Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Randapparatuur

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 16 January 2014, 22:18   #1
anoniem43137
Guest

Standaard Aanmelden op NAS

Dag,

Mijn PC is bekabeld aangesloten op mijn LAN. Ik heb eenmalig ingelogd op mijn NAS en de verbinding blijft altijd bestaan.
Bij mijn laptop (WIFI) moet ik telkens opnieuw met inlognaam en wachtwoord aanmelden.op mijn NAS, ook als ik aangeef mijn inloggegevens te bewaren. Dat geeft soms problemen als een programma een directory zoekt op de NAS, voordat deze toegankelijk is. Daarom heb ik het openen van de NAS opgenomen bij de opstart-items. Dat werkt wel, maar ik moet telkens eerst weer aanmelden.
Is het mogelijk om (bv middels parameters of zoiets) de inlogcodes op te nemen in het opstartmenu?

Groet,
Bart van Veen
  Met citaat antwoorden
Oud 16 January 2014, 22:55   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Heb je op je laptop misschien ingesteld dat bij het afsluiten of opstarten een schoonmaak programma wat "rommel" opruimt?

Moet je net als ik via een browser inloggen op je NAS en heb je daar soms ingesteld dat cookies en wachtwoorden worden verwijderd bij het afsluiten?

Het kan niets met het wifi te maken hebben, tenzij alles niet in één thuisgroep is aangemeld.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2014, 07:50   #3
anoniem13576
Guest

Standaard

Ik heb op alle systemen dezelfde gebruikersnaam en hetzelfde wachtwoord.
Dit zijn heel toevallig ook de gebruikersnaam en het wachtwoord dat ik voor de NAS heb ingesteld. Dus, als ik in Windows ben ingelogd heb ik vanzelf toegang tot mijn NAS en dat werkt prima.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2014, 12:04   #4
anoniem43137
Guest

Standaard

Ik heb mijn gebruikersnaam en wachtwoord aangepast, zodat ze nu gelijk zijn op LAPTOP en NAS.
Dat lijkt te werken.

Bart
  Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2014, 12:07   #5
anoniem43137
Guest

Standaard

Dag Niek,

Waar/hoe kan ik zien of ik of ik "opruimacties" heb ingesteld?

Bart
  Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2014, 20:01   #6
anoniem42071
Guest

Standaard

Dat zou kunnen plaatsvinden door instellingen van bijv. het programma Ccleaner of in je browser instellingen.

Niek
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten