Ga terug   Computer Idee Forum > Multimedia > Multimedia Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 1 April 2017, 21:10   #1
anoniem66401
Guest

Standaard van 7" tft naar 15" of 17" pc monitor.

Hoi,
ik zit met volgend "probleem" ik heb een beveiligingssysteem draadloos met 4 camera's en een 7 inch tft scherm. Nu dat blijkt wat klein om alles duidelijk op te zien dus heb ik het doorgeschakeld naar mijn televisietoestel. Ik had hiervoor wel de (gele) video in stekker EN een usb kabel nodig maar het werkt.
Nu van 7 inch naar een 49 inch tv-toestel... dat gaat zwaar ten koste van de resolutie. Ik zie het nu wel groter op de tv, maar absoluut niet scherp meer
Nu was ik aan het denken om het beeld van de 7" tft door te schakelen naar een 15" monitor. Waardoor het beeld wel groter zal zijn en beter zichtbaar en beter van beeldscherpte.
Dan kan ik ook altijd het scherm van de camera's laten opstaan en moet ik niet de tv telkens naar het videokanaal zetten om de beelden van de bewakingscamera's te zien.

Probleem : een computermonitor heeft geen (gele stekker) video in of geen usb ingang.
Dus heb ik via het www wat extra kabeltjes gezocht en gevonden, welke zou het "wonder"kabeltje zijn denken jullie ? , nml :
1* New VGA to Video TV Out S-Video AV and 3 RCA Female Converter Cable Adapter BE
2* PC/LAPTOP VGA SVGA TO S-Video 3 RCA Composite AV TV Out Converter Adapter CabNL
3* 1080P VGA To HDMI Output HD + USB Audio TV AV HDTV Video Cable Converter Adapter

Zou het met één van deze kabeltjes moeten kunnen lukken of hebben jullie andere oplossingen of manieren om dit op te lossen.

Ik heb in bijlage van elke kabel ook een foto meegestuurd in dit bericht.

Alvast vriendelijk bedankt.

Mvg Dimi
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg $_1.jpg‎ (16,5 KB, 7x gelezen)
Bestandstype: jpg s-l500 (1).jpg‎ (13,2 KB, 7x gelezen)
Bestandstype: jpg s-l500.jpg‎ (22,6 KB, 7x gelezen)
  Met citaat antwoorden
Oud 2 April 2017, 00:06   #2
anoniem14945
Guest

Standaard

Ik zou op een computerscherm ook niet al te veel verwachten van de beeldkwaliteit. Het camerasysteem heeft geen andere uitgang dan de gele video-uit, begrijp ik? Dan gaan die kabeltjes denk ik niet werken. Die zijn om VGA naar iets anders om te zetten. In de andere richting werkt gewoonlijk niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 April 2017, 07:31   #3
anoniem66401
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FooBar Bekijk bericht
Ik zou op een computerscherm ook niet al te veel verwachten van de beeldkwaliteit.
Nochtans als ik het geheugenkaartje uit het kleine scherm haal en in de laptop steek is het beeld (bijna) uitstekend.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FooBar Bekijk bericht
Het camerasysteem heeft geen andere uitgang dan de gele video-uit, begrijp ik?.
Inderdaad , enkel een (video)uitgang waar ik een meegeleverde zwarte stekker kan insteken die aan de andere kant een gele en een witte heeft.

En een (mini) usb ? Althans de uitgang is usb.

Er is dus geen mogelijkheid via deze uitgangen het beeld continu op een losstaande monitor te krijgen ?
  Met citaat antwoorden
Oud 2 April 2017, 08:46   #4
anoniem14945
Guest

Standaard

Hoe ziet die "meegeleverde zwarte stekker" er uit?
Vermeld gelijk even het merk en typenummer van het camerasysteem.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 April 2017, 09:37   #5
anoniem66401
Guest

Standaard

in bijlage de foto's.
Van de usb kabel past het kleinste in het scherm en van de gekleurde enkel de zwarte in het scherm.
Het systeem heeft niet echt een merk en typenummer.
Is een geschenk geweest van iemand die het via internet gekocht heeft.
Dit was de titel op internet : Wireless 4CH 2.4GHZ CCTV DVR Monitor + 4pcs Outdoor IR-CUT Night Vision Camera.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 April 2017, 21:58   #6
anoniem14945
Guest

Standaard

Ok, dat is duidelijk.
Helaas zul je de kwaliteit niet beter kunnen krijgen. Op een kleiner scherm zal het vanzelfsprekend wat minder wazig zijn, maar een hogere resolutie zul je er niet uit kunnen halen.
Qua aansluiten op een computermonitor heb je een best wel prijzige omvormer nodig, bijvoorbeeld deze naar HDMI https://www.allekabels.nl/hdmi-omvor...chakelaar.html
Of deze naar VGA https://www.allekabels.nl/composiet-...-omvormer.html
Andere merken en winkels zijn beschikbaar.

Allicht beter een scherm kopen met composiet-video (of scart) ingang. Er zijn kleine tv's van een inch of 15 voor dezelfde prijs als een monitor. In geval van alleen een scart ingang zijn er verloopstekkers van een paar euro.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 April 2017, 23:07   #7
anoniem66401
Guest

Standaard

Hoi, alvast bedankt.
Die omvormers zijn idd best wel prijzig

Maar het gaat dus niet lukken met de kabels in de berichten hierboven ?
  Met citaat antwoorden
Oud 3 April 2017, 19:07   #8
anoniem14945
Guest

Standaard

Helaas niet. Die zijn namelijk voor "VGA naar iets anders". Terwijl je nu "iets anders naar VGA" moet hebben.
Je moet het als volgt zien: VGA heeft één pinnetje per kleur. Als je die samenvoegt tot één pinnetje heb je composiet-video. Dat is vrij gemakkelijk. Wat jij nu nodig hebt is iets dat één pinnetje waar alle kleuren in zitten uit elkaar haalt tot losse kleuren. Dat kan niet met een simpel kabeltje, maar daar heb je iets slimmers voor nodig: een duur kastje. (in werkelijkheid gaat het om 15 versus 2 pinnetjes, maar dat terzijde, het idee is denk ik duidelijk).

Maar goed, er zijn dus beeldschermen en televisies met composiet-video aansluiting waar je je camerasysteem direct op kunt aansluiten. Dan heb je verder geen dure omvormer nodig. Dergelijke schermen kun je vast ook tweedehands vinden.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten