Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > E-mail

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 22 March 2011, 13:30   #1
anoniem43137
Guest

Standaard regels in Outlook 2010

Hallo,

Meerdere mensen gebruiken OUTLOOK 2010 op mijn PC.
Via regels plaats ik de binnenkomende mails per persoon in een aparte map.
Ik gebruik daarvoor het criterium

"als mijn naam voorkomt in aan of cc, dan ...."

In principe werkt dat. Echter als de mail bv aan 3 personen is gericht, die gebruik maken van deze PC, dan wordt dat bericht 3 keer in elke naamgebonden map geplaatst.
Is daar iets tegen te doen?

Mvg
Bart van Veen
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2011, 16:51   #2
anoniem14733
Guest

Standaard

Ja, dan maak je voor de andere 2 personen een regel aan "als de naam voorkomt in aan, dan..." maar dus zonder de cc.
Bij de regel waar aan of cc in staat, geef je dan de map aan waarin het bericht moet komen als het een cc bericht betreft. Maar dat is eigenlijk ook geen oplossing.

Stel je hebt
Jan
Piet
Klaas
op die pc. Als je het zo instelt zoals ik nu aangeef zou je het zo kunnen maken dat berichten die cc aan Piet en Klaas gericht worden bij Jan in de map terecht komen en niet meer bij alle 3.

Nadeel is echter dat als iemand een bericht schrijft (undisclosed receipients zie je dan wel eens) aan bijv. zichzelf of een andere persoon en cc naar Klaas, dat deze mail die eigenlijk aan Klaas gericht is, alleen bij Jan in de map komt te staan en dus niet bij Klaas terwijl hij wel aan Klaas gericht is en niet aan Jan.

Dus het is een keuze die je moet maken. Ik denk dat de beste keuze is zoals je het nu hebt. Dan maar 3x het bericht, is toch een kleine moeite het te wissen?
Maar die keuze is uiteraard aan jezelf.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten