en weer insteken.
* Wachten tot de router stabiel flikkert (een halve minuut of iets meer)
* PC weer opstarten.

Kijken of het dan direct na boot werkt.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 16 December 2018 om 20:38
  Met citaat antwoorden
Oud 16 December 2018, 20:32   #3
anoniem25186
Guest

Standaard

bedraad internet werkt niet, draadloos daarentegen wel, Erik...kan ik de titel nog wijzigen? Wel een domme fout inderdaad. Excuses...heb trouwens wel nog geinternet na geheugenuitbreiding inderdaad.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 December 2018, 20:47   #4
anoniem25186
Guest

Standaard

Met 'standalone' bedoel ik een desktop pc.Ik heb de drie stappen uitgevoerd, maar geen verandering: geen bedraad internet.

Trouwens...die geheugenuitbreiding is van 4gb naar 10gb; ik weet, het is wat raar, maar had nog 2 reepjes van 1gb elk liggen en dacht dat kan geen kwaad, dus zijn nu alle slotjes voorzien: 2x4gb en 2x1gb, dus 10gb in totaal. Nu weet ik niet of dat in de werking van het systeem enig kwaad kan.

Laatst gewijzigd door messo69 : 16 December 2018 om 20:53
  Met citaat antwoorden
Oud 16 December 2018, 20:50   #5
anoniem26138
Guest

Standaard

Nee sorry, je kan een bericht meestal 60 minuten editten, te zien aan het verdwijnen van de 'Edit' knop er onder.

Doe eerst maar wat ik schreef.
En kan je een opdrachtvenster openen, en daarin de opdracht ipconfig geven ? En vermeld dan wat er staat bij 'Standaard gateway' en 'IPv4-adress' ?
Er zijn er twee, van bedraad en draadloos.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 16 December 2018 om 20:54
  Met citaat antwoorden
Oud 16 December 2018, 20:53   #6
anoniem26138
Guest

Standaard

....
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door messo69 Bekijk bericht
geen verandering: geen bedraad internet
Hm, twijfel wordt groter, maar ik meen dat je bedoelt 'geen draadloos internet'.
Dat kan je nog wijzigen
  Met citaat antwoorden
Oud 16 December 2018, 20:59   #7
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door messo69 Bekijk bericht
... nu alle slotjes voorzien: 2x4gb en 2x1gb, dus 10gb in totaal. Nu weet ik niet of dat in de werking van het systeem enig kwaad kan.
Moet kunnen, maar meer dan 4 GB wordt alleen gezien door Windows wanneer de 64 bit versie ge´nstalleerd is, niet bij de 32 bit.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 December 2018, 21:04   #8
anoniem25186
Guest

Standaard

Nee Erik, echt waar...ik kan wel draadloos internetten en dat doe ik dus nu ook vanaf mijn laptop, op deze forum...maar ik heb rechts van mij op mijn bureau mijn desktop pc staan met bedraad internet, en daar kan ik dus niet mee internetten.

Mij valt op dat ik geen ipconfig opdracht kan geven in het opdrachtvenster...ik tik het in en dan zie ik hem een fractie van een seconde en weg is het!

Overigens staat er Windows 10 Pro op ge´nstalleerd en is de pc een 64bit-editie.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 December 2018, 21:11   #9
anoniem25186
Guest

Standaard

Heb via een omweg alsnog de opdrachtprompt weten te bereiken,:

Autoconfiguration IPv4 address: 169.254.123.127
Standaard gateway staat er niet bij, wel subnet mask en default gateway; bij dat laatste staat niets ingevuld overigens
  Met citaat antwoorden
Oud 16 December 2018, 21:48   #10
anoniem25186
Guest

Standaard

Ik heb de pc een aantal keren achterelkaar opnieuw opgestart en tot mijn verbazing...jawel, bedraad internet doet het weer! Al is het mij een raadsel, maar goed, het gaat mij dan ook om het resultaat. Erik, bedankt alweer, zal wel een of andere actie geweest zijn die jij had voorgesteld. Goed, ik kan weer vooruit en de topic kan op slot
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten