Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 8

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 1 February 2013, 08:36   #1
anoniem23326
Guest

Standaard Administrator rechten, installeren Windows 8

Tot op heden, heb ik geen administrator rechten van de op mijn computer geïnstalleerde
Windows 8.

Waar moet ik bij een geheel nieuwe installatie van Windows 8 rekening houden, zodat ik niet alleen als enige gebruiker, maar ook de rechten heb als administrator heb !!!!

Nu loop ik iedere keer tegen het geen aan, dat ik als enige gebruiker geen administrator rechten heb
  Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2013, 10:47   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Hoe installeer je Windows 8?
Als dualboot?
Of direct vanaf de dvd?
Via download?
Vanuit een andere Windows?
Welke foutmeldingen krijg je en wanneer?

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2013, 08:03   #3
anoniem22217
Guest

Standaard

Je zult eerst een Hotmail, Live of Outlook adres aan moeten maken.
En dan als je gaat installeren je Hotmail, Live of Outlook naam/adres en wachtwoord aan moeten maken als gebruiker, maar dit word duidelijk tijdens de installatie lees daarom elke pagina goed die je tijdens de installatie te zien krijgt.
Dit staat overigens ook in de pdf op de DVD met Windows 8.

Als Windows 8 al is geïnstalleerd dan kun je alsnog een nieuwe gebruiker aanmaken met als inloggegevens een Hotmail, Live of Outlook naam/adres en wachtwoord.

Hoe installeer ik Windows 8

Laatst gewijzigd door stroke33 : 2 February 2013 om 08:17
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2013, 17:50   #4
anoniem18126
Guest

Standaard

Dus volgen jou Stroke, moet je om adminrechten op W8 te krijgen, Hotmail of Outlook installeren? Wat is dat voor een waanzin
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2013, 17:57   #5
anoniem54435
Guest

Standaard

In het volgende scherm kunnen we het gebruikersaccount koppelen aan een Microsoft Account (E-mail-adres) om bijvoorbeeld gebruik te maken van de Windows Store of voor het synchroniseren van bestanden.
Wilt u dit niet klik dan op "Don't want to sign in with a Microsoft account?"

Volgens de instructies,
....................................

Voor het kopen van apps etc , is wel een Microsoft account nodig
Dat i.v.m. betaling natuurlijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2013, 18:45   #6
anoniem22217
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anacho Bekijk bericht
Dus volgen jou Stroke, moet je om adminrechten op W8 te krijgen, Hotmail of Outlook installeren? Wat is dat voor een waanzin
Ja als je gelijk na de installatie adminrechten wilt hebben wel, je kunt ook achteraf een nieuw account aanmaken met een Hotmail of Outlook account of met eender welk email account (ik heb vanmiddag even zitten prutsen) en het lukte mij met een gmail account ook om adminrechten te krijgen.
Maar een account zonder E-mail account werkt dus niet, dus een account met janjansen als inlognaam en met wachtwoord lancearmstrong geeft geen adminrechten en nee je kunt dan geen Apps kopen, als je dat wilt dan zul je ook aan Microsoft toestemming moeten geven om geld van je creditkaart of Paypal account af te schrijven zonder dat je overigens bij een betaling je creditkaart pin of Paypal wachtwoord hoeft in te vullen

Als je overigens een E-mail account account hebt met adminrechten dan kun je wel een ander account adminrechten geven
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2013, 18:56   #7
anoniem22217
Guest

Standaard

Ja Desperado, daar heb je gelijk in maar wat moet je zonder Apps die Charms heten onder Windows 8, zelfs de Windows spelletjes moet je als je ze wilt spelen als App downloaden en dan werken die krengen ook nog niet goed.

Het gekke van het hele account gebeuren in Windows 8 komt in de Bèta versies helemaal niet voor, ik heb op de oude laptop al vanaf de eerste Bèta Windows 8 staan(de laatste dus) en alles werkt perfect (nog steeds) en kan ook gewoon apps downloaden uit de store, en ja ook hierop heb ik een gewone upgrade gedaan met dien verstande dat alles wat onder Windows 7 werkte werkt onder Windows 8 ook.

En dat is dus bij de Originele Windows 8 Upgrade nl niet dus, daar moest bijna alles weer worden geherinstalleerd.

Ik doe in elk geval op d rest van de computers in huis geen upgrade naar Windows 8 meer ondanks dat ik hem nog verlengt kan kopen voor €14,95
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2013, 22:47   #8
anoniem42071
Guest

Standaard

Verwar de rechten van een administrator op een computer niet, met de rechten die MS je geeft om Apps te kunnen downloaden.
Ik heb nog te weinig ervaring met W8 om wie dan ook gelijk te geven.
En mijn ervaringen vanmiddag met een splinternieuwe Acer pc van een klant met W8 erop zullen ook niet positief werken.

Of topic

1) Geen Windows sticker met Serial op de kast
2) Geen bijgeleverde sticker met licentiecode.
Uiteindelijk met Speccy het serial uitgelzen.
3) Recover DVD'S? Ja niet dus. Koop maar een usb stick van minimaal 16Gb om de recover partitie erop te zetten. (het moet een dualboot met W7 worden, want ook de koper van dit graf ding, wilde na 7 uur ploeteren met W8 het ding echt door het "Window" gooien. ) Dit laatste is overigens een probleem dat Acer creëert.

Kortom voor pc's een ramp dat hele Windows (n)acht(merry gedoe.
Zo ik ben m'n agressie weer een beetje kwijt...
Sorry

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2013, 23:53   #9
anoniem22217
Guest

Standaard

Niek,

Gelukkig werkt God mode in Windows 8 ook,

----------------------------------------------------------------------------
1) Maak een nieuwe map aan
2) Hernoem deze map naar: GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}
3) Open de map
----------------------------------------------------------------------------

Ik heb nog wat seresta over wil jij ze hebben
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2013, 01:24   #10
anoniem42071
Guest

Standaard

Gheghe... Ja ik kom er wel uit.
Ben eerst even bezig geweest om die UEFI bios uit te schakelen, zodat ik vanaf een dvd kon opstarten. Maar W7 staat er nu op incl. drivers.
Morgen W8.... nu slapen....
Als ik erom denk, zal ik dat admin gedoe even testen in W8. (blijven we nog een beetje ontopic.

Niek
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten