Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 2 November 2016, 08:36   #1
anoniem64433
Guest

Standaard "Opnieuw opstarten om fouten op station"

"Opnieuw opstarten om fouten op station te herstellen" deze melding krijg ik meerdere malen per dag. En er zit een gloednieuwe 500gb hdd in mijn laptop. Mijn vraag is waarom krijg ik deze melding terwijl ik weet dat er niets met de hdd aan de hand is. ook niet met HDD Tune die laat ook geen fouten zien Geheugen is 4Gb en is ook goed.Alleen bij Station Optimaliseren is de C schijf niet te zien.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Hdd.jpg‎ (16,0 KB, 11x gelezen)

Laatst gewijzigd door pd1loi : 2 November 2016 om 08:40
  Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2016, 09:00   #2
anoniem14945
Guest

Standaard

Laat Windows eens een schijfcontrole (chkdsk) uitvoeren op die schijf. Waarschijnlijk is er inderdaad niks, alleen weet Windows dat nog niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2016, 10:00   #3
anoniem64433
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FooBar Bekijk bericht
Laat Windows eens een schijfcontrole (chkdsk) uitvoeren op die schijf. Waarschijnlijk is er inderdaad niks, alleen weet Windows dat nog niet.
Dat heb ik al een paar keer gedaan, ook nul fouten maar na verloop van tijd komt Windows weer met die melding.Elke dag weer.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2016, 10:27   #4
anoniem26138
Guest

Standaard

Een Engelstalig draadje met een heleboel van dit:

"Restart to repair drive errors"

Staat er ook bij de melding welk station het eigenlijk is ? M.a.w. heb je ook de andere schijven gecontroleerd ?
Krijg je de melding ook wanneer je alle andere schijven (ook USB sticks of kaart in kaartlezer) afkoppelt ?
Verwissel het SATA kabeltje met die van een andere schijf, zoals je CD/DVD ?
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 2 November 2016 om 10:30
  Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2016, 10:48   #5
anoniem54435
Guest

Standaard

Laptop , vaak maar 1 schijf .
  Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2016, 10:58   #6
anoniem26138
Guest

Standaard

Jep, ik zie het. Ik was m'n bril ook aan het repareren
  Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2016, 13:10   #7
anoniem13227
Guest

Standaard

Kan die melding niet een fout in de software betreffen ipv de schijf zelf?
Wellicht vanwege klonen paar bitjes kwijt gespeelt?
Zal geen kwaad kunnen het systeem zich eens te laten repareren dmv de dvd.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2016, 13:58   #8
anoniem42071
Guest

Standaard

Kan je Seatools er eens op loslaten met alle tests. http://www.seagate.com/nl/nl/support...oads/seatools/

Ik krijg wel vaker een nieuwe schijf binnen, die echt niet in orde is. (nou 2 keer in 18 jaar).

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2016, 19:07   #9
anoniem38560
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pd1loi Bekijk bericht
"Opnieuw opstarten om fouten op station te herstellen" deze melding krijg ik meerdere malen per dag. En er zit een gloednieuwe 500gb hdd in mijn laptop. Mijn vraag is waarom krijg ik deze melding terwijl ik weet dat er niets met de hdd aan de hand is. ook niet met HDD Tune die laat ook geen fouten zien Geheugen is 4Gb en is ook goed.Alleen bij Station Optimaliseren is de C schijf niet te zien.
Ik zou als eerste in computerbeheer->opslag->Schijfbeheer maar eens gaan kijken waarom de C schijf niet word weergegeven. Is het een aparte schijf (Hybride) of een SSD want die mag je niet optimaliseren. Dat de HDD nieuw is zegt niet zoveel, ik heb een tijd meegemaakt dat zelfs 1 op de 10 nieuwe schijven kapot waren. De cache kan kapot zijn of een root virus die dingen verandert, bekabeling, contacten, drivers, sata controller, en ik kan zo nog wel even doorgaan. Misschien kan je in je logboek terug vinden wat er precies gebeurd voor je deze mededeling krijgt.
Verder is het handig als je aangeeft welke OS je gebruikt en het merk en model van de HDD. Dit kan je allemaal terug vinden door te zoeken op systeeminformatie en dat uit te voeren. Bij Systeemoverzicht zie je het operating systeem bij Onderdelen->Opslag->Schijven zie je de schijf merk en model.

Dappertje
  Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2016, 09:35   #10
anoniem64433
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dappertje Bekijk bericht
Ik zou als eerste in computerbeheer->opslag->Schijfbeheer maar eens gaan kijken waarom de C schijf niet word weergegeven. Is het een aparte schijf (Hybride) of een SSD want die mag je niet optimaliseren. Dat de HDD nieuw is zegt niet zoveel, ik heb een tijd meegemaakt dat zelfs 1 op de 10 nieuwe schijven kapot waren. De cache kan kapot zijn of een root virus die dingen verandert, bekabeling, contacten, drivers, sata controller, en ik kan zo nog wel even doorgaan. Misschien kan je in je logboek terug vinden wat er precies gebeurd voor je deze mededeling krijgt.
Verder is het handig als je aangeeft welke OS je gebruikt en het merk en model van de HDD. Dit kan je allemaal terug vinden door te zoeken op systeeminformatie en dat uit te voeren. Bij Systeemoverzicht zie je het operating systeem bij Onderdelen->Opslag->Schijven zie je de schijf merk en model.

Dappertje
Volgens Computerbeheer is alles in orde, Ik heb WD5000LPVX-22V0T hdd in mijn laptop zitten.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Computerbeheer.jpg‎ (16,1 KB, 8x gelezen)
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten